به گزارش پاداش، بازار در اولین روز کاری خود هفته جاری توانست در مدار مثبت و با شاخص های مثبت به کار خود پایان دهد و اما شواهد نشان داد که سهامداران توجهات خود را در محوریت تک سهم ها قرار داده بودند و نماگر هم وزن با رشد بیش از 3200 واحد به کار خود پایان داد و نماگر کل نیز با رشد 1400 واحد همچنان توانست با حمایت های بزرگان در محدوده بالای 2 میلیون واحد باقی بماند. در معاملات روز گذشته نماد خودرو که به دلیل افشای اطلاعات گروه ب متوقف شده بود در یکساعت ابتدایی به گردونه معاملات بازگشت و در بازگشت خود با صف خرید در سقف قیمت روزانه روبرو شد اما در نهایت با عقب نشینی خریداران در قیمت 262 تومان به کار خود پایان داد. در قطعاتی ها نماد خکار با خبر افزایش سرمایه 45 درصد از محل سود انباشته در معاملات روز گذشته با صف خرید در قیمت بالای 400 تومان دنبال شد.

در انبوه سازی ها که این روزها در مرکز توجهات سهامداران قرار دارند، شاهد قرار گرفتن اکثریت نمادها در مدار مثبت و در برخی نظاره گر قرار گرفتن در سقف قیمت روزانه بودیم از جمله نماد ثامان که از قیمت 4200 تومان با اعمال افزایش سرمایه خود در شیب تند از اصلاح قرار گرفته بود، در معاملات روز گذشته با صف خرید در محدوده قیمتی 2310 تومان روبرو بود. نماد ثفارس در معاملات روز گذشته در مدار مثبت 4 درصد در قیمت 4860 توامن دنبال می شد که با خبر انعقاد قرارداد بروی سامانه کدال رونمایی کرد و خبر قرارداد مشارکت در ساخت پروژه ساختمانی واقع در تهران میدان ونک ابتدای خیابان ملاصدرا را به سهامداران خود مژده داد.

در بانکی ها روند معاملات متعادل بود و در دقایق ابتدایی با رشد قیمت بانکی دی و سامان روبرو بودیم که با گذشت زمان مشاهده کردیم، خریداران سامان همچنان خواستار قرار گرفتن این نماد در سقف قیمت روزانه هستند که در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد.

در سرمایه گذاری ها نماد وتوصا با بیشترین ورود پول حقیقی ها در معاملات روز گذشته روبرو بود که خبر  حاکی از واگذاری بلوک مدیریتی ۶۰ درصدی واعتبار حکایت دارد که نماد وتوصا و پایاتدبیر زیر مجموعه وتوصا سهامداران عمده واعتبار بشمار می رفت(علت صف خرید سنگین وتوصا همین موضوع بود). در جریان معاملات این گروه خگستر در تایم فریم روزانه با برخورد به محدوده حمایتی خود با افزایش تقاضا روبرو شد و در نهایت با رشد بیش از 2 درصد به کار خود پایان داد.

و از دیگر خبرهای مهم در بازار روز گذشته، مجمع نماد شستا بوده است. در مجمع شستا مدیر عامل شرکت عنوان کرد، شرکت ستاره نفت خلیج فارس در بازار سرمایه عرضه خواهد شد و ۱۵ شرکت شستا در صف عرضه اولیه هستند. به گفته وی، در مجموعه شستا برای افزایش ارزش سهام اقدامات مختلفی از جمله افزایش سرمایه و تامین مالی ۷۰همتی در سال گذشته انجام دادیم که امسال دو برابر این رقم تامین مالی را از طریق بازار سرمایه انجام خواهیم داد و امروز مفتخر هستیم که ۱۰۵ همت پروژه فعال داریم و در نهایت شستا به ازای هر سهم 188ریال معادل 90 درصد کل سود، تقسیم کرد.

دارویی ها از دیگر گروه های مورد توجه در معاملات روز گذشته به شمار می رفتند که دامین و کی بی سی با رشد حداکثری به کار خود پایان دادند.

گزارشات یکی پس از دیگری در سامانه کدال قرار گرفتند و همانطور که مشخص بود با گزارشات قابل توجهی در اکثریت سهم ها روبرو هستیم. بطور مثال;

تابستان شپنا فوق العاده ای گذاشت و شپنا به ازای هر سهم در فصل بهار 33تومان و در فصل تابستان 67 تومان سود محقق کرده است که این رقم در سال گذشته در مجموع 160 تومان بوده است.

فولاد مبارکه هم در فصل تابستان 32 تومان سود به ازای هر سهم محقق کرد که این رقم در بهار 33 تومان بوده است. سود محقق شده سال مالی قبل 85 تومان بوده است و 65 تومان تحقق سود در بازه 6 ماهه برای فولاد امیدوار کننده است.

قزوین هم تابستان جذابی داشته است. علت افزایش درآمد عملیاتی قزوین در این فصل نسبت به پاییز این است که شرکت معمولا در فصول پاییز فروش کمی دارد همانطور که در پاییز سال 1401 نیز فروش کمی داشته است اما علی رغم بالاتر بودن مقدار فروش شکر در تابستان 1402 نسبت به تابستان سال 1401 به علت بالاتر بودن نرخ مصوب فروش شکر در تابستان سال 1402 شاهد افزایش 58درصدی در درآمد عملیاتی شرکت هستیم.

 

 

و دیگر گزارشاتی که می توان گفت، امروز و هفته جاری را در محوریت خود قرار می دهند. بنظر در معاملات روز جاری هم با توجه به آرامش تا حدودی حاکم شده در خاورمیانه و گزارشاتی که از بهبود عملکرد شرکت ها در شش ماهه شرکت ها در سال 1402 می دهد، انتظار بر روندی متعادل و مثبت می باشد.

 

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش 

 




بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52
گزارش بازار / عقب نشینی شاخص...
توسط محمدباقر سلیمانی 25 دی 1402 ساعت 14:31
گزارش بازار / رشد در سایه بازارهای...
توسط محمدباقر سلیمانی 23 دی 1402 ساعت 14:44
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 دی 1402 ساعت 08:51