به گزارش پاداش، در حالی به استقبال اولین روز کاری هفته می رویم که بازار در آخرین روز هفته گذشته در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل با رشد نسبی همراه شد و نشان دهنده اولین واکنش بازار به اتفاقات اخیر بود این نماگر با بیش از 1190 واحد رشد همراه شد. بر خلاف شاخص کل ، شاخص هم وزن با افت کمی همراه شد تا نشان دهنده وضعیت کلی نمادهای کوچک و متوسط باشد. با توجه به ریزش بازار در روز یکشنبه اکثر کارشناسان بازار معتقد به کف بودن قیمت نمادهای معاملاتی هستند.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- ثبت سفارش کالا برای واحد‌های بازرگانی تا اطلاع ثانوی متوقف شد/ثبت سفارش کالا‌های «وزارت بهداشت» و «وزارت جهاد کشاورزی» مشمول این مصوبه نیستند.

۲- بیست‌ و نهمین حراج شمش طلا ششم خردادماه برگزار می‌شود

۳- مطابق آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در ماه آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت) نسبت به سال قبل ۱۲.۳ درصد کاهش یافت.

۴- پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت صنایع آذرآب/ درصد افزایش سرمایه: ۱۰۰درصد

۵- مرکز آمار ایران: نرخ تورم در اردیبهشت ماه سال جاری به ۳۷ درصد رسید که نسبت به فروردین ماه ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

۶- آغاز دوره معاملاتی قرارداد‌های اختیار خرید و فروش سهام شرکت صبا فولاد خلیح فارس فصبا در سررسید خردادماه ۱۴۰۳/ تاریخ آغاز معاملات: از یک‌شنبه ۶ خردادماه

۷- در پایان معاملات امروز نماد‌های لطیف، دفارا، سپرده، تفارس جهت برگزاری مجمع در روز دوشنبه متوقف خواهند شد.

۸- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: آن‌ها (ایرانی‌ها) در دوره سوگواری هستند که من باید به آن احترام بگذارم. اما زمانی که (این دوره) تمام شود، دوباره تعامل خواهیم کرد.

۹- افزایش سرمایه ۷۰۰ درصدی زگلدشت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

 

پیش بینی بازار

با توجه به محدودیت هایی که سازمان بورس و اوراق بهادار در روز سه شنبه اعمال کرد، ارزش معاملات خرد با افت 42 درصدی همراه شد و به 2300 میلیارد تومان رسید.با معاملاتی که که در روز سه شنبه شاهد آن بودیم، و همچنین کاهش ریسک ها و هیجانات احتمالی در معاملات، به نظر می رسد که معاملات روز جاری به صورت متعادل و مثبت کار خود را پیش ببرد.

 

 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 03 مرداد 1403 ساعت 08:44
روز خوب بورس با نوری از صنایع...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 مرداد 1403 ساعت 16:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 مرداد 1403 ساعت 08:31
امید چاشنی معاملات شد
توسط محمدباقر سلیمانی 01 مرداد 1403 ساعت 16:25