www.padash.ir

به گزارش پاداش سرمایه، اخبار بسیاری در حوزه بورس منتشر شد،پیشنهاد می‌شود قبل از معاملات امروز این ده خبر را بخوانید و ببینید.

۱- ۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین با قیمت پایه هر خودرو ۳۰۴ میلیون تومان سه شنبه ۲۲ شهریور در بورس کالا عرضه میشود.
۲- شرکت ایران خودرو دیزل از فروش ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری دیزلی آتروس به وزارت کشور خبر داد.
۳- بازارگردانی نماد «فلوله» از روز شنبه ۱۴۰۱.۰۶.۱۹ آغاز و تا ۱۴۰۲.۰۵.۰۱ ادامه خواهد داشت. دامنه مظنه ۳ درصد و حداقل حجم سفارش انباشته ۳۷۵,۲۰۰ سهم و حداقل حجم معاملات روزانه ۷,۵۰۴,۰۰۰ سهم خواهد بود.
۴- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری کوه نور با نماد ثنور به میزان ۵۲۵ درصد
۵- از شنبه جلسه معاملات سهام در فرابورس به ۴ ساعت افزایش پیدا میکند و راس ساعت ۱۳:۰۰ زمان پایان معاملات خواهد بود.
۶- شرکت بورس اوراق بهادار تهران، بورس، افزایش سرمایه ۳۰ درصدی که از محل سود انباشته و اندوخته صورت گرفته بود را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.
۷- در پایان مجمع سالانه شرکت سرمایه گذاری صباتامین به ازای هر سهم ۹۵۵ ریال سود نقدی تقسیم شد.

۸- صادرات برق ایران تا ۱۴۰۵ به ۱۰ هزار مگاوات می‌رسد| روسیه برای اتصال به شبکه برق ایران مصمم است.
۹- طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی شرکت ایران‌ارقام (مرقام ۱) حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ تعلیق شد.
۱۰- «چالز میشل»، رئیس شورای اروپا: علیرغم وجود نشانه‌هایی منفی در خصوص پیشنهاد اتحادیه اروپا، ما از توافق هسته‌ای با ایران دست نمی‌کشیم.

www.padash.ir

به گزارش پاداش سرمایه،اطلاعیه‌های زیادی بر روی سایت کدال قرار گرفت که در این مطلب به بررسی مهمترین اطلاعیه‌ها خواهیم پرداخت.

توقف نماد معاملاتی غمهرا

به استناد ماده ۱۶ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به اطلاع می‌رساند با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، نماد معاملاتی غمهرا حداکثر به مدت ۲ روز کاری متوقف می‌گردد. بدیهی است ناشر موظف به رفع ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده می‌باشد.

تغییر در مفاد هر نوع اطلاعیه با اهمیت ثپردیس که قبلا منتشر گردیده است!

مطابق صورتجلسه هیات مدیره محترم شرکت ثپردیس مورخ ۱۴۰۱.۶.۱۵ از میان پیشنهاد‌های واصله، پیشنهاد قیمت موسسه دنا گستر آرامش را به مبلغ ۶۰,۵۱۶ میلیون ریال مناسب و به صرفه و صلاح شرکت تشخیص داده است که به ازای هر نفر نگهبان، ماهانه مبلغ ۱۲۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال به صورت ناخالص، مجوز هیات مدیره اخذ گردیده است با موسسه مذکور انعقاد قرارداد صورت می‌گیرد.

برگزاری مزایده وساپا

شرکت وساپا در نظر دارد نسبت به فروش املاک ایزدشهر و پلاسکوکار از طریق مزایده عمومی اقدام نماید، متقاضیان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، دریافت اسناد و فرم شرکت در مزایده همه روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۶ (به استثنای روز‌های تعطیل) از تاریخ درج آگهی تا مورخ ۱۴۰۱.۷.۶ به نشانی شرکت وساپا مراجعه نمایند، همچنین جهت اطلاعات بیشتر و بازدید از ملک می‌توانند با شماره ذکر شده در اطلاعیه تماس حاصل نمایند.

