به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز  دوشنبه 7  آذر 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله پیش گشایش با صف خریدی به ارزش 770 میلیارد تومان همراه بوده است و صدرنشینان در بازار امروز نمادهای کپشیر، خکاوه، ولانا، وملی و تکنو بوده اند

صف فروش  نیز در مجموع به ارزش 300 میلیارد تومان بوده است ،

 

بازار روز دوشنبه 7 آذر ماه 1401 را آغاز کردیم

گروه های خودرویی پالایشی سرمایه گذاری فراکابی  آغازی مثبت داشتند  و کلیت بازار نیز تحت تاثیر جو مثبت گروه های بزرگ همسو با رشد قیمتی دنبال می شد  

نماگرهای بازار بورس تهران نیز آغازی مستعد رشد همانطور که پیش بینی کرده بودیم داشتند

 رشد در بیشتر نمادهای بازار به چشم میخورد و برخی تک سهم ها آغاز نه چندان مثبتی را تجربه کردند  از طرفی دیگر شاهد افزایش تقاضا در نمادهای گروه هایی همچون  خودرو_قطعات املاک_مستغلات، سرمایه_گذاری ،فراکابی دارویی کشاورزی_دامپروری   داشتیم . نمادهای خودرو ،کالا ، خساپا ، شپنا     ورنا   بیشترین تاثیرات مثبت را بر روی شاخص_کل داشتند .

 

  نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

در ابتدای بازار دیدیم که شاخص کل تحت تاثیر گروه خودرویی با افزایش حدود یک هزار واحدی همراه شد.

شاخص هم‌وزن حدود ۶۰۰ واحد رشد را تجربه کرد و به  ارتفاع  ۴۱۰ هزار واحدی نزدیک شد ..نمادهای خودرو و کالا از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص کل در ابتدای بازار بودند .

 این دو گروه که شامل خودرویی و فعاليتهاي كمكي به نهادهاي مالي واسط بودند  از جمله گروه های مورد توجه سهامداران قرار داشتند .

امروز گروه خودرو و ساخت قطعات متعادل و البته کم تقاضاتر از دیروز دنبال می شد . خگستر در محدوده منفی و نزدیک به صفر تابلو دنبال می شد  خساپا و خزامیا هم مثبت و در محدوده صفر تابلو قرار داشتند..

یک نوسان 14 درصدی در نماد گدنا به وجود آمد این نماد از صف فروش به صف خرید رسیده بود .. وملی نیز  با زمزمه هایی از خبر تجدید ارزیابی دارایی ها با ورود نقدینگی روبروست.

 

در ادامه ی بازار دیدیم که همچنان 54 درصد از نمادها سبزپوش بودند و به نظر می رسید حقیقی ها در بخش تقاضا در حال افت بودند و زور فروشندگان قدرت گرفته بود ..

در گروه ارتباطات و اینترنت،  نماد اسیاتک بعد از مدتها مجددا  مورد توجه بازار قرار گرفته است و خریداران در صف خرید این سهم اینترنتی قرار گرفته بودند ..

 

در ساعات ابتدایی که از بازار گذشت شاخص کل افزایشی هزار و 116 واحدی را به دنبال داشت و به ارتفاع یک میلیون 407 هزار و 318 واحد رسیده بود .

ارزش معاملات به حدود  هزار و 40 میلیارد تومان رسید.

شاخص‌ فرابورس نیز افزایشی 56 واحدی را به دنبال داشت  به  هزار و 861 واحدی رسید.

55 درصد نماد ها مثبت و سایرین منفی بودند ..

 

در میانه ی بازار دیدیم که معاملات بی رمق پیش رفت و بازار به تعادل رسید ، برآیند ورود و خروج پول خرد هم تقریبا صفر بوده است .

 بیشترین فروش هادر بازار روز جاری تعلق گرفت به نمادهای  پالایش، شستا، خودرو، فملی، خساپا، خبهمن، بپاس، شبندر، وبملت، شتران و وخاور

صد و سی دقیقه از بازار را پشت سر گذاشته بودیم که ؛ ارزش معاملات خرد حدود 2 همت رسید ، سهم حقیقی ها از کل خریدها 84,7 درصد و از کل فروش ها 87 درصد بوده است .

