در دقایق ابتدایی معاملات امروز به قدری نوسانات در اغلب نمادهای بزرگ و شاخص ساز، منفی دنبال شد که گویا دیروز، روز خیره کننده ای برای بازار سرمایه نبوده و رکورد زنی ثبت نشده است...

اما رفته رفته با نزدیکتر شدن به دقایق پایانی معاملات نیمه اول، شاهد بهبود تقاضا و جابه جا شدن موقعیت خریداران با فروشندگان در زمین معاملات بودیم اما آن هم زمانی نبرد و مجددا شاهد افزایش عرضه در کلیت روند معاملاتی اغلب نمادها بودیم و برخلاف تصورات ما افزایش عرضه کلیت معاملات را با خود درگیر کرده بود.

در دقایق پایانی معاملات نیمه اول، اغلب بزرگان در محدوده مثبت و در حوالی صفر تابلو در حال انجام معاملات آخرین روز هفته خود می باشند و نماگر بورس تهران با رشد بیش از 3100 واحدی در سطح 1 میلیون و 284 هزار واحدی قرار دارد. نکته قابل توجه در داد و ستد روز جاری، کاسته شدن ارزش صفوف فروش و تعداد نمادهایی که در کف قیمت روزانه قرار داشتند، می باشد که اکنون نظاره گر تعداد معدودی از نمادها هستیم که در محدوده قیمتی پایین و با صف فروش مواجهند.

بازار سهام با توجه به مولفه های تاثیر گذارش در شرایط نرمان و متعادل در حال سپری کردن روزهای معاملاتی خود است و با توجه به شرایط بازارهای موازی و رکود حاکم شده در آنها می توان گفت بازار سهام با دید میان مدت در شرایط و قیمت های جذابی قرار دارد.

در مجموع بازار امروز هم با برتری فروشندگان در میدان معاملات به کار خود پایان داد و می توان گفت پایان هفته متفاوتی را به نسبت هفته های گذشته به ثبت رساند.
در گروه خودرویی ها نمادهای لیدر این گروه به مدار مثبت هم رسیدند اما در نهایت با افزایش عرضه در مدار منفی و با افزایش عرضه به کار خود پایان دادند. اما معاملات نماد خپارس بسیار متفاوت بود و ما شاهد نوسانات مثبت در این نماد بودیم.

در بانکی هم در اواخر نیمه اول شاهد نوسانات مثبت در نمادهای بانک ملت، بانک تجارت و صادرات بودیم بطوری که وبصادر با پیشروی بیش از 2 درصدی قیمت هم همراه شد اما در نهایت در مدار منفی به کار خود پایان داد.

فلزی ها هم نماد فملی از همان دقایق ابتدایی با افزایش تقاضا همراه بود.

اما برتری خریداران در گروه برقی ها بقدری بالا بود که باید اسکار بهترین عملکرد گروهی را به نمادهای برقی داد. بطوری که با تقویت تقاضا در عمده نمادهای این گروه موجب شد تا شاهد شکل گیری صف خرید قابل توجهی در عمده نمادهای این گروه باشیم.

در میان تک سهم ها باید به معاملات نماد رمپنا اشاره کنیم این سهم در همان مرحله پیش گشایش قدرت خود را به رخ بازار کشید و شاهد افزایش تقاضا و شکل گیری صف خرید قابل توجهی در دادو ستد این نماد بودیم.

برای بازار امروز کدال چه سیگنال‌های مهمی را منتشر کرده است.

دستور توقف فعالیت شرکت‌های فولادی و سیمانی به دلیل کمبود برق صادر شد.

در مجمع «زاگرس» روز گذشته به ازای هر سهم ۲۳۰۰ تومان ود نقدی تصویب شد همچنین در مجمع «فاسمین» به ازای هر سهم این نماد ۱۰۰ تومان سود نقدی تصویب شد.

قیمت نفت به بالاترین سطح ۶ سال اخیر رسید. هر بشکه بیش از ۷۷ دلار قیمت خورد.

امروز نمادهای «نوری»، «تکشا» و «ختور» به دلیل مجمع عمومی عادی سالیانه با موضوع تصویب صورت‌های مالی خود متوقف هستند.

امروز «خبهمن» به دلیل مجمع عادی به صورت فوق‌العاده بسته و متوقف است همچنین «وچرخش» هم به علت برگزاری مجمع عادی سالیانه و عمومی فوق‌العاده متوقف است.

گروه سرمایه‌گذاری سایپا (وساپا) در مجمع خود به ازای سهم سود نقد ۴۲ ریال را تصویب کرد. سود انباشته این شرکت ۶۵۲ میلیارد تومان است.

جمله طلایی روز

هیچکس تا به حال برنامه‌ای برای شکست خوردن، ننوشته!

 

 

کارشناس بازار سرمایه: الناز جمالی

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

p/e  چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.