به گزارش پاداش، به همزمان با اصلاح قیمت دلار و طلا و همچنین ابلاغ نرخ جدید تسعیر ارز بانکی ها، بازار بورس واکنش مثبتی نشان داد و روز گذشته معاملات خوبی شاهد بودیم. در بازار روز گذشته نماگر کل با نزدیک به 20 هزار واحد مثبت به سطح 2 میلیون و 254 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز که نشان دهنده روند عمومی قیمت شرکت های کوچک و متوسط می باشد، عملکردی همچون شاخص کل داشت و با 8409 واحد رشد در ارتفاع 749 هزار واحد ایستاد.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: اخبار واصله از این امر حکایت دارد که کمیسیون تلفیق و دولت به این جمع‌بندی رسیدند که کار تصویب جداول بودجه سال ۱۴۰۳ تا پایان فروردین ماه به پایان برسد.

۲- وزیر صمت امروز به شورای رقابت می‌رود: جلسه شورای رقابت امروز ۲۱ فروردین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با موضوع بررسی چگونگی اجرای دستورالعمل و چالش‌های پیش رو در تنظیم بازار خودروی سواری برگزار می‌شود.

۳- مجید عشقی برای دومین دوره در مقام ریاست سازمان بورس ابقا شد.

۴- حسین مدرس خیابانی سرپرست اسبق وزارت صمت و استاندار سابق سیستان و بلوچستان به عنوان مدیرعامل ملی مس معرفی و جایگزین امیر خرمی شاد شد.

۵- شناسایی سود ۸.۲ همتی ناشی از تسعیر ارز در «وتجارت»

۶- با تشدید تحولات منطقه‌ای قیمت سکه به بالای ۴۵ میلیون تومان رسیده بود، این نرخ با کاهش التهابات به کانال ۴۰ میلیون بازگشت.

۷- نماد صندوق سرمایه گذاری مشترک البرز گشایش می‌شود: بنا بر اطلاعیه فرابورس، صندوق سرمایه گذاری مشترک البرز با نماد معاملاتی «اصیل ۱» در روز شنبه مورخ ۱۴۰۳.۰۱.۰۲ در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران گشایش می‌شود.

۸- سخنگوی صنعت برق: با هدف مدیریت مصرف برق، ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می‌کند.

۹- بانک مرکزی به‌زودی فهرست دریافت‌کنندگان ارز کالایی را منتشر می‌کند.

۱۰- قیمت دلار که در روز‌های گذشته تا ۶۵ هزار و ۵۰۰ تومان هم پیش رفته بود، با فروکش کردن اخبار سیاسی به ۶۴ هزار تومان بازگشت.

۱۱- مزایده استقلال هم لغو شد: مزایده باشگاه استقلال که قرار بود امروز انجام شود به دلیل نبود هیچ درخواست خریدی لغو شد.

 

پیش بینی بازار

با توجه به اینکه امروز، اخرین روز معاملاتی هفته می باشد و پس از آن باید به استقبال تعطیلات برویم خیلی از سهامداران با توجه به اتفاقات سیاسی که از اخر هفته ها معمولا اتفاق می افتاد تصمیم به کاهش ریسک خود خواهند داشت و در نتیجه این انتظار وجود دارد که بازاری متعادل داشته باشیم و شاهد هیجانات مثبت خاصی را نباشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 29 فروردین 1403 ساعت 08:39