به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز  سه شنبه 8  آذر 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله پیش گشایش  یا صف خریدی به ارزش 1.2 همت همراه بوده است

 نمادهای صدرنشین در بازار را می توان به نمادهای اخابر کپشیر خکاوه وسدید و ولانا اشاره  نمود . صف های  فروش نیز  به ارزش کمتر از 270 میلیارد ریال رسیده بود ،

 

استارت ابتدایی بازار روز سه شنبه 8 آذرماه 1401:

با توجه به افزایش قیمت نفت شاهد مثبت رقم خوردن گروه پالایشی در همان  دقایق ابتدایی بازار بودیم .

برخلاف انتظارات از گروه خودرویی با توجه به گزارشات و اخبار مثبت هنوز اتفاقات و رشد مناسب در این گروه دیده نمیشد ولی انتظار رنج مثبت را از این گروه می توانستیم داشته باشیم . گروه های مخابراتی و کشاورزی نیز مورد توجه سهامداران قرار داشتند . شاخص کل فرابورس نیز منفی رقم خورده بود.

  به سمت ادامه ی بازار پیش رفتیم و مشاهده کردیم که شاخص کل در ابتدای معاملات امر‌وز با افزایش حدود ۶۰۰ واحدی همراه شده بود  ، شاخص هم وزن نیز با افزایش بیش از ۳۰۰ واحدی همراه دنبال می شد ..

سبزپوشی در بیشتر نمادهای بازار دیده می شد و بیشترین میزان نقاضا در گروه های پالایشی املاک_مستغلات    دارویی    کشاورزی_دامپروری دیده شد . نمادهای شبندر  شپنا  اخبر ، بوعلی ورنا  نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص_کل داشتند .

 

پس از گذشت نیم ساعت  شاخص کل  فرابورس به مدار مثبت بازگشت.

در دقایق ابتدایی بازار پس از افت شاخص کل فرابورس با رشد نمادهای شراز و مارون شاهد بازگشت شاخص کل فرابورس بودیم .بعد از گذشت یک ساعت از تایم معاملات نیز دیده شد که ارزش معاملات خرد هم از یک همت عبور کرده بود ، و هنوز هم خروج پول حقیقی از  بازار ادامه داشت ..

نوسانات مثبت در گروه خودرویی دیده  شد و داثما نمادهای این گروه با نوسانات مثبت و منفی همراه شدند .

همانطور که انتظار می رفت بازار با لیدری خودرویی ها در حال بهبود در اکثریت نمادها بود  و این در حالی است که از دقایق ابتدایی شاهد رشد قیمت در برخی از تک سهم ها و نمادهای کوچک بوده است .

 تعداد نمادهای مثبت همانند روز گذشته در بازار افزایش یافته بود و می توان گفت  بیش از 67 درصد از بازار سبزپوش بودند . جمع ارزش صف های خرید هم به حدود 350 میلیارد تومان با رشد همراه گشته بود .

 

  نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

 

پس از گذشت ساعاتی از بازار اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم می توان گفت:

 شاخص کل با افزایش 2 هزار و 900 واحدی، به یک میلیون 411 هزار و 247 واحد رسیده بود ،  شاخص هم وزن نیز  با افزایش هزار و 620 واحدی به ارتفاع 411 هزار و 304 واحد رشد  پیدا کرده بود .  حدود 60 درصد نماد ها مثبت و مابقی در محدوده ی  منفی معامله میشدند ..

ارزش معاملات حدود  هزار و 110 میلیارد تومان رسیده است.

نمادهای پرتراکنش نیز نماد های "خگستر"،‌"خودرو"، "بوعلی"،"خساپا"،‌"شستا"،‌ "غنوش" و "شپنا  بوده اند .

 

در ساعت 11 دیدیم که  63 نماد دارای صف خرید بودند :

  جمع ارزش آن ها به 357 میلیارد تومان می رسید. اخابر ، بوعلی ، وسدید ، ثاخت و کپشیر از بیشترین صف های خرید برخوردار بودند . در حالی از ساعت 11 عبور کرده بودیم که رشد شاخص به 3975 واحد رسیده بود ..

پس از آن از شدت خروج پول خرد از  بازار کاسته میشد و ارزش معاملات خرد نیز از 2 همت عبور کرده بود.

