جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید: ما خواستار بازگشت به گفتگو‌ها با ایران در دور بعدی مذاکرات وین بوده و به همه جزئیات علاقه‌مند هستیم.

شکر 20 دلاری

در معاملات امروز بازارهای جهانی، شکر خام با جهش قابل توجه بیش از 5 درصدی در بالای سطح 20 دلار بازگشایی شد و در حوالی محدوده بیست دلار نوسان کرد.برزیل، بزرگ‌ترین صادرکننده شکر است و اختلال ایجاد شده در حوزه تولید و عرضه صنعتی شکر در این کشور، می‌تواند قیمت جهانی شکر را دچار تحولات زیادی کند

فرانسه: ادامه مذاکرات وین در اسرع وقت ضروری است

وزیر خارجه فرانسه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ادامه مذاکرات وین در اسرع وقت ضروری است. لودریان در این سخنرانی مدعی شد: «ایران نباید فکر کند که گذر زمان به نفع این کشور است».

ایران‌هراسی در سازمان‌ملل به اوج خود رسید

  تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل در پیامی توییتری نوشت:«ایران هراسی در سازمان ملل به اوج خود رسید. سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران پر از دروغ بود. این رژیم در حالی که دارای صدها کلاهک هسته‌ای است در جایگاهی قرار ندارد که درباره برنامه صلح‌آمیز ما صحبت کند. و سکوت وی درباره فلسطین نشان دهنده عزم برای سلب حقوق فلسطینیان است».

واکنش تند ایران به اظهارات آمریکا و تروئیکای اروپایی

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی:آژانس، آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند نمی‌توانید هم در برابر اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل سکوت کنید و جلوی آن را نگیرید و هم خواهان تداوم نظارت و حضور دوربین های آژانس در تأسیسات تحت خرابکاری تروریستی باشید.هنگامی که تجهیزات نظارتی آژانس توسط رژیم اسرائیل از کار می افتد، از ایران انتظار نداشته باشید مجددا آن را بدون هزینه ای برای این رژیم و بدون هیچ اقدامی از سوی آژانس و کشورهای مدعی بازنصب نماید.تفاهم اخیر ایران و آژانس به طور کامل و ظرف زمان توافق شده اجرا گردید؛ از اینرو، ایران نیز چگونگی واکنش به این حسن نیت خود را رصد خواهد کرد و در هر مرحله، اقدام مناسب را اتخاذ خواهد نمود./ تسنیم

سه کشور اروپایی عضو برجام در واکنش به گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی اجرای موافقتنامه‌ پادمانی از سوی ایران، خواستار همکاری کامل و فوری تهران برای شفاف‌ سازی در این زمینه شدند.

ثبت رکورد فروش ۳۵ هزار میلیارد تومانی فملی/مدیرعامل «فملی» خبر داد:

فروش شرکت ملی صنایع مس ایران طی شش‌‌ ماهه منتهی به شهریورماه سال‌جاری با افزایش ۱۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش از ۳۴ هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان رسید.سعدمحمدی افزود: فروش «فملی» در شهریور ماه ۱۴۰۰ به ۸ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان رسید که مبلغ فروش این شرکت طی مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۲ درصد رشد داشته است.وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال به طور متوسط ۵۸۳۰ میلیارد تومان فروش داشتیم گفت: همچنین در شهریور ماه با فروش ۸۷۰۰ میلیارد تومانی رکورد فروش ماهانه تاریخ شرکت مس شکسته شد.

سخنگوی انرژی اتمی: آژانس روند سازنده ایجادشده را تخریب نکند

کمالوندی گفت: آقای گروسی می‌داند که تفاهم صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی (دوربین‌ها)  مجتمع کرج به این دلیل که در نتیجه خرابکاری تیرماه این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی قرار دارد، نمی‌گردید.درخواست تعمیم تعویض کارت‌های حافظه به دوربین‌های این مجتمع در سفر مدیرکل به تهران و نیز دیدار حاشیه کنفرانس عمومی وین مطرح شده بود که در هر دو بار پاسخ منفی و مخالفت ایران را بدنبال داشت.ضرورت دارد مسئولین این سازمان بین‌المللی با پرهیز از موضع‌گیری‌های هدفمند سیاسی، گزارشات غلط و مغرضانه، روند سازنده ایجاد شده بدنبال مراودات اخیر ایران و آژانس را تخریب نکند.

ایران بیستمین خودروساز دنیا/ چین بزرگ‌ترین خودروساز جهان

ایران با تولید ۸۲۱ هزار و ۶۰ دستگاه خودرو، بالاتر از لهستان و مالزی و رومانی و پایین تر از ترکیه و انگلیس و ایتالیا به عنوان بیستمین خودروساز بزرگ جهان معرفی شده است.گفتنی است صنعت خودرو کماکان در انحصار چند کشور معدود باقی مانده و بیشتر خودروهای جهان در شش کشور نخست تولید می شوند.

تصویب آیین‌نامه اجرایی تعیین قیمت خرید برق با توجه به ساز و کار بازار در بورس

در جلسه هیئت وزیران به منظور افزایش بازدهی نیروگاه‌ها و تعیین قیمت برق با استفاده از سازوکار بازار در بورس، آیین‌نامه اجرایی تصویب شد. به منظور ایجاد انگیزه لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های دارای بازدهی بالا، برنامه افزایش نرخ سوخت نیروگاهی حداکثر یک دوره پنج ساله به تصویب شورای اقتصاد خواهد رسید، به گونه‌ای که نرخ سوخت نیروگاهی معادل متوسط بهای گاز با تعرفه صنعتی شود.

تولید فولاد از مرز 20 میلیون تن عبور کرد

مطابق آمارهای رسمی وزارت صمت، طی 5 ماه نخست امسال 20 میلیون و 739 هزار و 200 تن فولاد خام و محصولات فولادی تولید شد.ر پنج ماه نخست امسال، فولادسازان موفق به تولید 10 میلیون و 882 هزار و 800 تن فولاد خام شدند. آماری که در هم‌سنجی با پارسال حاکی از افت 6.8 درصدی است.همچنین در بخش محصولات فولادی نیز 9 میلیون و 856 هزار و 400 تن محصول تولید شد که در مقایسه با پنج ماه نخست سال 99 کاهش 10.6 درصدی نشان می‌دهد.

با افزایش نرخ شکر بنظر گروه قند و شکر امروز مورد توجه بازار قرار گیرند.

خودرو و بانکی ها از گروه های مستعد برای رشد می باشند.

افزایش قیمت گاز طبیعی می تواند امروز گروه های تاثیر پذیر خود را با رشد قیمت همراه کند. (برقی ها می توانند روند قابل توجهی داشته باشند).

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52
بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 اسفند 1402 ساعت 08:51
بازگشت خودرو در نیمه...
توسط محمدباقر سلیمانی 29 بهمن 1402 ساعت 14:38