ابعاد یک خبر در گروه خودرویی / گروه سیمانی؛ پیشتاز در معاملات فردا 

ندا کریمی  کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با پاداش سرمایه گفت: بازار امروز شاهد اقبال در گروه خودرویی، بانکی و پالایشی بود و گروه های دلاری از جمله معدنی، فلزی و پتروشیمی معاملات ضعیفی داشتند. وی در ادامه افزود: عمده دلیل اقبال به گروه بانکی انتظار افزایش سودآوری و تراز مثبت ارزی و ریالی است؛ همچنین در این گروه افزایش ارزش دارایی ها و پتانسیل تجدید ارزیابی نیز وجود دارد.


این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: در گروه خودرویی شاهد صف خرید چند صد میلیونی به دلیل خبر اعلام رئیس کمیسیون اقتصادی مبنی بر این که عرضه در بورس کالا در اختیار خود شرکت ها قرار می گیرد بودیم و باتوجه به آثار این موضوع می توان انتظار داشت بازار در روز آتی نیز در این دو گروه با تقاضای بالا همراه باشد؛  در عین حال انتظار رکود نسبی در گروه فلزی معدنی به دلیل ضعف قیمت جهانی می رود.


کریمی عنوان کرد: نگاه دیگر بازار به شرکت های سرمایه‌گذاری که از رشد بازار جامانده و بازده کم تر ازشرکت‌های سرمایه‌پذیر خود داشته اند؛ در نتیجه ناو آنها به محدوده 50 درصد رسیده است، درحالی که انتظار می رود به محدوده 70درصد افزایش یابد.


به گفته وی؛ شایعاتی در خصوص افزایش نرخ در کالاهای مصرفی اعم از شیر محصولات لبنی، لاستیک شوینده به گوش می رسد و در صورت تحقق شدن افزایش ان ها این گروه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.


این تحلیلگر بازار سرمایه در نهایت گفت: به نظر می رسد به دلیل افزایش قیمت چغندر افزایش قیمت شکر در پیش باشد و در نتیجه نمادهای این گروه می تواند با رشد همراه شوند. همچنین گروه ساختمانی با عرضه هایی در روز شنبه روبرو بود که روز یکشنبه می تواند روز مهمی برای روند این گروه در بازار باشد.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 اسفند 1402 ساعت 08:51
بازگشت خودرو در نیمه...
توسط محمدباقر سلیمانی 29 بهمن 1402 ساعت 14:38
پیش بینی بازار / خبر مهم برای سهام...
توسط محمدباقر سلیمانی 22 آذر 1402 ساعت 09:26
گزارش روز / آیا اصلاح پیش روی بازار است...
توسط محمدباقر سلیمانی 18 آذر 1402 ساعت 16:35