آنچه در بازار روز گذشته، گذشت...

به گزارش پاداش، رشد قیمت و آتیش بازی خریداران در سطوح قیمتی اولین روز هفته موجب شد بیش از 28 هزار واحدی نماگر کل و قرار گرفتن شاخص در مرز 2 میلیون واحد گردید. بازار سهام در معاملات روز گذشته با برتری خریداران همراه بود و شاهد تابلو سبز عمده نمادهای بازار سهام در معاملات روز گذشته بودیم. نمادهای بزرگ و شاخص ساز از جمله فولاد، فملی، شپنا، شبندر و سایر نمادها در معاملات روز گذشته تاثیر مثبتی را بروی نماگر کل به ثبت رساندند. ارزش معاملات اولین روز هفته نزدیک به 4 همت و دقیقا برابر با میانگین ارزش معاملات دو ماه اخیر بود که حرکت بازار برآیند نزولی داشت. نکته جالب اینکه در بین 30 روز کاری اخیر، روز شنبه اولین روزی بود که افزایش ارزش معاملات نسبت به روز گذشته با ورود پول حقیقی‌ها به بازار همراه شد و شاهد برتری خریداران در کلیت بازار سهام بودیم که نشات گرفته از اتفاقات و اخبار سیاسی روز جمعه نیز بود که سهامداران را به بازار امیدوار کرد.

در معاملات شنبه، ۱۰۷ نماد صف خرید داشتند و ۵۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۹۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۳۳ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۹ درصدی به ۴۰۳ میلیارد تومان رسید.

در گروه ها چه گذشت؟

در جریان گروه فلزی ها روند معاملات متعادل و همسو با کلیت بازار در مدار مثبت دنبال شد و شاهد رشد قیمت در این گروه نیز بودیم.

در گروه خودرویی ها نماد خساپا از همان دقایق آغازین با صف خرید همراه بود و نماد خودرو در نیم ساعت ابتدایی معاملات در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت و در سایر نمادها شاهد رشد قیمت و شکل گیری صف های خرید بودیم.

در گروه ساختمانی و سیمانی ها رشد قیمت ادامه داشت و خریداران نمادهای این دو گروه را تا سقف قیمت روزانه تا سقف خرید همراهی کردند.

پیش بینی روز جاری:

بازار امــروز مــطابق انتظار شروع سبزی را برای مــعاملات رقم زد که با توجــه به بازگشت تقاضا در انــتهای معاملات و حـمایت حــقوقی‌ها وضــعیت به بازار امروز نیز سرایت خواهدکرد بنابراین انتظار بازار سبز پوش را برای امروز نیز داریم. اما دقــت نمایید که ضــمن حـرکت قابل انتظار شاخص به بالای ۲میلیون واحد شاهد نوسانات سنگین نیز در معاملات خواهیم بود و مقاومت مهم پیش‌روی شاخص نه ۲ میلیون واحد بلکه ۲۰۸۰ می‌باشد.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش 




گزارش روز بازار: «شپنا» در تیررس...
توسط الناز جمالی 12 مهر 1400 ساعت 14:52
گزارش بازار:پرتاب شاخص در دقایق...
توسط الناز جمالی 07 مهر 1400 ساعت 15:23
گزارش بازار: از جهش نفت برنت تا درخشش...
توسط الناز جمالی 06 مهر 1400 ساعت 14:54