دریافت افزایش نرخ برخی از محصولات دتولید

در راستای رعایت مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل افشای اطلاعات به استحضار میرساند نرخ فروش تعدادی از محصولات شرکت دتولید به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و براساس مجوزات سازمان غذا و داروافزایش یافته است. لازم به ذکر است فروش محصول فوق نسبت به کل دارایی‌ها در سال مالی قبل حدود ۰/۸ درصد (هشت دهم درصد) و نسبت به کل درآمد فروش در سال مالی قبل حدود ۱.۶ درصد می‌باشد.

تمدید مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه گدنا

با عنایت به اتمام مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه شماره مورخ ۱۴۰۱.۴.۲۲ و موافقت سازمان بورس واوراق بهادار مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه شرکت گدنا به مدت ۳۰ روز و تا تاریخ ۱۴۰۱.۷.۱۸ تمدید گردید.

شفاف سازی اخابر

پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش تعرفه به استحضار می‌رساند در خصوص ابلاغ افزایش تعرفه تلفن ثابت، موضوع مذکور توسط شورای محترم بازار مصوب گردیده ولیکن تاکنون از مراجع ذیصلاح به شرکت اخابر ابلاغ نگردیده است.

آگهی ثبت افزایش سرمایه بورس

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۱.۴.۲۹ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱.۵.۱۰ افزایش سرمایۀ شرکت بورس از مبلغ ۱۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۸,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۳۱۰۰۰۰۰ میلیون ریال، از محل اندوخته مبلغ ۱۱۰۰۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۱.۶.۱۶ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

اطلاعات با اهمیت وتجارت

با اجرای تبصره یک ماده ۱۴۸ قانون مالیات‌های مستقیم و بازگشت به موافقت مورخ ۱۴۰۱.۵.۱۹ وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، سازمان امور مالیاتی کشور مورخ ۱۴۰۱.۵.۳۰ اعلام نموده است: هزینه پرداختی (هزینه اکچوئری) بانک‌های تحت پوشش صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی و پس‌انداز که به صندوق یادشده پرداخت می‌شود، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در حساب مالیاتی بانک‌های یادشده، قابل قبول است. " میزان ذخیره تعهدات بازنشستگی در حساب‌های بانک برای سال جاری حدودا مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌گردد که در صورت پرداخت و پذیرش آن از سوی سازمان امور مالیاتی، بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی مالیاتی برای بانک می‌تواند به همراه داشته باشد. بدیهی است محاسبه آثار دقیق مالیاتی مربوطه، منوط به اعلام تعهدات اکچوئری سال جاری بانک از سوی صندوق بازنشستگی بانک‌ها و میزان پرداختی توسط بانک، می‌باشد.

تغییرات در ترکیب تولید یا فروش محصولات غمهرا

تغییر استراتژی شرکت غمهرا با توجه به نیاز جامعه به محصولات جدید (تولید و فروش محصولات با چربی کاهش یافته) و تولید محصولات قبلی (تولید و فروش محصولات کلاسیک) توسط رقبا صورت گرفته است.

آگهی ثبت افزایش سرمایه شاملا

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۰.۸.۳ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۰.۹.۷ افزایش سرمایۀ شرکت شاملا از مبلغ ۸۴۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۷۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۱۸۶۰۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۱.۶.۱۶ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

عملکرد ۱۲ ماهه پاکشو

شرکت پاکشو در ۱۲ ماه منتهی به ۱۴۰۰.۱۲.۲۹؛ سود خالص هر سهم ۱۲۹ ریال که نسبت به مدت مشابه ۵۶ درصد کاهش داشته است. سود ناخالص با کاهش ۱ درصدی ۹,۸۷۰,۴۷۶ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۶,۱۹۲,۷۲۸ میلیون ریال رسید.

