خادمی کارشناس بازار سرمایه در خصوص اصلاحات هفته چهارم شهریور ماه با پاداش سرمایه به گفتگو پرداخت و گفت :

قبل از تحلیل بازار باید با این دیدگاه به بازار نگاه کرد که شاید روند حرکتی بازار به صورت دستوری بوده و تحلیل در آن شکل پررنگ و تاثیر گذاری را نداشته است. در گروه پالایشی ها با توجه به گزارشات سه ماهه خوبی که شرکت ها در صدد تهیه و ارسال آنها هستند و با توجه به نرخ نفت جهانی و نرخ دلار شاهد گزارشات خوبی از این گروه خواهیم بود و با درنظر گرفتن افت که این گروه تجربه کرده است، میتوان انتظار داشت که یکی از صنایع پر پتانسیل برای هفته اول مهر ماه و یا تا اواخر سال باشد.

خادمی در خصوص روند معاملاتی گروه خودرویی ها و بانکی ها گفت: یکی از صنایعی هستند که خیلی رشد چشم گیری را در معاملات خود نداشته و مورد توجه بازار نبوده اند. بعنوان مثال نماد ایران خودرو در بیشتر مواقع درمحدوده حمایتی 180 تومان برگشت خوبی را داشته است و به نظر کم ریسک ترین سهم در صنعت خودرو برای سرمایه گذاری می باشد و به نظر میر سد هفته اول مهرماه روند بهتری را برای معاملات خود خواهند داشت .

وی به بررسی سهام پتروشیمی پرداخت و خاطر نشان کرد: با توجه به رشد خیلی خوبی که از این گروه دیده ایم و حتی تا 20% یا 30% بالاتر از پیک قیمتی سال گذشته در حرکت بودند احتمال عرضه در این گروه بیشتر خواهد بود .

هفته اول مهر مثبت خواهد بود

خادمی هفته اول مهر ماه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بازار بورس تهران در هفته اول مهر ماه با لیدری صنعت پالایش، بانک و خودرو روند متعادل و رو به مثبتی را میتواند داشته باشد.

روند دلار در کوتاه مدت

این فعال بازار سرمایه به ارزیابی دلار محرک تاثیر گذار بازار سرمایه نیز پرداخت و گفت: دلار راهنمای اصلی رشد بازار بوده و قاعدتا باعث افزایش ارزش جایگزینی و فروش صنایع دلاری باعث رشد بهتر بوده ولی دلار با اخباری که در بازار حاکم بود برای کنترل قیمت خود به شخص هیچ تاثیری در روند قیمتی نداشت ولی این اخبار تاثیر به سزایی بر اصلاح بازار بورس دارند و این اتفاق به صورت غیر منطقی در بازار حاکم خواهد بود اما اگر برجامی وجود داشته باشد و مذاکراتی وجود داشته باشد کوتاه مدت یا میان مدت اتفاقی برای دلار نخواهد افتاد و به نظر دلار همچنان به عنوان راهنمایی بازار بوده و در دلار سقف  قیمتی 25 هزار تومان را از دست نخواهد داد.

توصیه برای سرمایه گذاران

قاعدتا بازار سرمایه افت خود را در یک‌ساله گذشته داشته و هیجانی که در بازار وجود دارد منطقی بوده و باید سهامداران با توجه به ترسی که در سال گذشته در فضای سرمایه گذاری در بازار بورس وجود داشت و اینکه دیگر این ترس کمتر شده  و میل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بورس بیشتر شده، نباید به ترسی که در سال گذشته در بورس حاکم شده بود توجه کنند چرا که بازار از لحاظ زمانی و قیمتی اصلاح خود را انجام داده و توصیه ایشان این هست که با دید میان مدت به سمت سهام پرپتانسیل برای سرمایه گذاری و نگهداری اقدام نمایند.

 

تهیه کننده : مرضیه گل محمدی

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19