محمد رضانژاد کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با "پاداش سرمایه" گفت: بازارسرمایه در روز یکشنبه مورخ 27 شهریورماه یکی از کم رمق ترین و سردترین روزهای خود را سپری کرد و ارزش معاملات به حدود 2.200 میلیارد تومان رسید و همچنان شاهد خروج پول اشخاص حقیقی از بازار هستیم. وی افزود: نیمه تعطیل بودن هفته در کنار نا اطمینانی های بی شمار بازار باعث شده است که خریداران عجله‌ای به خرید نداشته باشند. همچنین در حال حاضر p/e و p/s چهار فصل اخیر بازار به کم ترین میزان از سه سال گذشته رسیده اند که حاکی از تخلیه بخش زیادی از حباب بازار بوده است.


این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: ریسک های عمده ای که بازار در حال حاضر با آن دست به گریبان است؛ همچنین بدبینی مفرط اشخاصی که در سال های اخیر وارد بازار شده اند و میل به فروش بالای آنها، عدم رشد دلار، کاهش قابل توجه قیمت های جهانی و در نتیجه کاهش درامد انتظاری شرکت ها هستند.به گفته این فعال بازارسرمایه؛ تمرکز نظام پولی کشور به اتخاذ سیاست های پولی انقباضی از عوامل مهم افت شاخص های بازارسرمایه به دلیل رشد بازدهی مورد انتظار فعالین بازار است و به نظر می رسد با آغاز پاییز و انتشار گزارش های ماهانه شهریور به تدریج صنایع روندهای متعددی را دنبال کنند.


رضانژاد تصریح کرد: به نظر می رسد صنایع ریالی از قبیل زراعت، غذایی، روانکارها و ... گزارش های جذابی را روانه بازار کنند و گروه های فلزی معدنی و پتروشیمی نیز به نظر گزارش های ضعیف تری نسبت به ماه های قبل منتشر کنند و در نهایت به نظر می رسد که شاخص کل با نزدیک شدن به محدوده حمایت بسیار مهم خود در بازه 1330 تا 1360 با واکنش جدی روبرو شود و شاهد رونق مجدد بازار در فصل پاییز باشیم.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه




سایه رکود بر قلب تپنده اقتصاد / پیشتازی...
توسط الناز جمالی 25 مهر 1401 ساعت 18:53
گزارش بازار سهام: پایان...
توسط الناز جمالی 20 بهمن 1400 ساعت 12:56
گزارش روز بازار: بازار چشم انتظار...
توسط الناز جمالی 02 آذر 1400 ساعت 15:15
گزارش بازار روز: الاکلنگ تقاضا; بازار...
توسط الناز جمالی 22 آبان 1400 ساعت 15:43