به گزارش پاداش سرمایه ، بازار روز یک شنبه 29 خرداد 1401 را با افتی 1 هزار و 775 هزار واحدی و در ارتفاع  یک میلیون و 545 هزار واحدی را به پایان بردیم، و شاهد  رنگ بازی شاخص کل در بازار امروز از سبز به قرمز بودیم . اما شاخص کل هم وزن  به رنگ سبز ماند و با رشد 0.04 درصدی و با اکثر تک سهم ها این روند را ادامه داد.

 

ارزش کل معاملات امروز بازار  6084 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ  4264 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است

 

www.padash.ir

امروز 70 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

 

۳۸۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی اتفاق افتاده است و رشد بیش از سه درصد ۷۶نماد و افت بیش از سه درصد ۱۱۶نماد را شاهد بودیم.

 

در ابتدای بازار روز جاری روندی سبز را بهتر از دیروز آغاز کردیم ، اکثر گروه های موجود در بازار  امروز عملکرد مثبتی نسبت به دیروز خویش داشتند و با نمادهای حکشتی و بانک ملت توانست شاخص را اندکی مثبت سازد ، گروه های تاثیرگذار بر بازار امروز نیز گروه بانکی ،رفاهی، سرمایه گذاری و قطعات خودرو...  بودند ،اما پس از گذشته زمان و با نزدیک شدن به پایان تایم معاملاتی از تعداد این نمادهای مثبت کاسته شد و شاخص کل نمایی منفی به خود گرفت. 

 

در ادامه به بررسی عملکرد گروه های بازار می پردازیم :

 

 

بعد از بازگشت خیره کننده نماد تفارس از مجمع عمومی سالانه و رشد 23 درصدی روز گذشته شاهد افزایش عرضه و فشار فروش در این نماد بودیم .

 و نماد تفارس در قیمت 511 تومان دچار افت حداکثری و با صف فروش روبرو شد

 گروه بانکی در بازار معاملات امروز توانست روند مورد توجهی در نمادهایش به ثبت برساند و از روال خنثی خویش گذر کند،در این گروه نماد وبملت با 1.1 درصد، وپست 4.4 درصد، سامان با 3 درصد مثبت و در دیگر نمادهای این گروه رشد چنددرصدی را تجربه کردند.

در گروه های خدمات برقی و رفاهی نیز این رشد قیمت با نمادهای دماوند و بزاگرس ادامه یافت.

www.padash.ir

بازار سهام در معاملات روز جاری با برتری خریداران در نمادهای بانکی آغاز بکار کرد و شاهد رشد این گروه با لیدری وسینا بودیم که می توان گفت این گروه میزبانی خودش را در معاملات روز جاری برای بازگشت نماد دی بعد از 8 ماه تعلیق به نمایش گذاشته بود اما دیری نپایید که افزایش عرضه کلیت بازار سهام را فرا گرفت و افت بیش از 1700 واحدی نماگر کل را شاهد بودیم اما در مقابل کوچکترها روند متعادل تری را به نمایش گذاشتند و با رشد اندکی همراه بودند.

بازار سهام در میانه های معاملات با رشد قیمت در برخی از نمادها مانند خزامیا در خودرویی ها که سقف سالانه خود را شکست و با رشد حداکثری قیمت به کار خود پایان داد و همان طورکه اشاره کردیم  نمادهایی مانند حکشتی، شستا موجب شدند که نماگر بورس تهران در مدر مثبت قرار گرفت. اما فراموش نکنید، بازارسرمایه از رقبای خود در بازارهای موازی جامانده و بازدهی کمتری را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است، دلار آزاد امروز در کانال 31 هزار در نوسان بود.

براین اساس میتوان گفت عقب‌ماندگی بورس از دلار و سکه همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر ارزندگی برخی از نمادها با پی بر ای 5 در بازار سهام همچنان با کمبود تقاضا روبرو هستند

 

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت:

 

در تایم های مختلف بازار امروز خروج پول حقیقی از  از سهام و حق تقدم، صندوق های سهامی،  صندوق درآمد ثابت و مختلط اتفاق افتاد است. اما در پایان بازار روال جور دیگری رقم خورد و ورود پول حقیقی به صندوق درآمد ثابت اتفاق افتاد و این می تواند یکی از عوامل اثرگذار بر رنگ بازی بازار امروز باشد 

www.padash.ir

در ادامه به بررسی اخبار موثر بر بازار خواهیم پرداخت:

 

 

بازگشايي نمادهاي معاملاتي(تكنو)،( غاذر)،( اسياتك)،( وآذر)

رشد ۶۰ درصدی صادرات ایران به ترکیه در ۴ ماهه نخست ۲۰۲۲

قیمت پایه محصولات پلیمری و شیمیایی برای معاملات هفتگی در بورس کالای ایران از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی بر اساس نرخ ارز  251,773  ریال اعلام شد.

