تحلیل تکنیکال نماد شبندر:

در تحلیل قبلی در مورد این نماد به بررسی شرایط و سناریوهای پیش روی قیمت صحبت کردیم. (برای خواندن تحلیل قبلی شبندر اینجا کلیک کنید)

در این مطلب قصد داریم یک به روزرسانی در مورد نمودار نماد شبندر داشته باشیم.

 

همانطور که در تحلیل قبلی در مورد این نماد توضیح دادیم، مناسب ترین کانال صعودی را همانطور که  در تصویر زیر نمایش داده شده، در تایم‌فریم هفتگی برای روند حرکتی قیمت میتوان در نظر گرفت.

پس از آغاز یک روند صعودی شارپ از محدوده های کف کانال یعنی محدوده‌های 3201 ریال، قیمت وارد یک ناحیه تراکم گردید.

1

 

 

در تایم روزانه ناحیه تراکمی قیمت که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، گام اصلاح قیمت محسوب گردیده که نشان از تمایل قیمت به اصلاح از نوع زمانی است تا قیمتی که همین موضوع خود نشان دهنده قدرت روند شکل گرفته می‌باشد.

سرانجام قیمت پس از برخورد چند‌‌باره به سطح مقاومت ناحیه تراکم خود، توانست با گپ قیمتی و با قدرت مناسب از این محدوده خارج شود.

با خروج قوی قیمت از این محدوده و همچنین تکمیل پولبک به محدوده مورد نظر، گام صعودی دیگری در نمودار شکل گرفته است.

 

2

 

 

حرکت صعودی اخیر قیمت را میتوان درون یک کانال صعودی در نظر گرفت که میتوان به عنوان اولین سناریو پیش‌بینی کرد که قیمت درون این کانال در حال حرکت به سمت هدف خود در محدوده‌های 10893 ریال خواهد بود. و مادامی که قیمت از این کانال خارج نشود این سناریو برقرار خواهد بود.

 

3

 

در سناریو بعدی اگر نگاهی به اندیکاتور Williams Aligator داشته باشیم و رفتار قیمت را به کمک این اندیکاتور بررسی کنیم، نحوه قرار گیری مووینگ ها در این اندیکاتور نشان دهنده قدرت مناسب روند شکل گرفته در قیمت می‌باشد. مادامی که اپن پوزیشن در اندیکاتور برقرار باشد انتظار داریم که قیمت با یک قدرت مناسب به هدف خود در محدوده‌های 10893 ریال برسد.

 

4

 

در سناریو آخر هم به کمک ایچیموکو میتوان رفتار آتی قیمت را بررسی کرد. با توجه به شکل قرار گیری تنکنسن و کیجنسن، مادامی که قیمت بالای این دو میانگین باشد انتظار رسیدن قیمت به هدف را با یک قدرت مناسب خواهیم داشت. بر اساس سیستم ایچیموکو در صورتی که قیمت کیجنسن را به سمت پایین قطع کند ترجیحا میتوان مقداری از سود خود را خارج کرد و در صورتی که قیمت از ابر کومو عبور کند و زیر آن قرار بگیرد میتوان گفت که روند صعودی طبق سیستم ایچیموکو به اتمام رسیده است در غیر اینصورت همانطور که گفته شد انتظار رشد قیمت تا هدف 10893 ریال را خواهیم داشت.

 

8

 

 

جمع‌بندی:

در این مطلب تلاش شد که تصویری از رفتار قیمت در گذشته و حال ارائه گردد و بر اساس سناریوهای مختلف روند آتی قیمت پیش‌بینی گردد. بدیهی است که هر سرمایه گذار و معامله‌گر بر اساس سناریوهای مختلف و استراتژی خود میتواند حد ضرر را تعیین کند.

 

تحلیگر تکنیکال: مجتبی ترکی




از نمودار شبندر چه...
توسط مجتبی ترکی 07 دی 1400 ساعت 09:48