نازنین خالقی، کارشناس ارشد بازارسرمایه در گفت و گو با "پاداش سرمایه" گفت: شاید اگر بخواهیم احوالات این روزهای بازارسرمایه را شرح بدهیم بازار الاکلنگی تصویر درستی از این ایام به ما بدهد.


وی در ادامه افزود: پس از بازه ای کوتاه که عایدی مناسبی نصیب سرمایه گذاران بورسی شد، هم زمانی شاخص با ۲٫۵۰۰٫۰۰۰ واحد با برخی اتفاقات بهانه ای شد، برای اصلاح حال این اصلاح برای بازگشت و عبور از سقف قبلی نیازمند ادله کافی است؛ چراکه دوباره دست سرمایه گذاران تازه نفس را داغ کرده اند و مجدد باید زمان بدهیم و نزدیکی به فصل مجامع شرکت ها زمان مناسبی است برای کسب اعتماد و رونق مجدد شرکت های بورسی. 


این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: در این میان، دلار که دوست همیشگی و همسوی بازارسرمایه بوده است به دلایل خبرهایی که از گوشه و‌کنار پیرامون برجام و سفرهای مقام های عمان به ایران شنیده می شود، نوسانات منفی کوتاه مدتی را تجربه می کند که باتوجه به اتفاقات اخیر و انتظارات... پیش بینی می شود.


به گفته خالقی؛ بازارسرمایه در بستر کنونی به همان وضعیت الاکلنگی خود ادامه می دهد و هفته جاری را نیز با کمی منفی سپری می‌کند، در این میان انتشار گزارش های سالانه شرکت ها در هر صنعت می تواند منجر به صف خرید و جذابیت سرمایه گذاری سهام شرکت و صنعتی خاص شود که عمدتا حالت نوسان گیری به همراه خواهد داشت و سرمایه گذاران پس از کسب ۱۰ تا ۱۵ درصد بازدهی به شناسایی سودها می پردازند.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 08:26
اولین سقوط آزاد بورس سال...
توسط محمدباقر سلیمانی 18 فروردین 1403 ساعت 15:05
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 15 فروردین 1403 ساعت 08:48
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 08:42