افسار بازار در دستان خودرویی ها

 پرونده ی هفته ی سوم خرداد ماه در حالی بسته شد که شاخص کل بورس عدد 1میلون و 151هزار واحد را لمس کرد و با ریزشی 8823 واحدی به کار خود پایان داد. امروز بازار تحت تاثیر سهام داران خودرویی قرار داشت. بطوری که با قدرت نمایی و جهش خریداران در نمادهای خودرویی،رفته رفته معاملات نمادهای دیگر را تحت تاثیر خود قرار داد و شاهد متعادل تر شدن داد وستد در آخرین روز معاملاتی هفته بودیم. تغییر جهت سهامداران در هر لحظه از معاملات این روزها موجب شده است تا ما نظاره گر بازاری نوسانی باشیم که امروز هم مستثنی از این موضوع نبود!بازار سهام در آخرین روز معاملاتی خود برخلاف روند هفته های گذشته با افزایش عرضه و افت تقاضا در مدار منفی  و متعادل دنبال می شد اما با توجه به جذاب بودن سطوح قیمت کنونی برخی از نمادها شاهد تقاضای زیر پوستی در بازار سهام بودیم.

سرانه خریداران رو به افزایش است

همچنان حمایت حقوقی ها و بالا رفتن سرانه خرید حقیقی ها در این روزها را می توان نویدی بر روند معاملاتی متعادل در روزهای آتی دانست. در بازار معاملاتی روز جاری، نمادهای فملی، فولاد، شستا و وغدیر بیشترین نقش را در افت شاخص کل ایفا کردند. بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو با 291میلیون و وسدید با بیش از 131 میلیون حجم به چشم می‌خورد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید با بیش از  42میلیون حجم به نماد باران و پس از آن نماد وسالت با 38 میلیون حجم تعلق گرفت.

وباز هم سبقت خودرویی ها

خودرویی ها امروز در مدار توجهات سهامداران تاختند و نماد خودرو به عنوان لیدر این گروه توانست با رشد بیش از 2درصد، تاثیر به سزایی در شاخص کل داشته باشد. همچنین نماد خساپا نیز با رشدی حداقلی جزو نمادهای پرتراکنش قرار گرفت.

برکت در مدار توجهات

در گروه دارویی نماد برکت نتوانست روند روزهای گذشته را تکرار کند و رشدش را روی قیمت 3163 تومان متوقف کرد. اما اوضاع به نفع نماد دلقما پیش رفت و رشد بیش از 4 درصدی، قیمت پایانی خود را به 2208 تومان رسانید.

کم لطفی سهامداران به فلزی ها

در گروه فلزات اساسی، بزرگان نتوانستند آبروداری کنند و نمادهای فروی، فزرین و فجر به ترتیب بیشترین رشد را در روز معاملاتی آخر هفته داشتند. فروی با رشد 5درصدی بر روی قیمت 1830 تومان بسته شد تا از هفته ی آینده ادامهی روند این سهم را شاهد باشیم.

بی اعنتا به رشد نفت برنت

اوضاع در فراورده های نفتی باب میل نبود و اکثر نمادهای این گروه چهارشنبه ای قرمز را پشت سر گذاشتند. از این میان تنها نماد شرانل توانست با رشدی 3.31 درصدی قیمت 4550 را تثبیت کند. نماد شتران با وجود حجم معاملات قابل توجه خود نتوانست صدر نشین رقابت امروز باشد و با درصد منفی 0.37 به کار خود پایان داد.

ورود پول هوشمند

بازار سرمایه امروز هم میزبان حجم نقدینگی و ورود پول هوشمند بود که در این میان نماد خگستر و ختوقا بیشترین حجم را نصیب خود کردند. بیشترین خروج پول هوشمند نیز به نمادهای رنیک و حسیر تعلق گرفت. نماد وتجارت از گروه بانکی، با 211میلیون حجم، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد و با رشدی ضعیف بر روی قیمت 219 تومان بسته شد. نمادهای ثنور، سفانو، غشوکو، بوعلی، ثامید به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت و همچنین نمادهای رافزا به جهت برگزاری مجمع متوقف شدند.

جمله طلایی روز

هنگامی که قصد انجام کاری را می‌کنید، باید درهای تردید را به طور کامل ببندید.