به گزارش پاداش، بازار در دومین روز هفته را با ریزش سنگین و دور از انتظار، بیش از 20 هزار واحدی کار خود را به پایان رساند. این در حالی بود که بیش از 96 درصد نمادهای معاملاتی روز گذشته در منفی و حتی صف فروش به کار خود پایان دادند. با توجه به بازاری که روز شنبه وجود داشت مشخص بود که بازار در روز یکشنبه با صف های فروش سنگین همراه خواهد شد. . با پایان بازار در روز گذشته، با برگزاری جلسه ای که بین مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، تاکید بر ادامه روند محدودیت دامنه نوسان دو درصدی شد. آقای قادر معصومی نیز اعلام کرد که زمان پایان معاملات صندوق های اهرمی، سهامی و مختلط به 12:30 باز میگردد.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- دامنه نوسان ۲ درصدی تا زمان کاهش ریسک‌های برون زای بازار ادامه پیدا می‌کند

۲- از امروز بر نرخ سود فیکس اینکام‌ها نظارت می‌شود و این نهاد‌ها نمی‌توانند سودی بالاتر از نرخ‌های عرف و بهره بانکی پرداخت کنند

۳- «فروژ» و افزایش نرخ ها: شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت فروش محصول فروسیلیسیم ۶۰-۱۰ (محصول اصلی) خبر داد.

۴- گمرک ایران اعلام کرد: در ۲ ماهه نخست امسال ۴.۶ تن شمش طلا وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۸ برابر شده است.

۵- درج شرکت نوآوران آرکا صنعت پارسیان در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد معاملاتی کنوپا

۶- در پایان معاملات امروز نماد‌های ختراک، سیدکو، فنورد، کپشیر، فروسیل، خراسان، وسپهر، دلر، بفجر، حگهر، خموتور، آردینه جهت برگزاری مجمع در روز چهارشنبه متوقف خواهند شد.

۷- قادر معصومی: مرکز مبادله ارز و طلای بانک مرکزی بدون مجوز از شورای عالی بورس تشکیل شده و غیرقانونی است و پیگیر تعطیلی آن هستیم

۸- محمدرضا فرزین؛ رئیس‌کل بانک مرکزی: تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده نیز به حدود ۳۱ درصد کاهش یافته و امیدواریم پیرو سیاست‌هایی که اجرا شده است، در سال جاری شاهد اعداد پایین تری نیز باشیم.

۹- پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بانک خاورمیانه/ درصد افزایش سرمایه: ۵۰ درصد

۱۰- با ابلاغ رسمی گمرک، واردات شمش طلا تا اطلاع ثانوی معاف از مالیات شد.

 

پیش بینی بازار

برخی از کارشناسان علت ریزش بازار را بالا رفتن نرخ سود اوراق دولتی و همچنین سیاست های غلط اقتصادی دولت می دانند. در حال حاضر تمامی بازارهای مالی و سرمایه ای در انتظار و مخابره شدن اخبارهای مثبت هستند تا بتوانند از این حالت نزولی خارج شوند. با این اوصاف پیش بینی می شود که امروز نیز بازار در ابتدا با عرضه های بسیاری همراه شود اما در ادامه با کمی تقاضا رو به رو شود تا نسبت به روز گذشته شاهد بازاری بهتر باشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 03 مرداد 1403 ساعت 08:44
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 مرداد 1403 ساعت 08:31
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 تیر 1403 ساعت 08:37
بازار در انتظار نتیجه...
توسط محمدباقر سلیمانی 11 تیر 1403 ساعت 15:51