۶ صفر از واحد پولی ونزوئلا حذف شد

ونزوئلا روز جمعه با معرفی ارز ملی دیجیتالی به نام "دیجیتال بولیوار" ۶ صفر را از واحد پولی خود حذف کرد تا اقدام جدیدی برای کنترل تورم شدید در این کشور انجام دهد. این دومین اصلاح پولی ونزوئلا در سه سال گذشته است و در شرایطی انجام می‌شود که اقتصاد این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا با یکی از شدیدترین تورم‌ها در جهان مواجه شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: ارز دولتی دارو حذف شود

یحیی ابراهیمی: باید ارز دولتی دارو حذف، داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته و همه مردم بیمه شوند تا دست مافیای دارو قطع شود.طبق ادعای شرکت‌های تولیدکننده دارو تقریباً ۹۷ درصد داروها تولید داخلی و ۳ درصد وارداتی هستند که البته بیش از ۹۵ درصد ماده اولیه داروهای داخلی نیز وارداتی هستند.باید ارز دولتی را کنار بگذاریم تا قیمت دارو آزاد شود و زمانی که قیمت آزاد شد سرانه آن را در قالب بیمه‌ها اضافه کنیم و سقف بیمه‌ها را افزایش دهیم.وقتی ارز دولتی را از دارو حذف کنیم و همه مردم تحت پوشش بیمه باشند، به راحتی می‌شود این سیستم را کنترل کرد و جلوی دزدی، رانت، فساد و مافیا را گرفت.

تالار سیمان میزبان عرضه بیش از ۱.۱ میلیون تن انواع محصول است

 شرکتهای سیمانی شنبه و یکشنبه آینده در مجموع با یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۴۴۴ تن انواع سیمان راهی بورس کالا می شوند؛ یک میلیون و ۳۴ هزار و ۲۴ تن از این عرضه ها در روز شنبه ۱۰ مهر ماه و ۹۸ هزار و ۴۲۰ تن نیز در روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه روی تابلوی اختصاصی سیمان می رود.  عرضه های روز شنبه طبق روال روزهای شنبه سیمانی ها از نوع تیپ یک و دو و عرضه های روز یکشنبه از نوع تیپ ۵، مرکب، پوزولانی و پوزولانی ویژه، سفید و پرتلند آهکی خواهد بود. /کالاخبر

مهم برای خودروسازان؛فروش خودرو بدون قرعه کشی براساس مجوز نهادهای ذیربط

ایران خودرو به انتقادات مطرح شده درخصوص طرح اخیر فروش پاسخ داد: فروش اخیر محصول هایما S7پلاس، براساس تجربه قبلی فروش این محصول و با مجوز دریافت شده از نهادهای ذیربط، بدون قرعه‌کشی انجام شده است.  با اجرای روش بدون قرعه کشی، زمینه واسطه گری و فروش امتیاز خودرو توسط برندگان که پس از برنده شدن به دنبال مشتری برای تکمیل وجه هستند نیز از میان رفته و خودرو به دست مشتری واقعی می رسد. /ایکوپرس

ساماندهی بازار نهاده‌های دامی با حذف ارز 4200 تومانی

با شروع دولت سیزدهم، زمزمه‌های حذف ارز 4200 از بودجه 1401 شنیده می‌شود.نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی گفت: ما تلاش‌های بسیاری را برای حذف ارز 4200 تومانی در بودجه 1400 داشتیم، ولی متاسفانه نتوانستیم مقابل فشار دولت دوام بیاوریم. اما در سال 1401، حتما فکری اساسی برای این موضوع خواهد شد و کمیسیون کشاورزی خواهان حذف تخصیص ارز 4200 برای واردات نهاده‌های دامی است. /ایرنا

چرا ونزوئلا از ایران میعانات گازی خرید؟

 نبود میعانات گازی باعث شده بود ونزوئلا نتواند نفت فوق‌سنگین خود را که تقریبا غلظتی شبیه به قیر را دارد همانند گذشته استخراج کند. ویز رانگل، عضو هیأت مدیره PDVSA ونزوئلا طی مصاحبه‌ای گفته که میعانات گازی ایران به این کشور کمک خواهد کرد تا برداشت نفت از سه تأسیسات نفتی که از جمله بزرگ‌ترین ایستگاه‌های استخراج نفت در این کشور هستند را بالا ببرند.

گزارش گمرک از ورود واکسن

گزارش گمرک ایران حاکی از ورود بیش از ۷۹.۳ میلیون دُز واکسن کرونا است که حدود ۸۳ درصد آن در سه ماه اخیر وارد ایران شده است.

رکوردشکنی قیمت گاز در اروپا ادامه دارد

 در حالی که در معاملات دیروز بازار انرژی اروپا قیمت گاز از 1100 دلار عبور کرده بود در ساعات گذشته به مرز 1200 دلار رسیده است. کارشناسان هشدار دادند به خاطر افزایش تقاضای گاز هم در اروپا و هم در آسیا با فروکش کردن  بحران کرونا قیمت گاز در سطح اروپا ممکن است به رقم‌هایی که هرگز تصور آن نمی‌شد، افزایش یابد. نزدیک شدن فصل زمستان از یک سو و تاخیر در بهره‌برداری از خط لوله نورداستریم2 در کنار پایین بودن ذخایر گاز انبارشده اروپا از جمله دیگر دلایلی است که فضای بازار انرژی اروپا را ملتهب کرده است. /فارس

وزیر امور خارجه آمریکا:

توپ در زمین ایران است اما نه برای مدت طولانی! «آنتونی بلینکن» روز پنجشنبه بدون اعتنا به عدول کشورش از تعهدات برجامی خود مدعی شده در خصوص این توافق توپ در زمین ایران است.وی اضافه کرد: «فرصت محدودی در این خصوص وجود دارد و این فرصت در حال کوتاه شدن است.»بلینکن گفت: «در یک مقطع با توجه به پیشرفت‌های ایران، بازگشت صرف به مفاد توافق هسته‌ای برای به دست آوردن مزایای این توافق کافی نخواهد بود.»

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

با توجه وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی؛ در روز چهارشنبه مورخ 7 مهرماه 1400، بانک مرکزی به صورت موردی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 70 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

 




سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 فروردین 1403 ساعت 08:52
بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 فروردین 1403 ساعت 08:39