معدنی‌ها

کگل گل کاشت و توانست بیشترین تأثیر مثبت را تا به این لحظه  بروی شاخص کل از آن خود کند.

عقیق سبز و درخشان بازار امروز در دستان معدنی‌ها می‌درخشید و این گروه توانسته بیشترین رشد گروه را در بازار سرمایه تا بدین لحظه به خود اختصاص دهد.

کدما، ومعادن، کمنگنز و کچاد نیز جان دیگری به معدنی‌ها بخشیدند و در این میان نماد کگل قوی‌تر از همه به صدر نمادهای تأثیرگذار بر شاخص رسید.

 

کگل

نماد کگل کماکان در قیمت 1899 تومان معامله می‌شود و توانسته باقدرتی قابل‌توجه مقاومت‌ها را تبدیل به حمایت کند. 

این نماد معدنی بعد از شکستن مقاومت حول 1500 تومان، به رشد خود ادامه داد و توانست از سد قیمتی 1830 تومان نیز عبور نماید.

هرچند ادامه روند رشد برای این نماد سخت شده و انرژی لازم برای برداشتن قدم‌های بزرگ‌تری را ندارد، اما دور از انتظار نیست که باکمی استراحت  اصلاح موقت در روزهای معاملاتی هفته آینده مجدد مسیر رشد را طی نماید.

نمودار این نماد در تایم فرم روزانه توانسته علاوه بر رد کردن مقاومت‌ها، در منطقه پر ریسک  rsi جا خوش کند و در محدوده بالای 80 در نمودار stoch rsi  همچنان به سرمایه‌گذارانش نوید رشد دهد.

کگل با عبور از قیمت‌های مقاومتی، سقف قیمتی سال گذشته خود را شکست و باید دید آیا می‌تواند قدرت مرتفع شدن از پاکوب قیمتی سال قبل را به دست بیاورد؟

 

 

دست خریدار

دست خریدار در این نماد همچنان قوی‌تر از دست‌فروش است و حجم معاملاتی بیش از 22 میلیون را به ثبت رسانده است.

کگل در صورت مالی حسابرسی شده توانسته به ازای هر سهم 190 تومان سود شناسایی کند که این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود 136 تومان بوده است (40 درصد رشد را نشان می‌دهد).

 

فروش کگل در سال 99 بیش از 32 میلیارد تومان بوده  که رشد 126 درصدی را نسبت به فروش 14 میلیارد تومانی سال 98 نشان می‌دهد. همچنین حاشیه سود ناخالص کگل در سال 99 با افت 2 درصد نسبت به سال 98 به 48 درصد رسیده است.

 

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

سود مرکب چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.