به گزارش پاداش سرمایه، بورس امروز یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که احتمالا این ده خبر می‌توانند بر روی روند آن تاثیرگذار باشند. پیشنهاد می‌شود قبل از معاملات فردا این ده خبر را ببینید و بخوانید.

۱- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد و اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.
۲- منابع بحرینی مدعی شدند: بعد از سفر رئیس جمهور ایران به عربستان، مذاکرات تهران و منامه برای ازسرگیری روابط آغاز خواهد شد و در همین راستا، هیاتی از ایران اخیرا به منامه سفر کرده است
۳- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس رویکرد حمایت از مشاغل کوچک و تولید، کاهش نرخ ۷ درصدی مالیات واحد‌های تولیدی در قانون بودجه امسال گنجانده شده است.
۴- افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخ محصولات "بگیلان"
۵- وزیر اقتصاد: افزایش سقف تسهیلات بانکی در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی پیگیری می‌شود
۶- توسعه بورس برق در سال ۱۴۰۲؛ یک سوم برق مصرفی کشور در بورس معامله خواهد شد
۷- نرخ فرآورده‌های ویژه جهت نیمه اول فروردین بر اساس دلار ۳۵.۰۰۷ تومانی تعیین شده در حالی که اسفندماه بر اساس دلار ۲۸۳۷۰ تومان تعیین شده بود.
۸- افزایش ۴ درصد در نرخ خرید مواد اولیه غپینو (شکر - آرد ـ روغن)
۹- شرکت تولید برق عسلویه مپنا اظهار داشت: سقف نرخ فروش هر کیلووات ساعت انرژی براساس مصوبه اخیر وزیر محترم نیرو به ۱۰۶۰ ریال افزایش یافته و نرخ فروش هر کیلووات ساعت آمادگی تغییری نداشته است.
۱۰- خبرگزاری روسی: رئیسی به عربستان می‌رود.

 

اخبار مهم کدال 

به نقل از کدال،مطابق با اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال، با توجه به وجود ابهام با اهمیت در اطلاعات منتشر شده توسط ناشر، نماد معاملاتی (بهیر ۱)حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۰ تعلیق شد.

به نقل از کدال،نماد معاملاتی (بمولد ۱) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (الف) برای شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس متوقف شد. بدیهی است نماد مذکور تا ساعت ۱۰:۱۵ جلسه معاملاتی جاری به صورت حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

 به نقل از کدال،نماد معاملاتی شرکت صنایع لاستیکی سهند (پسهند ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. نماد مذکور روز معاملاتی بعد بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

 به نقل از کدال،نماد معاملاتی شرکت سیمان قائن (سقاین ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف گردید. نماد مذکور حداکثر تا ساعت ۱۰ روز معاملاتی جاری با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

 

پبش بینی بازار

بورس تهران معاملات نخستین روز کاری از سال 1402 را با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی مقداری فشار عرضه‌ها افزایش یافت اما با نزدیک شدن به نیمه‌های بازار و همزمان با روشن شدن نرخ دلار در کانال 50 هزار تومانی، مجددا سمت تقاضا سوار بر میدان شد تا در یک روز خوب شاهد جهش نزدیک به 38 هزار واحدی شاخص و قرار گرفتن آن در مرز کانال 2 میلیون واحدی باشیم. ثبت ارزش معاملات 9 هزار میلیارد تومانی و ورود حدود 200 میلیارد تومان پول از دیگر اتفاقات مثبت بازار روز گذشته بود.

در مورد بازار نگاه‌های مختلفی وجود دارد. برخی معتقدند با رشد سهام در اسفند 1401، دیگر خبری از ارزندگی و جذابیت قیمت‌ها نیست و لذا امیدی به رشد جدی قیمت‌ها در کوتاه‌مدت نیست. اما در سوی مقابل بسیاری از تحلیلگران معتقدند هنوز اثرات دلار نیمای 2 منعکس نشده و با توجه به در پیش بودن فصل مجامع و تغییر در برخی از سیاست‌های دولت، بازار می‌تواند سال خوبی در پیش داشته باشد. 

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش