به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه 1402 به شرح زیر می باشد :

در انتهای بازار شاخص کل با افت بیش از 95 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 440 واحد و با تاثیر از نمادهای فملی و فولاد پایان یافت

شاخص کل هم وزن نیز با افت بیش از 30 هزار واحد در ارتفاع 840 هزار واحدی به پایان رسید .

شاخص فرابورس نیز با افت 3.95 درصدی و با تاثیر از نمادهای مارون و کگهر با افت همراه بوده است  

505 نماد با صف فروش و 68 نماد با صف خرید دنبال میشد .

گروه های خودرویی فلزات صندوق های سهامی ودرآمد ثابت در صدر خروج پول و صنایع قند و شکراستخراج نفت و گاز و نساجی با ورود پول دنبال میشد .

 

  در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

www.padash.ir

 

در ادامه به اخبار تاثیرگذار بر بازار امروز خواهیم پرداخت:

www.padash.ir

 

در روز گذشته شاهد افت بیش از 95 هزار واحدی شاخص کل بودیم هم چنین خروج پول عظیمی را در روز گذشته شاهد بودیم این روزها گمانه زنی حاکی از احتمال تکرار وقایع سال ۹۹ در بازار سهام به گوش میرسد اما ایا می توانیم این دو مورد را با وجود تفاوت های بسیار مانند شبیه نبودن شاخص قیمت بر سود در دو مقطع بهار سال 1399 و بهار 1402 ، تفاوت در نرخ بهره بین بانکی و ... مانند یکدیگر فرض بگیریم ؟

به نظر میرسد بازار به جای تکرار وقایع  سال 1399 با موج اصلاحی جدیدی همراه شده باشد و از نظر تکنیکالی می توانیم ناحیه ی 2400 میلیون واحدی را برای بازار به فرض بگیریم ، از سمتی دیگر در روز گذشته خبر از حمایت صندوق تثبیت از بازار شنیده شد مبنی بر این خبر  : صندوق‌های حمایتی تا عادی شدن شرایط، از بازار حمایت می‌کنند، و هم چنین مبنی بر خبری دیگر به شرح :  کلیه خودروهای واگذار شده مرحله اول و مراحل بعدی سامانه جامع یکپارچه مشمول مالیات_برعایدی خواهند شد.  می توانیم این دو خبر را سیگنال مثبتی برای بازار در نظر بگیریم . 

 

در جداول بالا به گروه هایی که امکان رشد برای آنان میسر است اشاره شده است با توجه به موارد گفته شده در گزارش بالا، روند بازار به صورت کلی ترسیم شده است. 

 

پرسود باشید  

کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 08:48
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 اسفند 1402 ساعت 08:50
پایان بازار نیمه...
توسط محمدباقر سلیمانی 19 اسفند 1402 ساعت 15:14
عضویت رسمی کارگزاری «پاداش» در...
توسط الناز جمالی 16 بهمن 1402 ساعت 13:21