جی‌جی (Gigi)، نویسنده مطرح حوزه ارزهای دیجیتال در مقاله‌ای که به‌تازگی منتشر کرده، افرادی را خطاب قرار داده است که هنوز بیت کوین ندارند. جی‌جی در این نامه به‌طور مفصل توضیح داده است که چرا فارغ از فرازونشیب‌های قیمت بیت کوین، تمام افراد جامعه باید اندک‌اندک بیت کوین بخرند تا از این «انقلاب» جا نمانند. در ادامه این یادداشت را می‌خوانید.

تمام مطالب زیر، نظرات شخصی نویسنده (Gigi) است.


این نامه را به این دلیل برای شما می‌نویسم که از دو واقعیت کاملاً اطمینان دارم. اول اینکه سیستم پولی فعلی کاملاً از کار افتاده است و دوم اینکه استفاده از پول برتر در طولانی‌مدت، به‌طور خاص برای شما و به‌طور کلی برای جامعه مفید خواهد بود.

پول موضوع حساسی است و اکثر مردم یا به‌دلیل اینکه پول کافی ندارند و از این بابت شرمسار هستند یا به‌دلیل اینکه پول زیادی دارند و می‌ترسند، دوست ندارند راجع‌به آن صحبت کنند. تعداد افرادی که درباره ماهیت پول اطلاعاتی دارند بسیار اندک است و با توجه به اینکه پول یکی از ابزارهای بنیادین تمدن ما است، این موضوع بسیار تعجب‌برانگیز است.

دنیای ما و به‌موازات آن دنیای پول، طی چند دهه گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده است، اما چیزی که مرا نگران می‌کند این است که ماهیت زیرساخت‌های نظام پولی ما تغییر مثبتی نداشته است. دانستن این واقعیت ساده که دولت‌های سراسر دنیا در حال خلق هزاران میلیارد دلار از هیچ هستند، شاهدی بر این است که نظام پولی ما تا چه اندازه از واقعیت به دور افتاده است.

امید من این است که این نامه بذر یک آینده بهتر را در ذهن شما بکارد. یکی از دلایل نوشتن این نامه، نگرانی من در مورد وقایعی است که هنوز اتفاق نیفتاده‌اند. البته این بار من از سر ناامیدی این نامه را نمی‌نویسم، زیرا این دفعه راهی برای خروج از این وضعیت داریم؛ یک راه‌حل جایگزین.

راه‌حل جایگزین

همه شما تاکنون نام بیت کوین را شنیده‌اید. این روزها نام بیت کوین و ارجاعات به آن را می‌توان در بسیاری از خبرگزاری‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و مظاهر فرهنگ‌عامه مثل سریال سیمپسون‌ها، مستر ربات (Mr. Robot)، تئوری بیگ بنگ، آناتومی گری، سیلیکون ولی، فمیلی گای (Family Guy) و مانند آنها، به دفعات شنید. اما مفهوم بیت کوین از هر چیزی که شما در مورد بیت کوین می‌دانید یا فکر می‌کنید که می‌دانید، عمیق‌تر است.




اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال/...
توسط الناز جمالی 25 خرداد 1401 ساعت 16:55
اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های...
توسط الناز جمالی 10 اردیبهشت 1401 ساعت 08:31
برخی از رکوردهای مالی و اقتصادی جهانی...
توسط مجتبی ترکی 13 دی 1400 ساعت 11:31
گزارش بازار:پرتاب شاخص در دقایق...
توسط الناز جمالی 07 مهر 1400 ساعت 15:23