به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز  چهارشنبه 9  آذر 1401 به شرح زیر می باشد :

 

نگاهی به بازار ابتدایی آخرین روز کاری هفته چهارشنبه 9 آذر 1401 :

شاخص ها در ابتدای بازار مثبت آغاز به کار کردند ، گروه های غذایی مخابرات و شیمیایی دارویی پالایشی با قابی مثبت آغاز به کار کردند ، هم چنین در ابتدای بازار ورود پول به صندوق های درآمد ثابت نیز اتفاق افتاده بود ، گروه خودرویی ها هم چنان نبض منفی می زدند  ولی باز هم احتمال رنج کی مثبت در این گروه وجود داشت .

 به سمت  ادامه ی بازار پیشروی کردیم تا ببینیم چه خواهد شد ؟

نمادها ی در حال رشد  در اکثریت جو بازار مشاهده میشد و افزایش تقاضا در نمادهای گروه هایی همچون  سیمانی   املاک_مستغلات    شیمیایی   دارویی    حمل_نقلی وکشاورزی_دامپروری دیده شد . هم چنین  بر روی شاخص کل و رشد آن نمادهای بوعلی  وبانک   اخابر  فملی  تاثیرگذار بودند و نماد خودرو  بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص_کل داشته است ..

 

در روز جاری که تقریبا نیم ساعت از شروع معاملات سپری شده بود شاهد بودیم که ، 58 درصد از نمادها با رشد قیمتی به نسبت دیروز همراه گشته بود.

  نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

در 40 دقیقه ای که از بازار سرمایه گذشت دیدیم که رشد شاخص از زمان شروع معاملات به 2 هزار و 300 واحد رسیده بود ..

در ادامه ی بازار ارزش معاملات خرد به حدود 700 میلیارد تومان رسیده بود  و تراز پول خرد بازار حدود مثبت 25 میلیارد تومان بوده است.

 

حدود 1 ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم  و ارزش معاملات بازار در محدوده های 1050 میلیارد تومان است و روند حرکتی بازار هم مانند گذشته است. در نمادهای بزرگ تر بازار که اصلا خبری نیست و جو بازار هم در نمادهای کوچک اندکی رو به بالاست

شاخص کل  دریک ساعت و نیم ابتدایی معاملات با رشد ۱۱۲۳ واحدی دنبال شد و به ارتفاع ۱میلیون ۴۱۵هزار واحد رسیده بود ..

شاخص هم وزن نیز با ۴۱۳ واحد رشد دنبال میشد  . بازار سهام در آخرین روزکاری خود  با تقاضای نسبی در برخی گروه ها همراه شده  بود .

ورود  نقدینگی به صندوق های درآمد ثابت را شاهد بودیم اتفاقی که در روزهای گذشته برخلاف آن شاهد خروج پول از این صندوق ها بودیم . هم چنین ورود نقدینگی به بازار را شاهد بودیم  که نشانه مثبتی برای بازار سرمایه بوده  است.

 وضعیت شاخص کل: 

اگر بخواهیم به وضعیت شاخص کل بپردازیم دیدیم که  شاخص کل در نزدیکی حمایت کوتاه مدت خود قرار داشت و اکر توان لازم برای شکست این حمایت را نداشته باشد در کوتاه مدت صعود را تجربه خواهد کرد .. نمادهای شاخص‌ساز نیز از  تقاضای بیشتری برخوردار بودند.

ارزش معاملات خرد نیز از یک همت گذر کرده بود . حقیقی ها حدود 30 میلیارد تومان سرمایه به بازار تزریق کردند.

شاخص‌ فرابورس با افزایش 16 واحدی به  هزار و 869 واحدی رسیده بود ، حدود 52 درصد نماد ها مثبت و مابقی معاملات منفی را پشت سر گذاشتند ، از جمله نمادهای پرتراکنش نیز می توان به نمادهای "خگستر"،‌"خودرو"، "بوعلی"،"خساپا"،‌"شپنا"،‌ "اخابر" و "وبانک" اشاره کرد .