 

در ساعت 09:30 ورود حدود 16 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت  10:30 خروج حدود 18 میلیارد تومانی پول_حقیقی

 و در ساعت 11:30 خروج حدود 58 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

 

رنج مثبت در یک ساعت پایانی بازار در  نمادهای گروه پالایشی به وجود آمد

این گروه که در ابتدای بازار در محدودهی صفر تابلو معامله میشد جایگاه خود را بازپس گرفت و به مدار مثبت بازگشت،  حدود نیم ساعت به پایان بازار باقی مانده بود و ارزش معاملات خرد از 2,6 همت گذشت ،  310 نماد در محدوده مثبت و 325 نماد در محدوده منفی دنبال می شدند .  خودروساز‌ها همچنان بر روی  شاخص کل تاثیر به سزایی داشتند . در دقایق پایانی. تراز پول خرد کمتر از 50 میلیارد تومان منفی بوده است و بر تعداد نمادهای سبزپوش در بازار  افزوده می گردید .

 

و در پایان :

ارزش معاملات امروز توانست رقم ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان را ثبت کند و افزایشی بیش از ۱۲ درصدی را تجربه کرد و در نهایت شاخص کل معاملاتش را با افزایش بیش از ۲٬۱۴۵ واحدی به پایان برد 

هنوز هم در بازار روند خروج پول حقیقی ادامه دار بوده است .

 نمادهای خودرو ، خساپا و شستا ، بیش‌ترین خروج پول حقیقی و نمادهای اسیاتک ، غنوش و حآفرین هم بیش‌ترین ورود پول را به همراه داشتند .

در معاملات بورس دوشنبه همچنان تقاضای قوی در بازار دیده نمی شود و کم رمق بازار ادامه داشت ؛.

 شاخص هم وزن نیز با رشد بیش از یک هزار واحدی تا سطح ۴۰۹ هزار واحدی رسید

 

جمع بندی خلاصه بازار به شرح زیر می باشد :

www.padash.ir

به صورت جمع بندی می توان گفت :

 

بازار را با توجه به اخبار مثبت منتشر شده در گروه خودرویی آغاز نمودیم توقع می رفت که این گروه این رشد را تا پایان بازار ادامه خواهد داد اما دیری نگذشت که از رشد نمادهای گروه خودرویی کاسته شد و گروه پالایشی با وجود افت قیمت نفت توانستند با ثبت رنج مثبت با رشد همراه شوند و به مدار خود بازگردند برخلاف گروه خودرویی گروه غذایی با توجه به اخبار مثبت روز گذشته امروز واکنش مثبت نشان دادند و با رشد قیمتی نمادها همسو شدند .ارزش معاملات خرد کمی نسبت به روز گذشته افزایش یافت ولی خروج پول هم چنان ادامه دارد ....

 

از جمله اخبار موثر بر بازار روز جاری :

 

1-تاکید مجلس بر عرضه تمام خودروهای پرتیراژ در بورس کالا

2-جزییات عرضه گروه بهمن اعلام شد؛ دور جدید عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا

3-نخستین مجوز موافقت اصولی «صندوق بخشی» در حوزه صنعت محصولات شیمیایی صادر شد.

4-کنعانی: برجام، تامین کننده منافع طرفین مذاکرات است

 5-بهای هر اونس طلا با ۶.۱ درصد کاهش به ۱۷۴۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

 6-صندوق پالایش و دارایکم "بخشی" خواهند شد

7-نفت برنت با کاهش 2.5 درصدی به محدوده 81 دلار رسید و این اتفاق با آمدن ونزوئلا به مدار تولید نفت و توافق با یکی از شرکت های آمریکای اتفاق افتاد.

 

جمله طلایی :

 مهم نیست کیستی
مهم نیست چگونه‌ای
مهم نیست چه می‌کنی.
مهم:
قدم‌های استوارِ تو
طیِ مسیرِ ناممکن‌هاست.
بلند، پر قدرت، مطمئن!
اگر به خورشید نرسیدی،
یک شبِ ماه
بیا و سنگِ مزارِ مرا بشکن!
 سیدعلی صالحی
 

پرسود
کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه 




بازگشت روند مثبت
توسط محمدباقر سلیمانی 27 اسفند 1402 ساعت 14:30
معکوس شاخص با خودرویی...
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 08:48
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 اسفند 1402 ساعت 08:50