به گزارش پاداش سرمایه، افزایش سرمایه یکی از راه‌های تامین مالی به منظور توسعه و گسترش و بهبود عملکرد مالی یک شرکت است. این فرآیند برای سهامداران نیز بسیار حائز اهمیت است.   روز گذشته نیز اطلاعیه‌های متعددی در خصوص هر یک از مراحل افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده است که در این گزارش به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته ایم.

ثبت افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی ولصنم

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۲۶۱ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۴ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ افزایش سرمایۀ شرکت لیزینگ صنعت و معدن از مبلغ ۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

اعلامیه پذیره نویسی عمومی شتوکا

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان از مبلغ ۱۵۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۳۷۵,۰۰۰ میلیون ریال، تعداد ۱۵۳,۲۵۴,۶۳۲ سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۲۶,۷۴۵,۳۶۸ سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه میگردد.

مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۸ لغایت تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ تعیین شده ست.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۶۰ درصدی اتکام

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۴ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت بیمه اتکایی امین از مبلغ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سایر اندوخته‌ها به منظور شرایط خاص اقتصادی کشور و نیاز بیمه گران اتکایی به سرمایه بیشتر جهت نگهداری ریسک‌های بیمه‌ای بزرگ در داخل کشور ارائه گردید.

ثبت افزایش سرمایه فجوش

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۲۶۵ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۸ افزایش سرمایۀ شرکت جوش و اکسیژن ایران از مبلغ ۱۰,۳۵۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۱۰۹,۶۲۷ میلیون ریال (از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مبلغ ۲۰۹۹۲۷۷ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۱۹۱ درصدی تمحرکه

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت ماشین سازی نیرو محرکه از مبلغ ۱۲۱,۸۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۵۵,۱۷۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی و خروج از شمول مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت ارائه می‌گردد.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شملی

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت ملی شیمی کشاورز از مبلغ ۴۱۱,۱۳۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

ثبت افزایش سرمایه ۵۹ درصدی دسبحان

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ افزایش سرمایۀ شرکت سبحان دارو از مبلغ ۱,۵۳۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۴۳۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۹۰۰۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید