به گزارش پاداش سرمایه امروز سه شنبه 24  خردادماه 1401  شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۴۲۳ واحدی همراه بود 

و در حالی به پایان رسید که شاخص کل  به رشد یک میلیون و 572 هزار واحدی توانست برسد. 

 

www.padash.ir

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 770 واحد در ارتفاع ۴۲۹ هزار و ۹30 واحدی ایستاد. به طور کلی نمای ابتدایی بازار با قابی از نمادهای متعادل آغاز به کار کرد اما رفته رفته به تعداد نمادهای مثبت آن اضافه شد اما در پایان بازار عرضه شد و از نمادهایش مثبتش کاسته شد.

 سه نماد میدکو، فخوز و شپنا بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته اند. سابیک، خگستر و میدکو پرتراکنش‌ترین نماد  در دقایقی از بازار  بورس بودند.

شاخص کل فرابورس هم با رشد 59 واحد در ارتفاع ۲۱ هزار و 481 واحدی قرار گرفت. بپاس، آریا و تجلی بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس  داشته‌اند. ددانا، فزر و تجلی پرتراکنش‌ترین نماد در  روز سه شنبه  فرابورس بودند.

۳۱۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد، همچنین  رشد بیش از سه درصد  ۹۴نماد و افت بیش از سه درصد ۱۰۱نماد را شاهد بودیم.

 

www.padash.ir

 

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۷ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۹۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، اما میزان رشد شاخص‌ها زیر یک‌درصد بوده است، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی ۱۷صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱۸صدم درصد افزایش یافتند

شاخص آزاد شناور ۴صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس بدون تغییر ماند و شاخص بازار دوم بورس ۳۷ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، فولاد خوزستان، پتروشیمی نوری و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی‌مس، پالایش نفت تبریز و شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۲۰۳ هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه در فرابورس به ۳۵۸ هزارز میلیارد تومان رسید

 

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد غدیر ایرانیان، نیروی برق دماوند بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و در سمت دیگر، سنگ‌آهن گوهرزمین، پلیمر آریا ساسول، داروسازی دانا و پویا زرکان آقدره بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

 .

 

در ادامه به بررسی عملکرد گروه ها خواهیم پرداخت:

برخلاف روز گذشته که پالایشی ها عملکرد مناسبی داشتند در روز جاری گروه پالایشی با نمایی منفی در تایم میانی بازار فعالیتشان  را ادامه دادند و این روند تا پایان بازار ادامه پیدا کرد.

در گروه خودرویی ها با  رنج کشی مثبت،نمادها با رشد تقاضا همراه بودند و  بر جوی کلی بازار با روندی مثبت تاثیرگذار بودند اما در پایان بازار شاهد منفی شدن اکثر نمادهای این گروه بودیم و   نماد خودرو و خساپا  در محدوده ی صفر تابلو نوسان کردند ،و به غیر از نماد خزامیا سایر نمادها قرمز پوش بازار بودند.

در گروه فولادی ها نماد فخوز در بازار امروز خوش درخشید،اما بازی زیادی را تجربه کرد و درصدهای متفاوتی را به خود دید این نماد تا 6درصد مثبت هم به خود دید اما در نهایت با  3.2 درصد مثبت بسته شد،در گروه فولادی ها   نماد فغدیر و فپنتا و کویر نیز با رشد چنددرصدی همراه بودند.

گروه فراکاپ ها نیز مورد توجه سهامداران قرار داشتند اما این گروه نیز با پایان یافتن بازار از روند رو به رشدشان کاهش یافت.  و  همچنین گروه انبوه سازی ،قطعات خودرو، و خدمات رفاهی و در بازار امروز عملکرد مناسبی از خود نشان داده اند.

گروه زراعت و خدمات وابسته که در هفته های قبل با اقبال سهامداران مواجه شده بودند امروز در نوسان منفی داد و ستد می شدند . و برخی نمادها در این گروه صف فروش دارند

گروه سرمایه گذاری ها نماد خگستر، ختوقا  وساپا  با چند درصدی  مثبت همراه بودند.

در بازار امروز جدول ورود و خروج پول حقیقی هم به شکل زیر می باشد:

نگاهی به آمار تفکیک شده معاملات خرد ، ورود ( خروج ) پول حقیقی

در شکل زیر شاهد ورود و خروج پول در دقایق مختلف بازار بودیم،همان طور که مشاهده می کنید در تمامی تایم ها خروج پول حقیقی از سهام و حق تقدم، صندوق های سهامی، صندوق درآمد ثابت و مختلط اتفاق افتاد است.

 

www.padash.ir

از جمله اخبار تاثیرگذار بر بازار امروز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آناليز تحليل حساسيت شرکت نفت ايرانول

نتیجه ساماندهی ارز ترجیحی رونق بازار سرمایه خواهد بود

امکان معامله برق صرفه‌جویی‌شده مشترکان تجاری و خانگی در بورس انرژی وجود دارد

توقف نمادهاي معاملاتي (رافزا1) و (كقزوي1) و (ومهان1)

دريافت مجوز تغيير در نرخ فروش محصولات

وزیر کار رسماً استعفا کرد

بلینکن: ایران سریع درباره بازگشت به پایبندی به برجام تصمیم بگیرد

درخواست برای رعایت کف عرضه در بورس کالا

5 هزار حساب بانکی در برخورد با معاملات فردایی مسدود شد

افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی

پایان عرضه اولیه تپسی در ۵۰ دقیقه قیمت روی ۹۳۸ تومان مچ شد

 

  مشتری عمده برای بلوک سهام مدیریتی ایران‌خودرو سایپا چهار

 

با توجه به روند تثبیت شده در بازار دلار، روند رو به رشد در بازار سرمایه شکل گرفته است، در عین حال باید توجه داشت که سرمایه‌گذاری در بورس باید از محل پس‌انداز و با مطالعه، مشورت و تحقیق صورت گیرد و سود و زیان هر کس برعهده خودش باشد در این مسیر بر بازار و اخبار آگاه باشید و آن را دنبال کنید تا بتوانید کسب سود داشته باشید.

 

 

و اما جمله ی طلایی:

 

اگر می‌بایست از نو زندگی کنم، چیزی را تغییر نمی‌دادم، تنها چشمانم را کمی بیشتر باز می‌کردم. 

#ژول_رونار

 

 

تهیه کننده: #مرسده_گونه

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




بازار در بلاتکلیفی...
توسط محمدباقر سلیمانی 28 فروردین 1403 ساعت 15:01
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54
سایه ترس همچنان بر بازار حاکم...
توسط محمدباقر سلیمانی 19 فروردین 1403 ساعت 14:57
اولین سقوط آزاد بورس سال...
توسط محمدباقر سلیمانی 18 فروردین 1403 ساعت 15:05