به گزارش پاداش سرمایه بازار بورس به شاخص 1 میلیون و 564 هزار واحد رسید و ریزشی 9 هزار واحدی را تجربه کرد ، بازاری که به نظر می رسید روند رو به رشدی را در پیش گرفته باشد اما با بازار امروز نظر سهامدارانش  را عوض کرد .

شاید بتوان دلیل این حال ناخوش بازار را دوعامل دلار نیمایی و خبر بلوک خودرویی ها دانست ، با نگاه به این عامل می توانیم تاثیر مستقیمشان را بر بازار دریابیم ، دلار نیمایی که بعد از گذشت زمان و در اوایل این هفته تاثیر مثبتی بر بازار گذاشت اما این رشد دیری نپایید و در اخر این هفته چهارشنبه 25 خرداد ماه پایان یافت.

 

 

www.padash.ir

در روز جاری حدود 347 میلیارد تومان خروج پول از سوی حقیقی ها صورت گرفت و ارزش معاملات خرد به 3400 میلیارد تومان رسید

نمادهای مبین و خزامیا صدرنشین ورود پول حقیقی ها به بازار بودند هم چنین  نمادهای وبملت و تاصیکو بیشترین حمایت را از سوی حقوقی ها داشتند.

ارزش کل معاملات روز جاری 7206 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ  3503 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.

امروز 49درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بوده است.

حال به بررسی صنایع خواهیم پرداخت:

 

www.padash.ir

 

 در گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات 133 میلیارد تومان (2.3 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه انبوه سازی با ارزش معاملات 141 میلیارد تومان (1.4 برابر میانگین هفتگی) و گروه بانکی با ارزش معاملات 248 میلیارد تومان (1.2 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند. همچنین در بازار امروز گروه برقی ها همانند روزهای گذشته ی خویش روند خوبی را پشت سر گذاشتند همچنین خبر مبنی بر  قطعی برق می‌تواند بر قیمت این صنعت تاثیرگذار باشد.

هم چنین در بازار امروز شاهد افزایش تقاضا در گروه فراورده های نفتی بودیم ،

درگروه خودرویی ها تابلو بزرگان خودرویی منفی دنبال شد و به جز نماد خزامیا با  5درصد مثبت در سایر نمادهای این گروه رشد چندانی اتفاق نیفتاده است. بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم 388 میلیارد تومان (0.9 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات 364 میلیارد تومان (0.8 برابر میانگین هفتگی) و خودرویی با ارزش معاملات 329 میلیارد تومان (0.8 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند. 

جریان معاملات پالایشی ها در ادامه افت نسبی تقاضای روز گذشته در مدار منفی و با افت قیمت دنبال شد و این در حالی است که در معاملات روز گذشته در دقایق پایانی شاهد افت حداکثری قیمت در نماد های شبریز شتران و شرانل به غیر از نماد شبهرن بودیم

در بازار امروز در گروه بانکی ها بر خلاف روزهای قبلشان از بلاتکلیفی فاصله گرفته است و با رشد نسبی همراه شده است.در این گروه نماد وبملت با 3درصد مثبت ، سامان با 1.4 درصد مثبت همراه هستند.

در شکل زیر شاهد ورود و خروج پول حقیقی در ساعات مختلف بازار هستیم.

 

 در روز چهارشنبه 25 خرداد ماه شاهد ورود پول حقیقی به گروه های ص درآمد ثابت، صنایع نیروگاهی ، انبوه سازی، ساخت محصولات فلزی ، واسطه‌گری‌های مالی ، عمده فروشی ، خودرو و ساخت قطعات، انتشار، چاپ و تکثیر، حمل و نقل آبی، لاستیک و پلاستیک ، خرده فروشی ، پیمانکاری صنعتی ، استخراج نفت و گاز ، ساخت دستگاههای ارتباطی بودیم و این گروه ها  با افزایش نسبی تقاضا همراه هستند.

 

www.padash.ir

 

از جمله اخبار موثر بر بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 19کانال و صفحه مجازی فعال در حوزه ارز فردایی مسدود شد

سودآوری قابل توجه صنعت پالایشی دور از دسترس نیست

قیمت نفت خام با ۱.۳۸ درصد رشد به ۱۲۱.۸۳ دلار رسید. همچنین قیمت نفت سنگین ایران با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۱۱۵.۶۱ دلار رسید.افزایش قیمت نفت می‌تواند تاثیر مثبتی در معاملات این فرآورده در بازار سرمایه بگذارد ،

با موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه ۶۶ درصدی بورس کالا، سرمایه این رکن بازار سرمایه از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۸۳۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت ، افزایش سرمایه بورس کالا، می‌تواند تاثیر مثبتی در عملکرد این شرکت داشته باشد .

تغيير در نرخ خرید مواد اولیه

 13سند همکاری میان ایران و ترکمنستان امضا شد 

قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت

محدودیت برق شبانه صنایع فولادی و سیمانی حذف شد

ادعای واشنگتن؛ بسته پیشنهادی جدید ایران شامل درخواست‌های فرابرجامی است

عراق: تا دو روز آینده پول گاز ایران را می‌دهیم

وزارت صمت: قرعه کشی خودرو را به دلیل محدودیت‌های مالی ادامه می‌دهیم / مشکلات سامانه طبیعی است

مرغ نیمایی ۱۰ روز دیگر به بازار می‌آید

 طلای آب شده نخرید.

نشست اضطراری بایدن با وزیر انرژی آمریکا

و در پایان:

و در مجموع بازار سرمایه در ابتدای هفته روند مثبتی داشت و توانست از نظر تکنیکالی  کندل صعودی مناسبی را رسم کند  اما در انتهای هفته این روند با افت مواجه شد ، اخبار زیادی منتشر شده است و نیاز به شفاف سازی دارند اما با این وجود هنوز امید روزهای سبز بازار از میان نرفته است، و ما به انتظار اتفاقات مثبتی در هفته ی آینده خواهیم بود.

و اما جمله ی طلایی هفته:

 

اگر می‌توانستم برای خودم انگشتری با نوشته‌ای بر روی آن سفارش دهم احتمالاً این عبارت را انتخاب می‌کردم؛ 

"هیچ چیز نمی‌گذرد."

من معتقدم که هیچ چیز بدون این که اثری از خود به جای بگذارد، نمی‌گذرد؛

و هر قدم کوچکی که برمی‌داریم، بر حال و آینده ما بسیار اثرگذار است.

 

?زندگی من

?آنتون چخوف

 

 

تهیه کننده: #مرسده_گونه

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




بازگشت روند مثبت
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 14:30
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 08:42
معکوس شاخص با خودرویی...
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 اسفند 1402 ساعت 08:50