سهیلا نقی پور کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پاداش سرمایه گفت: شاخص کل امروز به عدد 1.507 هزار واحد رسید و تا زمانی که شاخص کل کمتر از 1.500نباشد جای نگرانی نیست.

وی افزود: امروز رشد در شاخص هموزن و سهم های کوچک بوده، اما از طرفی ارزش معاملات 3.048 میلیارد تومان است و این عدد برای ارزش معاملات بسیار کم است و این عدد باید افزایش پیدا کند تا شاهد رشد بازار باشیم. همچنین بیشترین ارزش معاملات در گروه خودرویی ها بوده است.

نقی پور بیان کرد: 15 روز متوالی خروج پول حقیقی را شاهد بودیم و  باز هم امروز، 258 میلیارد تومان خروج پول حقیقی را شاهد بودیم . همچنین نمادهای تاثیر در شاخص کگل ،شستا ، بفجر ، خودرو ، مبین ، ومعادن و کچاد بودند؛ از طرفی هم  346 نماد مثبت و 261 نماد منفی که ارزش صف های خرید به عدد 296 میلیارد تومان و ارزش صف های 102 میلیارد تومان بود.

این کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد: باتوجه به عدم نتیجه در مذاکرات برجام که چهارشنبه برگزار شد؛ بازارسرمایه در مرحله رنج به سر می برد و اکثرا سهم های برجامی و غیربرجامی منفی و مثبت هستند و شاهد حمایت حقوقی ها در بیشتر نمادها هستیم .

به گفته وی نرخ دلار نیز امروز به 25.856 هزار تومان رسید و دلار امروز 31.400هزار تومان نزدیک شده که نزدیک شدن دلار نیمایی به دلار آزاد یکی از مواردی که دولت دنبال می‌کند که شرکت‌های پتروپالایشی، فلزی و معدنی عمده ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌ و عموما صادراتی هستند.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: باتوجه به افزایش نرخ سود بین بانکی در شش‌ماه اخیر به عدد 20.85% رسید و این موضوع باعث ورود نقدینگی به بازارسرمایه خواهد بود؛ هرچند نرخ بهره بین‌‌‌بانکی نباید کاهش پیدا کند. چون باعث تورم خواهد شد و اگر نرخ بهره بین‌‌‌بانکی کاهش پیدا کند، موجب کاهش سود سپرده‌‌‌های بانکی می‌شود.

www.padash.ir

نقی پور اظهار داشت: از نگاه تکنیکال شاخص کل در یک کانال صعودی در حرکت است که از اواخر خرداد وارد یک فاز اصلاحی شده و به نظرم مدتی در همین شرایط باقی بماند و یک حرکت رنجی در محدوده 1 میلیون و 500هزار واحد داشته باشیم که ارزش معاملات هم تایید می کند. همچننی انتظار حرکت صعودی پرقدرت برای رسیدن به اهداف بالاتر را نمی توانیم متصور باشیم، ولی به نظرم از شهریور یک حرکت خوب صعودی از شاخص می توان انتظار داشت .

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 08:42
صعود بعد از سقوط
توسط محمدباقر سلیمانی 13 اسفند 1402 ساعت 15:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 بهمن 1402 ساعت 08:46
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 03 بهمن 1402 ساعت 08:52