عرفان فکری – تحلیلگر بازارسرمایه در گفت و گو با پاداش سرمایه گفت: بازار امروز متاثر از اخبار امیدوار کننده ای که عمدتا در انتهای هفته اخیر به بازار مخابره شد، یکدست مثبت شد و با رشد ارزش معاملات به 5028 میلیارد تومان، می توان انتظار داشت؛ درصورتی که دوباره شاهد تکذیب های خبری نباشیم ، رشد بازار در کوتاه مدت شکل بگیرد.


وی در ادامه افزود: برای صعود بازار تا به سقف قبلی شاخص در دو میلیون و پانصد هزار واحد نیاز به محرک قوی خبری و  بنیادین مثل رشد دلار، آزادسازی قیمت خودرو و ... هست که فعلا با توجه به اخبار های مثبت و منفی متعددی که به بازار مخابره می شود، نمیتوان برای بلندمدت اظهار نظر خاصی داشت و باید در لحظه و مطابق جدیدترین قوانین و اخبار وضع شده بر بازار تصمیم‌گیری کرد.


این کارشناس بازارسرمایه اظهار داشت: در ارتباط با نرخ گاز و خوراک صنایع ، چهارشنبه یک مرداد جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و مدیران صنایع شکل گرفت که هنوز خروجی قطعی ای درباره نرخ گاز و خوراک نداشته است، اما با اخبار و احتمال عقب نشینی دولت از موضع خود؛ همچنین گمانه زنی هایی درباره فرمولی کردن نرخ گاز و تغییر نرخ موثر دلار صنایع پالایشی و پتروشیمی به نرخ سامانه متشکل ارزی ، واکنش بازار به جلسه روز چهارشنبه مثبت بود و باعث شد خریداران دست به ماشه شوند.


فکری در ادامه بیان کرد: از طرفی نیز با خبرهای مثبت درحوزه سیاست بین الملل همچون رفع بخشی از تحریم های نفتی ایران، عضویت در گروه بریکس و...  با افزایش فروش نفت درآمد های دولت افزایش پیدا کرده و سرعت رشد نقدینگی کاهش پیدا کرده و مهم تر از همه با کاهش انتظارات تورمی تقاضای سفته بازی در انواع بازارها کم شده است.


وی در نهایت گفت: در نهایت با ثابت ماندن دلار در قیمت های فعلی، می‌توان انتظار داشت که بازار به صنایع ریالی؛ همچون قطعات خودرو، شوینده، زراعت و لاستیک روی آورد؛ اگرچه سنتیمنت فعلی بازار وابسته به اخبار کلی نرخ خوراک و صنعت خودروسازی است و صنایع مختلف با همبستگی بالا، یکدست صعودی یا نزولی می‌شوند.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19