به گزارش پاداش سرمایه در روز دوشنبه 13 تیرماه 1401 ، 

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در یک روند کاملاً‌ رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۴۱۷۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۱۵۶ واحد رسید.همچنین شاخص کل هموزن  با افزایش ۲۲۸۹ واحد به رقم ۴۲۰هزار و ۶۵۴ واحد رسیده بوده است.

ارزش بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از ۵ میلیون و ۹۳۹ هزار میلیارد تومان رسید.

 بیش از ۴.۹ میلیارد سهام  حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۲ میلیارد تومان داد و ستد شد و همه شاخص‌های بورس سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۲۸ درصد رشد کردند. گروه خودرو از جمله گروه های تاثیرگذار بر بازار دیروز به شمار می رفت.

 

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

 

www.padash.ir

 

با توجه به روندی که بورس تهران در هفته‌های اخیر در پیش گرفته این انتظار می‌رود که بازار در روزهای آینده نیز شاهد نوسانات گسترده نباشد. البته این احتمال وجود دارد که انتشار خبری مثبت بتواند وضعیت بازار را تغییر دهد. اما نشانه‌هایی که در حال حاضر مشاهده می‌شود حاکی از فضای متعادل در بورس است. با این وجود بازار نباید حمایت 1500 اش را از دست بدهد.هم چنین بازار سرمایه درگیر ریسک هایی مانند ریسک برجام است.

ریسک برجام برای سهامداران گروه بانکی و بیمه‌ای بیش از هر گروه دیگری حائز اهمیت است. البته سهم‌های کامودیتی‌محور نیز با این ریسک دست و پنجه نرم می‌کنند. اما این سوال که آیا رکود بازار سرمایه ادامه دارد یا خیر؟ ذهن بسیاری از سهامداران را به خود مشغول کرده است.  ارتباط قیمتی کامودیتی‌ها با بازارهای جهانی هم با توجه به محدودیت‌های برجامی همواره دچار خدشه بوده است. 

 در هفته‌های گذشته جریان ورود پول از سوی سهامداران حقیقی و از طریق ابطال صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سمت بازار سرمایه شدت گرفته بوده است و این مساله نکته مهمی است که در صورتی اثرگذاری خود را نشان می‌دهد که تداوم داشته باشد و بر اثر بی‌اعتمادی نقدینگی دوباره از بازار خارج نشود.

تحولات نرخ دلار را تحولات سیاسی رقم می‌زنند. و وضعیت بازار ما متاثر از ریسک‌های سیاسی است و اینکه چه تغییراتی  می‌کنند و سهامداران عمده در یک سهم چه تحرکاتی را از خود نشان می‌دهند. با توجه به این دو نکته می‌توانیم وضعیت بازار را زیر نظر بگیریم.

 

معاملاتتان پرسود 

 

کارشناس بازار: مرسده گونه

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




بازگشت روند مثبت
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 14:30
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 08:42
معکوس شاخص با خودرویی...
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 اسفند 1402 ساعت 08:50