 

در ساعت  09:30 خروج حدود 8 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت  10:30 خروج حدود 22 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 7 میلیارد تومانی پول_حقیقی را به چشم دیدیم .

 

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

 

با وجود آنکه در میانه ی بازار در لحظاتی ورود پول حقیقی  به صندوق های سهامی صورت گرفت اما به صورت کلی در تایم های مختلف و مانند روزهای گذشته در کلیت بازار خروج پول حقیقی صورت گرفته است

 در میان گروه های مختلف گروه محصولات غذایی امروز هم با همراهی خوب حقیقی ها همراه شد ، در این گروه غگل با صف خرید دنبال شد . غدشت و غبهار نیز با صف خرید همراه شدند  و سایر نمادها رشد چنددرصدی را تجربه کردند .

 

حدود نیم ساعت به پایان بازار رسیده بود که ارزش معاملات خرد به حدود 2,7 همت رسید و بیش از 61 درصد از نمادها معاملات سبزی را به دنبال داشتند

با نزدیک شدن به دقایق پایانی تعداد نمادهای صف خرید به 81 افزایش یافته بود ..

 

و در پایان :

 

 

بازاری سبز را به پایان  بردیم در نهایت مشاهده شد که شاخص کل بورس افزایشی 5 هزار و 854 واحدی را ، در ارتفاع یک میلیون 414 هزار و 203 واحد تجربه کرد اگر بخواهیم به وضعیت شاخص کل هم وزن بپردازیم می توان گفت شاخص هم وزن، با 2 هزار و 968 واحد افزایش را  در ارتفاع 412 هزار و 653  واحد تجربه کرد .

شاخص فرابورس نیز قرمز اغاز به کار کرد اما دیری نپایید که  با افزایش 46 واحدی به 18 هزار و 683 واحد ی دنبال شد ..

ارزش معاملات نیز به  حدود 2 هزار و 931 میلیارد تومان رسیده بود .

 نماد "کگل"با افت قیمت خود و "بوعلی"، "شپنا"، "اخابر"، "شبندر"، "فملی"و "نوری" با رشد قیمتی خود بیشترین تاثیر را برروی افزایش شاخص کل داشته است ..

بیش از 60 درصد از نمادها مثبت بودند . در میان گروه های مختلف بیشترین حجم معاملات را گروه های  خودرو، محصولات شیمیایی و پالایشی ها داشته اند .  

ارزش اولیه صفوف خرید و فروش به ترتیب 260 و 250 میلیارد تومان بوده است سهم حقیقی ها از کل خریدها نیز  78,6 درصد بوده است . شاخص کل مثبت 0,42 درصد معادل 5,850 واحد را و شاخص هموزن مثبت 0,72 درصد معادل حدود 3 هزار واحد و شاخص فرابورس مثبت 46 واحد را تجربه کردند .

 

جمع بندی خلاصه بازار به شرح زیر می باشد :

 

www.padash.ir

 

به صورت جمع بندی می توان گفت :

 

بازار را با نوسانات مثبت خصوصا در تک سهم ها و برخی گروه ها که در گزارش بالا به آن ها اشاره شد آغاز کردیم گروه خودرویی نوسانات زیادی را تجربه کرد و دمدمی بودن حال نمادهای این گروه شاخص را دائما دستخوش تغییر کرده بوده است  برخلاف انتظارت اخبار مثبت نتوانست این گروه را سر به راه کند ، ارزش معاملات خرد به نسبت دیروز با کمی کاهش همراه شد و مجددا خروج پول از بازار را تجربه کردیم البته اخبار منتشر شده در رابطه با صحبت های گفته شده مجید عشقی رییس سازمان بورس مثبت به نظر می رسید و امیدواریم بلاتکلیفی ایجاد شده از بازار دور شده و نمادها بار دیگر در سطح ارزنده و واقعی به رشد خود ادامه دهند .

 

جمله طلایی :

و شاید رؤیاها، عذاب‌ها، غم‌ها و مصایب شما، مرا به شکل ابری از غبارِ کیهانی آفرید.
#تادئوش_کونویتسکی

 

پرسود
کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه 




بازگشت روند مثبت
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 14:30
معکوس شاخص با خودرویی...
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 08:48
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 اسفند 1402 ساعت 08:50