 

در نیمه ی معاملات بازار روز جاری ، ارزش معاملات خرد در حدود ۱٫۵۸۴ میلیارد تومان بوده است . ورود ۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار اتفاق افتاد.

 بازار سهام در معاملات آخرین روز هفته هم با رشد قیمت در نمادهای بزرگ و کوچک همراه شده است و بارها شاهد رنج مثبت در خودرویی ها بودیم ، تلاش برخی از شاخص سازان مانند فملی،شپنا،  وبانک، شتران، بوعلی و نوری توانستند شاخص کل را 4 هزار واحد بالا ببرند   و در ارتفاع 1 میلیون و 418 هزار واحد قرار بگیرد ،.

 

در ساعت 09:30 ورود حدود 26 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 ورود حدود 15 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 19 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

در 3 ساعت و 9 دقیقه‌ای که از بازار گذشته بود  ارزش معاملات خرد  به عدد 2442 میلیارد تومان رسیده بود.

روند خروج پول  حقیقی برای ششمین روز متوالی همچنان ادامه داشت. این درحالی است که در یک هفته از شدت این خروج ها کاسته شده بود

 بیشترین ارزش معاملات در گروی گروه خودرویی پس از آن گروه‌های شیمیایی و چندرشته‌ای صنعتی قرار گرفته بود ..

 

در دقایق پایانی بازار که به پایان بازار نزدیک میشدیم . تعداد نمادهای منفی از مثبت ها بیشتر بوده است اما هم چنان شاخص مثبت در حال گذر بوده است ..

 

و در پایان :

شاخص کل بورس را دیدیم که  در پایان معاملات با رشد ۳۱۶۸ واحدی  دنبال شد و به ارتفاع  ۱میلیون و ۴۱۷هزار واحد رسید شاخص هم وزن نیز ۴۶۳ واحد رشد به 413 هزار و 115  واحد ترقی پیدا کرد. هم چنین نمادهای فملی، وبانک و کگل بیشترین تاثیر مثبت را در سبزشدن شاخص کل بوس داشتند .

 ارزش معاملات بازار بورس نیز در پایان امروز به  حدود 2 هزار و 732 میلیارد تومان رسید

در گروه های مختلف بیشترین حجم معاملات تعلق گرفته بود به گروه های  خودرویی، چندرشته‌ای صنعتی  و محصولات شیمیایی هم چنین در میان نمادهای پرتراکنش روز جاری می توان به نماد های "خگستر"، "بوعلی"، "شستا"، "شپنا"، "وبانک"، "خودرو"و "خساپا" اشاره نمود

 

جمع بندی خلاصه بازار به شرح زیر می باشد :

www.padash.ir

به صورت جمع بندی می توان گفت :

 

بازار معاملات در هفته ای که سپری کردیم بازاری بی رمق را پشت سر گذاشت ، شاهد خروج پول مکرر از صندوق ها و کلیت بازار سرمایه بودیم اخبار مثبت منتشر شده در طول این هفته خصوصا در رابطه با گروه خودرویی ها نتوانست این صنعت را مثبت سازد ، گروه های غذایی انبوه سازی دارویی گروه های بودند که با رشد مناسبی همراه شدند ، قیمت فلزات پایه و نفت نیز با رشد  همراه شد قیمت هر تن مس با 140 دلار افزایش یافت و قیمت هر بشکه نفت برنت با 2.2 درصد افزایش به 84.8 دلار رسیده بود شاخص دلار نیز با کاهش همراه شده بود  ، این بود از کلیت بازار سرمایه و آنچه بر آن گذشت ، در انتظار هفته ی پیش رو خواهیم بود ....

با ما همراه باشید

تا گزارشی دیگر بدرود ......

 

جمله ی طلایی :

نه من هیچ انتظاری ندارم و مثل کودکی که گریه می‌کند و حرف نمی‌زند دارم با جهان اطرافم حرف میزنم...
#محمد_عسکری_ساج

 

 پرسود
کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه

 




بازگشت روند مثبت
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 14:30
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 08:42
معکوس شاخص با خودرویی...
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 08:48