آخرین روز کاری هفته گذشته، منفی گذشت...

به گزارش پاداش، شاخص کل بورس آخرین روز هفته را نیز با جوی منفی به پایان برد و با تجربه کردن افتی حدود 7 هزار واحدی در کانال دو میلیون واحد و 34 هزار واحدی در جا زد. شاخص هموزن هم بدون تغییر چشمگیری، روندی متعادل منفی را پشت سر گذاشت و درجا زد. ارزش کل معاملات روز چهارشنبه بازار  8160 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ  3823 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است. در هفته گذشته ابتدا شفاف سازی نرخ خوراک پتروشیمی ها و پس از آن جریمه 25 بانک توسط دولت به دلیل عدم تمکین یک تسهیلات اجباری، از جمله سنگ اندازی هایی بود که دولت برای بورس داشت که هر دو هم توانستند با منفی کردن جو روانی، پای عرضه کنندگان را ببرند. روز چهارشنبه بازارا سهام با عرضه اولیه کرومیت روبرو بود که با توجه به شرایط متزلزل بازار بسیاری از کارشناسان نسبت به اجرایی شدن آن شبهه هایی داشتند. به این ترتیب در جریان این عرضه اولیه در مرحله اول ۴ درصد از سهام کرومیت معادل ۶۲ میلیون برگه سهم برای عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط به روش حراج، روی میز فروش قرار گرفت و طی رقابت مرحله اول تعداد ۷۳ صندوق، سهام کرومیت را خریداری کردند.

برترین های هفته

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم ده نماد سیلام، کایزد، حآسا، وتعاون، داوه، سقاین، سجام، نطرین، سغرب و سدشت بیشترین بازدهی را داشتند. نماد سیلام در جریان معاملاتی گروه سیمانی ها در هفته گذشته با ۳۲ درصد رشد در صدر پربازده‌ترین نماد‌های هفته نشست. همچنین کایزد در گروه لاستیک و پلاستیک از محبوب ترین نمادها در معاملات هفته گذشته به شمار میرفت که روزهای پرتقاضایی را پشت سر گذاشت و  از بازار اول فرابورس با ۲۵ درصد بازدهی در جایگاه دوم پربازده‌ترین نماد‌های این هفته ایستاد. شرکت آسیا سیر ارس با نماد حآسا از زیرمجموعه‌های توکاریل نیز با رشد ۲۲ درصدی در جایگاه سوم بدین لحاظ قرار گرفت.

گروه های برتر

نکته حائز اهمیت این هفته حضور پنج نماد از گروه سیمانی ها (سیلام، سقاین، سجام، سغرب و سدشت) در بین ده نماد با بیشترین سود بود. گروه سیمانی که با اخبار افزایش سرمایه نمادها خود روبروست روزهای پرتقاضایی را پشت سر می گذارد که در هفته جاری انتظار بر خبر افزایش سرمایه 200 درصدی نماد سیمان اصفهان سصفها بری سامانه کدال می رود. 

بازار سهام در حالی معاملات خود را آغاز خواهد کرد که نفت برنت بعد از ریزش اخیر خود با حمایت توانست مجدد با رشد 4.5 درصد بالاتر از سطح 80 دلار قرار بگیرد که تحریم‌های جدید آمریکا علیه حمل نفت روسیه و همچنین خبری مبنی بر اینکه عربستان و روسیه کاهش تولید دواطلبانه خود را تا سال 2024 تمدید خواهند کرد، اتفاقاتی بود که باعث برگشت و حمایت از قیمت نفت شد.

WWW.PADASH.IR

از سوی دیگر شنیده هایی از خبر تجدید ارزیابی نمادهای خودرو و خساپا به گوش می رسد که می تواند محرکی برای رشد این دو نماد باشد. همچنین خبر دیگری که در محوریت این صنعت در معاملات روز جاری داریم، خبر دور جدید فروش خودرو‌های وارداتی از امروز ۲۷ آبان تا ساعت ۲۳:۵۹ روز ۲۹ آبان آغاز می‌شود، را داریم.

معاملات پالایشی ها هم که این روزها بدور از حواشی در یک نقطه معاملاتی دنبال می شود و خبری از رشد قیمت این گروه در این مدت به گوش نمی رسد. اما خبری که در این گروه می تواند تاثیر گذار باشد اولا صعود نفت برنت و قرار گرفتن آن در بالاتر از 80 دلار است و دوما، افزایش سرمایه ۴۲ درصدی شتران از محل سایر اندوخته‌ها مورد تائید حسابرس قرار گرفت، را می توان تاثیر گذار دانست.

سیمانی ها هم با خبر افزایش سرمایه عمده نمادهای خود روبرو هستند و از گروه های پیشتاز در این روزها بشمار می روند که روند معاملاتی این گروه هم می توان متعادل و مثبت دانست. 

 

در هفته جاری شاهد برگزاری جامع مختلف در اکثریت نمادها هستیم که به برخی از آنها می پردازیم:

شنبه ۲۷ آبان ماه 

مجمع عمومی عادی سالیانه: قلرست

مجمع عمومی فوق العاده: گکوثر: تغییر سال مالی شرکت - تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس- اصلاح مفاد اساسنامه جهت فراهم آوردن امکان انتخاب سامانه کدال به عنوان روش مجاز انتشار اطلاعیه‌ها به شکل الکترونیکی

دوشنبه ۲۹ آبان ماه 

مجمع عمومی عادی سالیانه: قثابت، وثوق

سه شنبه ۳۰ آبان ماه 

مجمع عمومی عادی سالیانه: قتربت، وثخوز

مجمع عمومی فوق العاده: بمپنا: تغییر سال مالی شرکت

چهارشنبه ۱ آذر ماه 

مجمع عمومی عادی سالیانه: حفارس

مجمع عمومی فوق العاده: وسکاب: تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه- تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس

حفارس: انتخاب اعضای هیئت‌مدیره

پنجشنبه ۲ آذر ماه 

مجمع عمومی فوق العاده: خاهن: تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه

 

کلام آخر: با توجه به شایعات مبنی بر افزایش سرمایه خودرویی ها و تاخت و تاز حاکم شده در اغلب تک سهم ها، انتظار بر رشد قیمت در اغلب نمادها و یک روند متعادل در کلیت بازار سهام می رود. 

 

جمله طلایی: 

اول روی خودت تمرکز کن، وقتی توی بهترین حالتت باشی، میتونی بهترینِ خودتو ارائه بدی.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش




پایان سرخ
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
ساز مخالف بورس با سایر...
توسط محمدباقر سلیمانی 14 فروردین 1403 ساعت 14:56
بازار همچنان در بلاتکلیفی...
توسط محمدباقر سلیمانی 16 بهمن 1402 ساعت 15:28