دکتر عشقی: تلاش می‌کنیم تا اعتماد به بازار سرمایه را برگردانیم

طبق اطلاعیه جدید بورس کالا، خریداران سکه بورسی از امروز در هر سفارش حداکثر میتوانند ۱۰ سکه سفارش خرید بگذارند

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی گفت: تاثیر بالای خرید ارز صادرکنندگان با نرخ توافقی

توقف نمادهاي معاملاتي(فرآور)،(دتماد)،(پارس)،(وبملت)،(وتجارت)،(سخاشح)

بازگشايي نماد معاملاتي (رافزا1)

رکورد چهارساله تولید کامل در ایران‌خودرو شکست

افزایش ۲۵ درصدی قیمت مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی

دی پس از حدود 8 ماه توقف، به گردونه معاملات بازمی گردد

تغییر ساعت معاملات گواهی سپرده کالایی و صندوق های طلا

سیمانی‌ها امروز و فردا به رینگ می‌روند؛ ترافیک عرضه ۶۶ شرکت سیمانی در بورس کالا

دعوت امیر عبداللهیان از همتای اماراتی خود برای سفر به تهران

نرخ توافقی ارز به بازار متشکل رسید /‌  تبادلات ارزی بین صرافان ‌‌متعادل می‌‌شود

دکتر مخبر: هزینه جدیدی در زمینه دارو به سبد هزینه های خانوار اضافه نمی شود

مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ ۱۸ هزار تومان ضرر می‌کنند

میزان افزایش قیمت‌ لوازم خانگی اعلام شد

دامنه نوسان در بازار سرمایه به تدریج افزایش می‌یابد

عرضه بیش از ۴ هزار تن مس کاتد در بورس کالا

بازار سرمایه موتور محرک اقتصاد کشور است

تاخیر در تغییر دامنه نوسان با شرایط مبهم بودجه و برجام

ادامه لاتاری با ارائه دلایل غیر موجه برای خروج خودرو از بورس کالا

عضو مجمع تشخیص مصلحت: ۱۰ خانواده مافیای واردات خودرو هستند

 

در پایان می توان گفت عوامل بسیاری وجود دارند که نیاز است در بازارمان روندشان اصلاح گردد مانند توقف نماد، یکی از عوامل مهم و اثر گذاری که به مزاق بازار سرمایه و سهامداران ما خوش نمی آید توقف نمادهای بازار است ، تنها صورتی می تواند کارامد باشد که توقف نمادهای معاملاتی حداکثر یک ساعت بسته بمانند و آن یک ساعت هم صرفا" برای تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه باشد، برای شفاف سازی ها هم کمتر از یک ساعت می توان در نظر گرفت امید است که این اصلاحات را در آینده در بازار سرمایه شاهد باشیم.

حال این روزهای بازار خوب نیست و مدام در حال تغییر خلق و نوسان است در این شرایط می بایست حتما بر بازار و اطلاعات مرتبط با آن سوار باشید و با استرتژی دست به معامله بزنید به یاد داشته باشید اگر به صورت پله کانی معامله می کنید ،  خرید پله‌ای زمانی برای شما  کارآمد است که از بازدهی و نقدشوندگی آن سهم و یا صندوق اطلاع داشته باشید ،دفتر استراتژی معاملاتی را فراموش نکنید و به گذشته ی بازار و روندی که بر آن گذشت آگاه باشید

.

.

و در پایان امروز شاهد بازاری بودیم که به  قرمزی اکثر نمادهایش رنگ باخت اما اگر به این فرایند و مراحل و گذشته ی بازار و عملکردمان در آن زمان نگاه کنیم می تواند چراغ راهی برای رسیدن به سوگیری های معاملاتی مان باشد،

بیاموزید و از گذشته عبرت گیرید .تاریخ همواره تکرار می شود ، پس به جهان بزرگ سرمایه و جهان ذهنتان آگاه باشید، راه برایتان روشن می شود . 

 

 

 جمله ی طلایی امروز :

زندگی خیلی چیزها یادمان می ‌دهد و ما مقصریم که یاد نمی‌ گیریم و بارها و بارها در همان تلهٔ شیرین گرفتار می‌آییم.

 

(کارلوس فوئنتس )

 

تهیه کننده:مرسده_گونه

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




بازار در بلاتکلیفی...
توسط محمدباقر سلیمانی 28 فروردین 1403 ساعت 15:01
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54
سایه ترس همچنان بر بازار حاکم...
توسط محمدباقر سلیمانی 19 فروردین 1403 ساعت 14:57
اولین سقوط آزاد بورس سال...
توسط محمدباقر سلیمانی 18 فروردین 1403 ساعت 15:05