به گزارش پاداش سرمایه 

رشد هفت هزار واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات اتفاق افتاد .

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هفت هزار و ۲۰۱واحدی (۰.۴۸درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۱هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۰۵درصدی مواجه شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به ۶۷۵میلیارد تومان رسیده بود و حقیقی‌ها تا آن لحظه در حدود ۳۸میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند

درمیانه ی بازار، در میان  بیشترین نمادهایی که با بیشترین حجم معاملات همراه بودند می توان به نماد شستا صدر نشین و نماد دی در رتبه دوم  و خساپا نیز با حجمی بالغ بر 112 میلیون حجم در رتبه سوم اشاره کرد.

در 75 دقیقه ای که از ابتدای معاملات گذشت امروز معاملات شاداب تر و خریداران آماده تری را شاهد بودیم

در میانه ی بازار  "خگستر" با ثبت ارزش معامله بیش از 45 میلیارد تومانی ، پرارزش ترین معاملات امروز را رقم زده بوده است.

کدهای حقوقی امروز فعالیت چندانی در معاملات "خگستر" ندارند و حقیقی ها معاملات را به دست گرفته بودند.

"خگستر" از ابتدای سال جاری تا پیش از معاملات امروز بازدهی 46 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است

هم چنین در میانه ی بازار قدرت نسبی خریداران در محصولات شیمیایی موجب رشد قیمت و افزایش تقاضا در عمده نمادهای محصولات شیمیایی شد و این را می توان از تابلو معاملات آنها متوجه شد ، زاگرس رشد 4 درصدی داشت که در این دقایق با رشد 3.4 درصد روبرو شد ، نوری با رشد 3.5 درصد بازهم از نمادهای موثر بر رشد نماگر بورس تهران بشمار می رفت و شصدف در آستانه سقف قیمت روزانه قرار داشت و در پایان نماد زاگرس با 5 درصد مثبت بسته شد 

در گروه پالایشی ها نیز  با توجه به اخبار منتشر شده و لیدری و نجات بخشی این گروه، در این دو روز معاملاتی اخیر شاهد برتری سمت تقاضا هستیم. در میانه ی بازار نمادهای شپنا با 4.1 درصد، شتران با 2.5 درصد و نماد شبندر با 3.1 درصد مثبت همراه  بازار شده بودند. در پایان بازار نیز نماد شپنا با 1.6 ، نماد شبندر با 1.3 درصد و شتران با 1 درصد مثبت همراه شدند.

و همچنین در گروه خودرویی و قطعات آن نیز در میانه ی بازار به غیر از دو نماد خریخت و خلنت سایر نمادها با رشد چنددرصدی همراه بودند  همانند نماد بزرگ خودرو با 1 درصد نماد خساپا با 2 درصد خزامیا با 4.2 درصد و نماد خلیبل با 3 درصد مثبت همراه بودند در این بین نماد خچرخش از صف فروش با رنج مثبت به صف خرید با رشد 6 درصدی رسیده بود . اما در انتهای بازار نماد خودرو، خاور و خساپا در به محدوده ی صفر تابلو به نوسان پرداختند.

در گروه سیمانی ها در ابتدای بازار با رشد اکثر سهم ها همراه بودند اما با گذشت زمان با افزایش عرضه همراه شدند و از تعداد نمادهای مثبت ان کاسته شد 

در گروه ارتباطات و  اطلاعات اخبار مثبتی برای نمادهای آسیاتک و های وب منتشر شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 و هم چنین اگر بخواهیم به بررسی تک سهم ها بپردازیم ، در دقایق پایانی بازار صف فروش آسیاتک جمع شد   

www.padash.ir

 

و قاب پایانی بازار به شکل بالا می باشد :

 شاخص کل با رشد ۱۰ هزار واحدی معاملاتش را به پایان رساند. شاخص کل با رشد ۱۰ هزار و ۳۶۰ واحدی  در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۴ هزار قرار گرفت.شاخص‌ هم وزن رشد ۰.۹۱ درصدی را تجربه کرد.ارزش معاملات خرد در بازار امروز بورس ۳ هزار میلیارد و ۷۰۲ هزار تومان رسیده است. حقوقی ها ۲۶۲ میلیارد تومان از حقیقی ها خرید کردند و در بازار روز جاری رشد ۵۷ درصدی نماد های مثبت و افت ۴۳ درصدی نماد های منفی اتفاق افتاد و نسبت سفارشات خرید به‌ فروش بازار نیز ۲۵۶ میلیارد تومان رشد را تجربه کرد. کاهش 5.8  درصدی در ارزش معاملات خرد در مقایسه با روز گذشته اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد  در حدود 3.5 هزار میلیارد تومان ( معاملات خرد +حق تقدم +صندوق قابل معامله سهامی ) رسید.

ارزش کل معاملات نیز درحدود  10.6  هزار میلیارد تومان و ارزش معاملات اوراق بدهی در حدود  5.6 هزار  میلیارد تومان بوده است.

