معرفی شرکت

شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه‌کننده محصولات نیمه نهایی فولادی (اسلب، بلوم و بیلت) و دومین قطب تولید فولاد خام کشـور و یکی از بنگاه‌های پیشـروی اقتصـادی اسـت که در عرصـه‌های ملی و منطقه‌ای حضـوری فعال دارد. این شـرکت با وسعت 8/3 کیلومتر مربع، در مجاورت شــهر اهواز، مرکز استان خوزستان در جنوب غربی کشـور، واقع شــده است. فولاد خوزسـتان اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشـور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است که در تاریخ 13 بهمن 1366 تحت شماره 68889 در اداره ثبت تهران به ثبت رسیده و در 12 فروردین سال 1368 افتتاح شده است. نام این شرکت در تاریخ 6 تیرماه 1371 به صنایع فولاد اهواز و سپس در تاریخ دوم آذر1374 به شرکت فولاد خوزستان تغییر یافته است.

موضوع فعالیت شرکت

الف) انجام عملیات ذوب و ریخته‌گری و نورد فلزات آهن و فولادهای آلیاژی جهت تولید انواع مقاطع هندسی استاندارد.

ب) موضـــوعات فرعی، شـــامل تهیه و تولید لوازم و مواد و قطعات یدکی مورد نیاز، احداث و بهره‌برداری، توســـعه، تعمیر و نگهداری، نوســـازی و اداره کارخانه و تاسیسات و تجهیزات مربوطه، تولید و بازاریابی محصولات فرعی حاصل از مراحل تولید، انجام عملیات بازرگانی، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دولتی و خصوصی که با موضوع شرکت ارتباط داشته باشند، کمک و مساعدت به موسسات فرهنگی، آموز شی و نهادهای دولتی و غیردولتی خصوصاً شرکت و موسساتی که توسط شرکت فولاد خوزستان تأسیس شده و یا بشود، عرضه سهام شرکت در بورس اوراق بهادار و عرضه کالا در بورس فلزات و انتخاب شرکت کارگزاری جهت انجام امورات فوق و اقدام به عملیاتی که در اجرای هدف‎های شرکت لازم و ضروری است .

محل فعالیت شرکت

محل اصلی شرکت در اهواز، کیلومتر 10 جاده اهواز، بندر امام خمینی (ره) قرار دارد.

محصولات اصلی

محصـولات اصـلی شـرکت شـامل شـمش و تختال ( بیلت، بلوم، اسـلب ) می‌باشـد که برای تولید انواع مقاطع فولادی، ورق‌های گرم و سرد و فولادهای ساختمانی به‌کار می‌رود.

کلیه مواد اولیه شرکت از معادن داخل کشور تهیه می‌شوند.

جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن

شـرکت فولاد خوزستان با هدف تولید 8,3 میلیون تن و صـــادرات 2 میلیون تن شمش فولادی، به‌عنوان بزرگترین عرضه‌کننده شمش فولادی کشور، نقشی محوری در تامین مواد اولیه باکیفیت مطلوب شرکت‌های نوردی داخل کشور ایفا می‌نماید.

ریسک‌های حاکم بر محیط کسب وکار شرکت

ریسک نوسانات نرخ ارز

ریسک نوسانات نرخ بهره

ریسک نقدینگی

ریسک قیمت نهاده‌های تولیدی

ریسک کاهش قیمت محصولات

ریسک مربوط به عوامل بین المللی و یا تغییر مقررات دولتی

ریسک واردات محصولات مشابه تولیدات شرکت

ریسک کیفیت محصولات

عملکرد ماهانه و میاندوره ای فخوز

فولاد خوزستان ماه مهر را با 3204 میلیارد تومان فروش پشت سر گذاشت. فروش شرکت نسبت به شهریور 35 درصد افزایش و نسبت به میانگین 6 ماه گذشته 5 درصد کاهش نشان می دهد. کل فروش شرکت در دوره 7 ماهه منتهی به مهر با رشد 55 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به بیش از 23400 میلیارد تومان رسیده است. مقدار فروش کل محصولات فخوز در مهر نسبت به شهریور حدود 55 درصد افزایش یافت. نرخ فروش اسلب صادراتی و بلوم و بیلت داخلی با 8 درصد کاهش نسبت به شهریور به ترتیب به 15.6 و 13 میلیون تومان در هر تن رسیده است. فخوز در 6 ماهه سال جاری، 6720 میلیارد تومان معادل 1344 ریال به ازای هر سهم سود شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل 75 درصد رشد داشته است.  فروش شرکت در 6 ماهه سال جاری 20188 میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد رشد داشته است. حاشیه سود ناخالص از 35 به 41 درصد افزایش داشته است.  فروش شرکت در تابستان 9281 میلیارد تومان بوده که نسبت به فصل بهار 15 درصد کاهش را نشان می دهد. حاشیه سود ناخالص شرکت نسبت به فصل بهار کاهش داشته و از 45 به 37 درصد رسیده است. سود خالص هر سهم شرکت در فصل تابستان برابر 591 ریال بوده که نسبت به فصل قبل 22 درصد افت داشته است.

تحلیل تکنیکال

فخوز در تایم فریم روزانه با برخورد به کف کانال صعودی خود محدوده 640 تومان با افزایش تقاضا همراه شده و با در نظر گرفتن واگرایی شکل گرفته شده در اندیکاتور rsi  و با توجه به حمایت مووینگ اوریج 20 روزه در نماد می توان انتظار رشد را در این نماد داشت. همچنین فخوز در صورت عبور از محدوده های مقاومتی 680-690 تومان می تواند موج قبل خود را تکرار کند و انتظار بر رشد تا محدوده قیمتی  830 و 950 تومان می رود (هدف قیمتی 950 تومان در این نماد دور از انتظار نیست).

کارشناس و تحلیل گر بازار: الناز جمالی 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




تحلیل تکنیکال نماد...
توسط علیرضا صبحی کمال 10 دی 1402 ساعت 11:22
تحلیل تکنیکال نماد...
توسط علیرضا صبحی کمال 29 آذر 1402 ساعت 10:15
تحلیل تکنیکال نماد...
توسط علیرضا صبحی کمال 14 آذر 1402 ساعت 09:16
تحلیل تکنیکال نماد...
توسط علیرضا صبحی کمال 07 آذر 1402 ساعت 10:07