به گزارش پاداش سرمایه، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اهمیت آرامش بازار و مردم جامعه نسبت به مسائل اقتصادی گفت: باید سازمان بورس و معاونت اجتماعی در تعاملات مشترک، نسبت به مسائل دارای اولویت تلاش کنند تا این همکاری دارای خروجی مثبت باشد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور که دارای مشکلات اقتصادی هستیم و مردم تحت فشارند، دشمن به غلط احساس می‌کند می‌تواند از این فرصت استفاده کند و به کشور آسیب بزند. ما در این شرایط باید راه‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم.

او افزود: وظیفه اخلاقی و قانونی معاونت اجتماعی و پیشگیری، تامین آرامش کسانی است که در بازار سرمایه وارد شده‌اند. یکی از اقدامات موثر در این حوزه، ارتقای آگاهی‌های عمومی جامعه نسبت به مسائل حقوقی بازار سرمایه و ارتقای سواد مالی آنهاست.

جهانگیر در ادامه گفت: سازمان بورس و معاونت اجتماعی می‌توانند محتوای آموزشی را در اختیار رسانه قرار دهند و رسانه نیز با ظرفیتی که در اختیار دارد نسبت به ارتقای سواد مالی و حقوقی جامعه اقدام کند.

او بیان کرد: ثروتمندانی که وارد کارهای سرمایه‌گذاری می‌شوند می‌توانند با پرداخت هزینه و گرفتن مشاوره‌های اقتصادی از متخصصین این حوزه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند ولی کسانی که به لحاظ مالی قدرت گرفتن مشاوره را  ندارند، با نا آگاهی وارد سرمایه‌گذاری می‌شوند و اندک سرمایه‌شان را هم ممکن است از دست بدهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ضمن اشاره به هماهنگی آرمانی و موثری که سران سه قوه با یکدیگر دارند گفت: این هماهنگی باید از سطح مقام عالی به سطوح کارشناسی برسد و تمام کارشناسان قوا با یکدیگر تعامل کنند. در این صورت شاهد چند صدایی نخواهیم بود.

مجید عشقی رییس سازمان بورس نیز در این دیدار درباره اوضاع کنونی بازار سرمایه گفت: در حال حاضر وضعیت مناسبی را شاهدیم و شرکت‌ها در حال سود هستند. تنها مشکلی که وجود دارد عدم اعتماد است، چرا که در مواقعی تصمیماتی گرفته شده ولی دستگاه‌ها به آن پایبند نبودند و همین موضوع باعث کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: تصمیمات دستگاه‌ها به طور مستقیم بر بازار سرمایه اثر می‌گذارد. اگر دولت به شرکت‌ها هزینه‌های جدید تحمیل نکند و اصلاحات هزینه‌ها به صورت تدریجی صورت پذیرد، شاهد التهاب در بازار نخواهیم بود.

او افزود: یکی دیگر از راه‌های کاهش التهاب بازار این است که در بخش نظارتی و مقرراتی اصلاحات انجام شود و زیرساخت‌های فنی سازمان ارتقا یابد.

رییس سازمان بورس درباره تهدیدات بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از تهدیدات اساسی که هنوز برای آن اقدامی نشده است، رمز ارزها هستند که بدون رهگیری از طریق بانک‌ها جابجا می‌شوند.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 29 بهمن 1402 ساعت 08:56
پیش بینی بازار / چراغ سبز خودرویی ها...
توسط مرسده گونه 08 مهر 1402 ساعت 07:59