در تایم روزانه و در حالت لگاریتمی، سهم پس از رشد مناسبی که تا محدوده‌های 201707 ریال در اوایل مرداد 1399 تجربه کرد وارد فاز اصلاح بلند مدتی گردید.

اصلاح 18 ماهه سهم  از مرداد 1399 تا روزهای اخیر را می‌توان درون کانال قیمتی با شیب ملایم در نظر گرفت که طبق نواحی مشخص شده در تصویر، کانال قیمتی معتبر می‌باشد.  

در شرایط فعلی، قیمت به نواحی کف کانال صعودی خود در تایم روزانه رسیده است که ناحیه مذکور در محدوده‌های قیمتی 165278 ریال قرار دارد و سطح حمایتی بسیار مهم برای قیمت به شمار می‌رود.

 

1

 

از طرف دیگر با توجه به سه ناحیه پیوت ماژور قیمت قیمت درون یک چنگال اندروز قرار گرفته است. سطح حمایتی فعلی قیمت بر روی خط میانی این چنگال قرار گرفته است که از این نظر هم سطح مهمی به شمار می‌رود. قیمت در این سطح متوقف شده و چندین مرتبه با سطح مذکور برخورد کرده و همچنان سطح مورد نظر معتبر می‌باشد.

 

2

به کمک اندیکاتور RSI هم میتوان ضعف گام کاهشی قیمت را مشاهده کرد به صورتی که شاهد واگرایی RD+ بین قیمت و این اندیکاتور روی سطح حمایتی مهم هستیم.

3

 

 

در ایچیموکو هم شاهد فشردگی قیمت و همزمان همپوشانی تنکنسن و کیجنسن بوده‌ایم که در نهایت قیمت توانسته از ابر کومو عبور کرده و اکنون اجزای ایچیموکو نشان دهنده آغاز روند صعودی قیمت هستند.

 

4

 

 

جمع بندی:

در شرایط فعلی و با فرض حفظ محدوده‌های حمایتی چنگال و کانال قیمتی ترسیم شده، می‌توان هدف اول را خط بالایی چنگال در نظر گرفت که در صورت عبور و تثبیت بالای این محدوده هدف بعدی را خط میانی کانال بلند مدتی قیمت در نظر گرفت.

 

5

 

تحلیگر تکنیکال: مجتبی ترکی

 







بررسی نمودار نماد...
توسط مجتبی ترکی 22 خرداد 1401 ساعت 15:49
بررسی نمودار سپاها
توسط مجتبی ترکی 17 خرداد 1401 ساعت 14:18
تحلیل نمودار نماد...
توسط مجتبی ترکی 04 خرداد 1401 ساعت 12:17
بررسی نمودار نماد...
توسط مجتبی ترکی 02 خرداد 1401 ساعت 08:48