عرفان فکری  تحلیلگر شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک در گفت و گو با "پاداش سرمایه" گفت: طی هفته های گذشته بازار با افزایش انواع ریسک های سیستماتیک چه از منظر سیاسی و چه ریسک های ژئوپلیتیک به دره های نا امیدی در حال سقوط بود و کم تر کسی باوجود ارزنده بودن برخی نماد ها انتظار برگشت از بازار را داشت که در همان برهه افزایش نرخ دلار منجر شد تا خریداران ترس از خود را برای خرید سهام کنار بگذارند.


وی افزود: طی هفته گذشته شاهد خروج تقریبا هزار میلیارد تومانی از صندوق های با درآمد ثابت بودیم که در کنار افزایش ارزش معاملات به سمت 5 الی 6 هزار میلیارد تومانی و حتی بالاتر، باعث می شود که بتوانیم به سطوح قیمتی بالاتر در سهام امیدوار باشیم .


این فعال بازارسرمایه بیان کرد: در چند روز اخیر طی روال چند ماه گذشته سهام کوچک اغلب بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران بودند که در این بین گروه های سیمانی، غذایی و بیسکوئیت و دامپروری و کاشی سازی ها گزارشات شش ماهه جذابی روانه کدال کردند که موجب شد مورد توجه بازار قرار گیرند .


تحلیلگر شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک تصریح کرد: در گروه شرکت های بزرگ نیز پالایشگاهی ها با بهبود نسبی کرک اسپرد ها و بالا ماندن قیمت نفت، نسبت سود به قیمت آینده نگر آنها، حتی به زیر عدد 3 سقوط کرده بود که مورد توجه بازار قرار گرفتند و با اجرا شدن طرح تصفيه گازوئيل و يوتيليتي پالایشگاه نفت اصفهان این شرکت مورد توجه سرمایه گذاران نیز قرار گرفت.


به گفته وی؛ اگرچه هنوز ریسک های سیستماتیک مذکور از روی دوش بازار برداشته نشده است، اما به نظر با ورود نقدینگی پالس های مثبت برگشت بازار صادر شده است و انتظار می رود بازار در هفته جاری معتدل رو به مثبت معامله شود و پس از کمی دست به دست شدن سهم‌ها، می توان انتظار داشت که شاخص کل به سمت 1600 هزار واحد حرکت کند .

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه




گزارش بازار: بازگشت تقاضا به بازار...
توسط الناز جمالی 27 فروردین 1401 ساعت 14:34