با خبر‌های بسیاری در محور معاملات آخرین روز کاری 1401 روبرو هستیم که از بین این اخبار، شاید ده خبر از اهمیت بیشتری برای بورس بازان برخوردار باشد. این ده خبر را قبل از معاملات 28 اسفند ماه 1401 بخوانید!

 

۱-  نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در گزارشگری مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ برای هر یورو معادل ۲۶۵، ۰۰۰ ریال و برای هر دلار آمریکا معادل ۲۵۰، ۰۰۰ ریال و سایر اسعار بر مبنای نرخ برابری آن به یورو تعیین شد.
۲- سخنگوی وزارت صمت از تمدید زمان ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو‌های داخلی حداقل یک روز، یعنی تا ۲۹ اسفند خبر داد.
۳-  بانک پاسارگاد، افزایش سرمایه ۱۰۸ درصدی از مبلغ ۱۳ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان به ۲۷ هزار و ۲۹۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل سود انباشته و هم‌چنین اندوخته را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.  
۴- معاون صنایع عمومی وزیر صمت: بر اساس آمار بانک مرکزی، رشد بخش صنعت در پاییز امسال به ۱۱.۶ درصد رسید. در مجموع هم در پاییز رشد تولید ناخالص کشور به ۵.۳ درصد رسیده است.
 ۵- در راستای اصلاح ترکیب پرتفوی و بر اساس مصوبات هیات مدیره، سهام وسپهر به بانک صادرات ایران و بر اساس قیمت کارشناسی واگذار گردید.  سود  شناسایی شده  ۲,۴۴۸,۷۲۳ میلیون ریال است
۶-  بانک گردشگری اعلام نمود درخواست پذیرش سهام در فرابورس ایران طی جلسه مورخ ۱۴۰۱.۱۲.۰۹ هیات محترم پذیرس فرابورس مطرح و با پذیرش در بازار دوم فرابورس به صورت مشروط موافقت به عمل آمد.
۷- پیرو مجوز فعالیت و درخواست صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی ثروت پویا مبنی بر بازارگردانی در نماد معاملاتی شملی، قابل معامله در بازار دوم فرابورس ایران به اطلاع میرساند؛ بازارگردانی در نماد معامالتی مذکور با استفاده از روش مبتنی بر حراج، از روز شنبه مورخ ۰۵/۰۱ /۱۴۰۲ آغاز میشود.
۸-  پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت مبین وان کیش با نماد اوان به میزان ۵۶۷ درصد
۹- مجوز افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی تایرا از محل سود انباشته صادر شد.
۱۰- بنا بر اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، می‌توانند با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند یا به سامانه سهام عدالت و سامانه ذینفعان مراجعه کنند.

 

شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات از واگذاری سهام شرکت پرداخت الکترونیک سپهر خبر داد.
این شرکت افزود: ۳۰.۵۵ درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک سپهر را واگذار کرده است. شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات اظهار کرد: مبلغ کل معامله ۳ هزار و ۵۶۶ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال بوده است.این شرکت اضافه کرد: قیمت واگذاری هر سهم ۴ میلیون و ۵۹ هزار و ۶۷۳ ریال بوده است.شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات گفت: بهای تمام شده سهام یک هزار و ۱۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.این شرکت ادامه داد: سود و زیان واگذاری پس از کسر مخارج انتقال ۲ هزار و ۴۴۸ میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال خواهد بود.شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات اشاره کرد:راستای اصلاح ترکیب پرتفوی و بر اساس مصوبات هیات مدیره، سهام مذکور به بانک صادرات ایران و بر اساس قیمت کارشناسی واگذار گردیده است.

 

شرکت گلتاش ۲۷۱ ریال سود خالص برای هر سهم تصویب کرد.
بر اساس گزارش تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه گلتاش دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ که با نماد شگل در بورس فعالیت دارد؛ سرمایه ثبت شده شرکت ۲,۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال است. سود خالص هر سهم شرکت ۲۷۱ ریال و سود نقدی هر سهم شرکت ۶۰۰ ریال و سود انباشته پایان دوره شرکت ۱,۷۸۸,۲۹۴ میلیون ریال است.

 

بانک پاسارگاد

 افزایش سرمایه ۱۰۸ درصدی از مبلغ ۱۳ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان به ۲۷ هزار و ۲۹۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل سود انباشته و هم‌چنین اندوخته را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.

 

شملی با چه قیمتی وارد بازار سهام شد؟

فرآیند عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت ملی شیمی کشاورزبا نماد شملی امروز ۲۷ اسفندماه در آخرین شنبه سال ۱۴۰۱ به صندوق‌های سرمایه گذاری با روش حراج در فرابورس انجام شد و هر سهم با میانگین موزون ۶۱۸۱ ریال معامله شد که کمترین و بیشترین قیمت معامله شده ۵۷۳۰ تا ۹۰۱۰ ریال بود. 

نام شرکت: ملی شیمی کشاورز 

بیشترین قیمت معامله: ۹۰۱۰ ریال

کمترین قیمت معامله: ۵۷۳۰ ریال

تعداد خریداران: ۴۶ صندوق 

تعداد متقاضیان: ۶۵ صندوق

بازه قیمت: از ۲۵۱۰ ریال تا ۹۰۱۰  ریال

متوسط موزون قیمت معاملات: ۶۱۸۱ ریال 

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه 




خبر خوش برای جاماندگان سهام...
توسط الناز جمالی 30 بهمن 1401 ساعت 21:34
از اخبار مهم تا پیش بینی بازار سهام در...
توسط الناز جمالی 20 آذر 1401 ساعت 15:42
سهام عدالت چقدر...
توسط الناز جمالی 10 اردیبهشت 1401 ساعت 16:19
تعیین تکلیف ورود رمزارزها به...
توسط الناز جمالی 07 اردیبهشت 1401 ساعت 08:12