شکستن سد شاخص

بالاخره سد 1 میلیون و 300 هزار واحد شکست

بلی، امروز روز شکسته شدن و گذر از مرز 1.300 واحد بود بطوری که با همت بزرگان و رشد قیمت تمام نمادهای بزرگ و کوچک موجب شد تا نیمه اول زمین معاملات در دستان خریداران قرار بگیرد.

غوغای خریداران در معاملات امروز بیداد کرد و زمزمه های بخر تا جا نمونی در بازار امروز نیمه اول را با هیجان روبرو کرد اما رفته رفته با پایان نیمه اول و شروع داد و ستد معاملات در نیمه مربیان، شاهد پیدایش فروشندگان در سقف های قیمتی اغلب بزرگان و شاخص سازها بودیم.

 

افت در نیمه دوم

بازار با افت تقاضا نیمه دوم خود را گذراند. اما نکته مهم این روزهای بازار سهام، توجه سهامداران به تک سهم ها و نمادهای کوچک است.

در روزهای آینده به نظر می‌رسد با توجه به جو کلی بازار نمادهای گروه‌های سیمانی، ساختمانی و نیروگاهی و عمده نمادهایی که کمتر شاخص‌ساز هستند و در گروه نمادهای کوچک قرار می‌گیرند در بازار تحرکات مطلوبی را داشته باشند ولی باتوجه به نزدیک شدن به موئد برگزاری مجامع بزرگان می توان گفت شاهد یک گام به سمت جلو و دو گام به سمت عقب در اغلب نمادهای بزرگ باشیم.

 

گروه خودرو

در جریان معاملات گروه خودرویی ها شاهد نوسانات منفی در نیمه دوم داد وستد امروز در نمادهای لیدر این گروه خودرو و خساپا بودیم.

خودرو در قیمت 206 تومان و خساپا در قیمت 186 تومان با نوسانات منفی به کار خود پایان دادند. بیشترین حجم معاملات را در روز جاری نماد خگستر داشت.

 

قطعه سازها

در قطعه سازها نماد خکار با خبر تایید افزایش سرمایه 270 درصدی از محل تجدید ارزیابی نوسانات قابل توجهی را به ثبت رساند اما در نهایت در محدوده منفی به کار خود پایان داد.

 

فلزی‌ها

در فلزی ها نماد فولاد مبارکه در نیمه اول معاملات در سقف قیمت روزانه با صف خرید روبرو شد اما با افزایش عرضه شاهد افت تقاضا در این نماد هم نیز بودیم.

فملی در محدوده صفر تابلو قرار داشت. ذوب امروز با افزایش تقاضای قابل توجهی روبرو بود اما اوج هیجان و دست فروشنده قوی موجب شد تا شاهد افت تقاضا و عقب نشینی خریدازان در این نماد هم باشیم.

فخوز رشد بیش از 1 درصد را به ثبت رساند .

 

بانکی‌ها

هیاهوی خریداران در بانکی ها به قدری بالا بود که نه تنها وپارس و وبصادر در سقف قیمت روزانه در نیمه اول قرار نگرفتند بلکه اکثریت بزرگان این گروه در آستانه سقف قیمت روزانه دنبال شدند اما فشار فروش هم نتوانست این دو نماد را از سقف قیمت روزانه دور کند.

وبملت با رشد بیش از 1 درصد به کار خود پایان داد.وبصادر بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. وتجارت نیز با خریداران خوبی روبرو بود.

 

 

جمله طلایی

سرمایه گذاری موفقیت آمیز نیزمند گذشت زمان است

 

 

کارشناس بازار: الناز جمالی

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

سود مرکب چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.