به گزارش پاداش، بازار دیروز در شرایطی کار خود را آغاز نمود که در دقایق ابتدایی با توجه به رشد دلار و همچنین جهش قیمت در کامودیتی ها در بازارهای جهانی با تقاضا و به صورتی متعادل کار خود را آغاز نمود. بعد بعد از گذشت 30 دقیقه از آغاز معاملات به یکباره با رنج سنگین منفی در خودرویی ها مواجه شدیم که همین امر باعث شد تا عرضه در سراسر بازار افزایش یابد و اکثر نمادهای معاملاتی در منفی بالا و حتی صف فروش به کار خود پایان دهند.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

اخبار بورسی

۱- «کترام» افزایش نرخ گرفت: تولیدی کاشی تکسرام از افزایش ۲۰ درصدی در نرخ فروش محصولات خود خبر داد.

۲- افزایش سرمایه ۸ درصدی "پتایر" به ثبت رسید: بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایۀ شرکت تولیدی ایران تایر در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

۳- از سرگیری فعالیت بخش کنسولی ایران در سوریه: فعالیت بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بعد از چهار روز از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه) از سر گرفته شد.

۴- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: با افزایش تعرفه اپراتورها، تعهدی از اپراتور‌ها گرفتیم، به این ترتیب که تا خرداد  ۱۴۰۳، ۳۰ درصد و تا پایان سال، ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.

۵- سخنگوی انجمن صنعت تایر: قیمت تایر دولتی افزایش پیدا نمی‌کند.

۶- عرضه گسترده انواع سکه از هفته آینده: از هفته آینده حراج گسترده انواع سکه بهار آزادی از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ایران به آدرس market.ice.ir آغاز خواهد شد.

۷- نرخ تسعیر ارز شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد: بانک مرکزی نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی شبکه بانکی کشور برای گزارشگری مالی پایان سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخ خرید حواله ETS مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ تعیین کرد. (نرخ دلار نیما در آخرین روز کاری ۲۸ اسفند، ۴۰۵۵۲۷ ریال بوده است.).

۸- وغدیر ۲۲ اردیبهشت سود را پرداخت میکند.

۹- بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین صادرات گندله با رشد ۸۴ درصدی و صادرات کنسانتره با رشد ۶۲۱ درصدی همراه بود.

۱۰- حسینا: انعقاد قرارداد اجاره به منظور بهره برداری، سرمایه گذاری، احداث و راهبری از پایانه مکانیزه غلات و پس کرانه‌های مربوط در بندر شهید بهشتی (چابهار).

 

پیش بینی بازار

در روز گذشته ارزش معاملات بازار با 63 درصد رشد نسبت به روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 661 میلیارد تومان رسید و بازار با یک سقوط سنگین مواجه شد. بیم بازار از تنش نظامی بین ایران و رژیم صهیونیستی و گمانه زنی درباره واکنش ایران از عوامل اصلی ریزش بازار بود. با توجه به بازار سرخی که در روز گذشته شاهد آن بودیم، پیش بینی می شود که امروز نیز بازار با عرضه کار خود را آغاز نماید و پس از رد شدن از هیجانات فروش، به حالت نرمال بازار برگردد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




برتری فروشندگان در...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 08:20
فملی ناجی بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:55
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52