در تایم‌فریم ماهیانه و در حالت لگاریتمی، بر روی سه ناحیه متوالی گام‌های قیمتی چنگال اندروز رسم می‌کنیم. همانطور که در تصویر مشخص است قیمت پس از اصلاح از محدوده 6139 ریال تا خط میانی چنگال ترسیم شده اصلاح کرده است و در حال حاضر در نگاه بلند‌مدتی در نواحی مهمی قرار دارد.

برای بررسی بهتر رفتار قیمت به تایم‌فریم روزانه می‌رویم. همانطور که در تصویر مشخص است قیمت درون یک کانال نزولی در حال حرکت به سمت پایین است و واکنش‌های مناسبی به خط میانی چنگال ترسیم شده داشته است.

پس در حال حاضر می‌توان حمایت داینامیک مهم خط میانی چنگال اندروز را برای قیمت در نظر گرفت.

 

از طرف دیگر قیمت یک حمایت استاتیک دیگر را نیز در محدوده‌های 1486 ریالی دارد که در حال حاضر بر روی آن در حال نوسان است.

پس در حال حاضر قیمت بر روی یک حمایت داینامیک (خط میانی چنگال) و یک حمایت استاتیک (محدوده 1486 ریال) قرار دارد و همپوشانی این دو سطح باعث تقویت این ناحیه حمایتی خواهد شد.

اما برای شروع مطمئن روند صعودی قیمت بهتر است به دنبال شکست کانال نزولی قیمت در تایم‌فریم روزانه باشیم. در صورت خروج قیمت از کانال نزولی میتوانیم اهداف بلندمدت قیمت را خطوط بالایی چنگال ترسیم شده قرار دهیم .

 

 

اگر نگاهی به اندیکاتور ایچیموکو هم داشته باشیم نکته اول تغییر فاز ابرکومو و از طرفی همپوشانی تنکنسن و کیجونسن است که برای شروع روند صعودی باید منتظر گارد صعودی تنکنسن و کیجونسن باشیم.

 

در صورت از دست رفتن حمایت محدوده 1486 ریال انتظار اصلاح قیمت تا محدوده‌های پایینی کانال ترسیم شده را می‌توان داشت.

 

تحلیگر تکنیکال: مجتبی ترکی




تحلیل تکنیکال نماد...
توسط علیرضا صبحی کمال 10 دی 1402 ساعت 11:22
تحلیل تکنیکال نماد...
توسط علیرضا صبحی کمال 29 آذر 1402 ساعت 10:15
تحلیل تکنیکال نماد...
توسط علیرضا صبحی کمال 14 آذر 1402 ساعت 09:16
تحلیل تکنیکال نماد...
توسط علیرضا صبحی کمال 07 آذر 1402 ساعت 10:07