به گزارش پاداش سرمایه، در ۳ روز گذشته  اخبار زیادی پیرامون مسائل اقتصادی، سیاسی و البته بورسی منتشر شد که قطعا می‌توانستند بر روی روند بورس فردا به هر حال تاثیرگذار باشند، اما به نظر این ده خبر تاثیر بیشتری بر روی روند بورس فردا داشته باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود که قبل از معاملات فردا این ده خبر را ببینید و بخوانید.

۱- قیمت نفت نزولی شد: بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوییه با ۳۶ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۱۱ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۶ سنت معادل ۰.۳ سنت کاهش، به ۱۱۱ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.


۲- پرداخت سود سنواتی سهامداران ۷ شرکت با سجام


۳- پیشنهادافزایش سرمایه ختور از مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال به مبلغ ۲,۶۳۵ میلیارد ریال (معادل ۲۱۰ درصد) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها


۴- دولت ۴۱ درصد از سهام سایپا را می‌فروشد


۵- از امروز شنبه (۳۱ اردیبهشت) واریز سود سال ۹۸ و ۹۹ برای جاماندگان سهام عدالت انجام خواهد شد.


۶- رفع مشکل شرکت‌های پالایشی برای انتشار صورت‌های مالی/ قیمت نفت خام حداکثر تا روز شنبه اعلام می‌شود


۷- مذاکره ایران‌خودرو با دو برند اروپایی: به گفته مدیر عامل ایران خودرو گفت در حال مذاکره با دو برند اروپایی هستند.


۸- خوش‌بینی امیر قطر در مورد احتمال توافق ایران و آمریکا در مذاکرات وین


۹- شرکت پالایش نفت بندرعباس در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۱,۲۷۸ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸% افزایش داشته است.


۱۰- فیدیلیتی و دیگنیتی از گروه بهمن و جک S۵، جک J۴ و پیکاپ T۸ از کرمان‌موتور در بورس کالا پذیرفته شده‌اند و به‌زودی در بورس کالا عرضه خواهند شد.

سالیوان: نمی‌دانم دارایی‌های مسدود شده ایران در دستور کار بایدن به کره‌جنوبی هست یا نه: مشاور امنیت ملی کاخ سفید:نمی دانم موضوع دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی در دستور کار روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی قرار خواهد گرفت یا نه؟ما در سطح کارشناسی و تکنیکی به صورت منظم با کره جنوبی در این خصوص صحبت می کنیم. این مسله به تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران مرتبط است.دیدگاه ما این است که تا زمانی که ایران به پیشبرد برنامه هسته ای خود ادامه می دهد، تحریم ها باید اجرا شوند.

امیرعبداللهیان: تهران حسن نیت و اراده لازم برای رسیدن به توافق را دارد: وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل درباره آخرین تحولات مربوط به گفت‌وگوهای وین برای لغو تحریم‌ها و مهمترین تحولات بین‌المللی از جمله بحران اوکراین رایزنی کردند.امیرعبداللهیان با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران در توافق قوی و پایدار گفت: تهران حسن نیت و اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق دارا است.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر ابتکارات مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات وین ، گفت: ما اکنون در مسیر جدید تداوم گفت‌وگو و تمرکز بر راه‌حل‌ها قرار داریم و در رسیدن به نتیجه خوب امیدوار هستم.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




اخبار و شایعات بورسی
توسط الناز جمالی 07 مهر 1400 ساعت 07:05
بازگشت بازار به مدار مثبت در...
توسط مرضیه گل محمدی 04 مهر 1400 ساعت 07:50
بازار سهام در هفته اول مهر «سبز» خواهد...
توسط الناز جمالی 03 مهر 1400 ساعت 15:51
گزارش بازار: پاییز برای بورس سبز...
توسط الناز جمالی 03 مهر 1400 ساعت 15:09