به گزارش پاداش، بازار روز دوشنبه همانند روزهای اول هفته، با منفی سنگینی همراه شد. در روز گذشته با معاملاتی انجام شد، شاخص کل با بیش از 22 هزار واحد ریزش همراه شد و شاخص هم وزن نیز با 5 هزار واحد کاهش رو به رو شد تا یک روز تلخ دیگر را برای سهامداران و سرمایه گذاران رقم بزنند. این در حالی بود که پس از اتمام ساعت معاملات سهام و ادامه معاملات صندوق ها، تحرکات خوبی را در جریان داد و ستد این بخش از بازار مشاهده گردید و اکثر صندوق های اهرمی با مثبت همراه شدند و ورود پول قابل توجهی را در صندوق ها شاهد بودیم.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

 

اخبار بورسی

۱- بانک مرکزی از تمام بانک‌ها خواست به نرخ سود را به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برگردند و آن‌ها رادر صورت تخطی به سلب صلاحیت تهدید کرده است!

۲- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه گروه مالی داتام / درصد افزایش سرمایه: ۲۰

۳- فرزین ریس کل بانک مرکزی عنوان کرد که افزایش نرخ بهره از زمستان سال گذشته با انتشار اوراق ۳۰ درصدی توسط بانک‌ها و تداوم آن با افزایش پی در پی نرخ بهره بین بانکی عاملی اثر گذار بر تداوم ریزش بازار سهام نبوده و این روند نزولی از مدت‌ها پیش آغاز شده است.

۴- مدیر عامل تفارس: کار‌های لازم جهت عرضه پتروشیمی بندر امام هم در دستور کار است. / طی سال گذشته پذیرش پتروشیمی اروند انجام شده ودر صورت اینکه شرایط بازار مساعد باشد، عرضه می‌شود.

۵- رئیس کل بانک مرکزی: هدف ما کمک به بازار سرمایه است و نمی‌خواهیم سیاست‌های بانک مرکزی، مخل بازار سرمایه باشد. رشد بازار سرمایه برای بانک مرکزی مهم است و براین باور هستیم که بازار سرمایه از محل بازار اولیه رشد کند.

۶- داوود منظور؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه: در مدار کاهش تورم هستیم و می‌توانیم آن را به کانال ۲۰درصد برگردانیم.

۷- وبصادر افزایش سرمایه را ثبت کرد: افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۱۷۵,۳۵۳,۹۷۲ میلیون ریال به‌مبلغ ۲۱۵,۳۵۳,۹۷۲ میلیون ریال در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

۸- مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه خود با مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ بازار سرمایه که در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد گفت: افزایش نرخ بهره به ۴۰ درصد، دریافت نرخ ارز نیمایی از شرکت‌ها و صدور برخی از دستورالعمل‌ها در حوزه‌هایی مانند پالایشگاه‌ها از جمله مسایلی است که در جلسه با دولت مورد بحث قرار گرفت.

۹- معاون اقتصادی ایران خودرو: بزودی وارد بحث افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی خواهیم شد.

 

پیش بینی بازار

دیروز برای سومین روز متوالی بود که بازار با ریزش سنگینی همراه شد و اکثر نمادهای معاملاتی در صف فروش کار خود را به اتمام رساندند اما با توجه به معاملاتی که در ساعات پایانی صندوق های اهرمی انجام گرفت می توان امیدوار بود که بازار طی روزهای آینده بخشی از حرکت نزولی خود را پس بگیرد و شاهد روزهای خوب بازار سرمایه باشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 03 مرداد 1403 ساعت 08:44
روز خوب بورس با نوری از صنایع...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 مرداد 1403 ساعت 16:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 مرداد 1403 ساعت 08:31
امید چاشنی معاملات شد
توسط محمدباقر سلیمانی 01 مرداد 1403 ساعت 16:25