به گزارش پاداش سرمایه بازار سرمایه در روز یکشنبه ، شاخص کل ۶۷۰۲ واحد معادل ۰.۴۸ درصد عقب نشست و به سطح یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۳۲ واحدی بازگشت. همچنین شاخص کل هموزن نیز ۲۵۴۴ واحد معادل ۰.۶۳ درصد منفی شد و تا سطح ۴۰۳ هزار و ۲۵ واحدی عقب گرد داشت.  

خروج پول حقیقی به ۱۲۰ میلیارد تومان رسید و ارزش کل معاملات در بورس نیز همچنان زیر ۳ هزار میلیارد تومان و حدود دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باقی ماند.

بازار سرمایه بیش از 4میلیارد و 214میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 2هزار و 686میلیارد تومان در بیش از 265هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 6هزار و 702واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 390هزار و 731واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر بازار سهام در روز گذشته به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی پردیس، پتروشیمی نوری و مبین انرژی خلیج فارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

www.padash.ir

 

در ادامه به بررسی 10 خبر تاثیرگذار بر بازار امروز خواهیم پرداخت:

۱- مرحله ۱۳۹ یارانه نقدی مربوط به شهریور ماه ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.


۲- قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معاملات هفتگی در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، بر اساس نرخ ارز ۲۶۷,۵۴۰ ریال اعلام شد.


۳- افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی فروسیل از محل سود انباشته مورد تائید حسابرس قرار گرفت.


۴- مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: در راستای توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی تا پایان شهریورماه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به وزارت کشور تحویل داده خواهد شد.


۵- هیأت مدیره شرکت سبحان دارو افزایش سرمایه ۴۹ درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.


۶- بازارگردانی نماد «وبصادر» از روز دوشنبه ۱۴۰۱.۰۶.۲۱ آغاز و تا ۱۴۰۲.۰۶.۲۱ ادامه خواهد داشت. دامنه مظنه ۳ درصد و حداقل حجم سفارش انباشته ۴,۳۳۵,۰۰۰ سهم و حداقل حجم معاملات روزانه ۸۶,۷۰۰,۰۰۰ سهم خواهد بود.


۷- سخنگوی صنعت برق: یک سوم برق مصرفی کشور در بورس معامله خواهد شد.


۸- فاطمی امین، وزیر صمت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال روی بازار داخل تمرکز کرده‌ایم و سال آینده برنامه‌های مربوط به صادرات را اجرایی خواهیم کرد.


۹- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با نماد وهور به میزان ۱۵ درصد


۱۰- احراز هویت ۱۴۹ هزار سهامدار در سجام/ روند ورود به بورس کاهشی شده است

 

 

در این گزارش به اخبار موثر بر گروه هایی که با توجه به اخرین اخبار امکان رشد برای آنان میسر است اشاره شده است با توجه به موارد گفته شده در گزارش بالا، روند بازار به صورت کلی ترسیم شده است.

 

پرسود باشید 

 

کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه




بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
پیش بینی / نگاهی به چشم انداز...
توسط مرسده گونه 20 شهریور 1402 ساعت 07:37
گزارش بازار / بلاتکلیفی موج...
توسط مرسده گونه 15 مرداد 1402 ساعت 13:22
پیش بینی بورس تهران /بازار به پشتوانه ی...
توسط مرسده گونه 14 مرداد 1402 ساعت 08:09