 

در ادامه به بررسی جدول تغییرات شاخص کل خواهیم پرداخت: 

 

 

www.padash.ir

 

اگر بخواهیم به بررسی تکنیکال وضعیت شاخص کل بپردازیم می توان گفت:

در تایم هفتگی به صورت زیر می باشد:

نمودار شاخص از کانال بلند مدت نزولی خود خارج شده و در شرایط فعلی شاهد نوسانات آن در بالای کانال هستیم. در شرایط فعلی می توان این سناریو را برای شاخص کل در نظر گرفت. اگر فرض کنیم که کندل ها در یک مثلث همگرا قرار دارند، باید فعلا می توان انتظار نوسان بین محدوده سقف و کف این ناحیه تراکمی را داشته باشم و در صورتی که شرایط فراهم شود و با کمک نمادهای شاخص ساز، نماگر از این محدوده متراکم شده خارج شود می توان انتظار رشد ان را تا محدوده سقف قبلی 1.600 داشته باشیم

 

حال به بررسی اخبار تاثیر گذار بر بازار خواهیم پرداخت:

 

دلیل افزایش نرخ تورم در خردادماه

 

معاون اقتصادی بانک مرکزی: بخش عمده افزایش نرخ تورم در خردادماه امسال ناشی از تصمیم به حذف ارز ترجیحی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها است.

 

 با کاهش آثار این موضوع، ‌نرخ تورم ماهانه در ماه‌های آتی کاهش می‌یابد.

 

رشد قیمت نفت برنت با شیب ملایم

 

بازار تشنه نفت ایران و ونزوئلا

 

زارع‌پور، وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش سرعت اینترنت گفت:

از سال 95 تا ابتدای امسال، هیچ گونه افزایش تعرفه در حوزه ارتباطات نداشتیم، ولی کف و سقف قیمت مشخص بود. در این دولت اجازه دادیم که بسته‌های زیر کف قیمت را تغییر دهند، ولی با افزایش تعرفه مخالفت کردیم مگر در صورت افزایش کیفیت.

وقتی کار را تحویل گرفتم 500 هزار پورت فیبر نوری در کشور وجود داشت و هم اکنون این تعداد یک میلیون و 500 مورد است. تا آبان ماه، 8.5 میلیون پورت تعهد داده شده و در 9 مرکز استان هم کار شروع شده است.

 

استیضاح وزیر صمت حد نصاب دارد

 

لغو قرعه‌کشی خودرو تا اطلاع ثانوی

 

واکنش اسرائیل به ازسرگیری مذاکرات احیای برجام:

مخالف توافق هسته‌ای نیستیم با «توافق بد» مشکل داریم.

 

افزایش بی سر و صدای قیمت شکر

 

برجام محور گفتگوی رابرت مالی با وزیر خارجه قطر در دوحه

 

مهم برای های_وب ، اسیاتک/ اینترنت گران خواهد شد؟ زارع‌پور، وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش سرعت اینترنت گفت:  از سال 95 تا ابتدای امسال، هیچ گونه افزایش تعرفه در حوزه ارتباطات نداشتیم، ولی کف و سقف قیمت مشخص بود. در این دولت اجازه دادیم که بسته‌های زیر کف قیمت را تغییر دهند، ولی با افزایش تعرفه مخالفت کردیم مگر در صورت افزایش کیفیت.

 

و در پایان :

به صورت کلی می توان گفت که در بازار روز سه شنبه 7 تیرماه اکثر نمادها و صنایع با افزایش تقاضا همراه بودند و برخلاف روز گذشته که شاخص کل هم وزن نتوانست خودش را سبزپوش کند در بازار امروز تمامی نماگر ها رشد خوبی داشتند با این وجود ارزش معاملات خرد هنوز نتوانسته خودش را به سطح بالاتری برساند اما در بازار امروز هم همانند روز گذشته ورود پول حقیقی به صندوق درآمد ثابت وارد شده است و هم چنین دولت اوراق فروخته ،  با این وجود هنوز نقدینگی در بازار کم است و باید دولت اعتماد مردم را بازگرداند اخبار مثبت برجامی منتشر شده تاثیر به سزایی در بازار ما دارد اما نمی توان نتیجه گیری کرد که این اخبار برجامی تاثیر مثبت تنها به همراه داشته باشد بلکه تغییراتی که بر روی دلار و نرخ ارز اعمال می شوند برای بازار ما حیاتی به حساب می ایند و این اخبار می تواند سمت و سوی بازار را تغییر دهد

 

و اما جمله ی طلایی امروز:

آدم باید زندگی کردن را یاد بگیرد. من هر روز تمرین می‌کنم. بزرگ‌ترین مانع کار این است که خودم را نمی‌شناسم. کورمال راه می‌روم. اگر کسی مرا آن‌طور که هستم دوست داشته باشد، ممکن است بالاخره جرات کنم نگاهی به خودم بیاندازم.

 سونات پاییزی
#اینگمار_برگمان

 

 

کارشناس بازار: مرسده گونه

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01