عملکرد ۶ ماهه دیران

شرکت دیران در ۶ ماه منتهی به ۱۴۰۱.۳.۳۱؛ سود خالص هر سهم ۲۸۹ ریال که نسبت به مدت مشابه ۴۷ درصد کاهش داشته است. سود ناخالص با کاهش ۴ درصدی ۶۰۲,۵۱۸ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۲۵۴,۳۲۵ میلیون ریال رسید.

نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده شاملا

افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو افزایش سرمایه شرکت شاملا از مبلغ ۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی نتایج خالص وجوه ناشی از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده ۴۸۰,۶۶۷,۲۹۶,۳۷۵ ریال و مبلغ متعلق به هر حق تقدم ۷۹۲۶ ریال است.

عملکرد ۱۲ ماهه عالیس

شرکت عالیس در ۱۲ ماه منتهی به ۱۳۹۹.۱۲.۳۰؛ سود خالص هر سهم ۳۱,۵۹۳ ریال که نسبت به مدت مشابه ۷,۴۰۴ درصد افزایش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۱۰۸ درصدی ۱,۵۹۳,۲۴۸ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۱,۵۷۹,۷۰۵ میلیون ریال رسید.

عملکرد ۹ ماهه پرسپولیس

شرکت پرسپولیس در ۹ ماه منتهی به ۱۴۰۰.۱۲.۲۹؛ سود خالص هر سهم ۱۶۸ ریال که نسبت به مدت مشابه ۸۸۸ درصد کاهش داشته است. سود ناخالص برابر با ۱,۰۶۴,۲۲۸ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۱,۱۸۰,۰۵۹ میلیون ریال رسید.

پرداخت سود نقدی غزر (اصلاحیه)

برنامه زمانبندی پرداخت سود نقدی سهام شرکت غزر منتهی به سال مالی ۱۴۰۰ بدین صورت است: سود سهامداران نقدی سجامی در تاریخ ۱۴۰۱.۶.۳۰ از طریق سامانه سجام و سود سهامداران حقیقی غیرسجامی از تاریخ ۱۴۰۱.۱۰.۱ با مراجعه به شعب بانک تجارت سراسر کشور با ارائه کد بورسی و کارت ملی دریافت نمایند. سود سهامداران حقوقی و صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردان‌های سجامی در تاریخ ۱۴۰۱.۶.۳۰ از طریق سامانه سجام و غیرسجامی آن‌ها در تاریخ ۱۴۰۱.۱۰.۱ با درخواست کتبی و ارائه مجوز فعالیت، آخرین آگهی تغییرات صاحبان امضای مجاز و اعلام شماره حساب بانکی متعلق به صندوق یا سبد به شرکت غزر، پرداخت خواهد شد.

پرداخت سود نقدی تیپیکو

برنامه زمانبندی پرداخت سود نقدی سهام شرکت تیپیکو منتهی به سال مالی ۱۴۰۱.۲.۳۱ بدین صورت است: سود سهامداران حقیقی در آبان ماه ۱۴۰۱ از طریق سامانه سجام و سود سهامداران حقوقی دارنده تا ۱ میلیون سهم از تاریخ ۱۴۰۱.۱۲.۱ تا ۱۴۰۱.۱۲.۲۰ و سود سهامداران از ۱ میلیون سهم به بالا از تاریخ ۱۴۰۱.۱۲.۲۱ تا ۱۴۰۲.۲.۱۱ از طریق سامانه سجام و در غیراینصورت با ارسال مشخصات و اطلاعات حساب بانکی واریز خواهد شد.

انعقاد قرارداد مهم خاور

۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری دیزلی به وزارت کشور به کل مبلغ ۹۴.۸۰۸ میلیارد ریال (بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) از تاریخ ابلاغ اجرایی شدن قرارداد به مدت ۱۸ ماه مطابق مفاد قرارداد فروخته خواهد شد.

اعلامیه پذیره نویسی عمومی مادیرا

با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت مادیرا از مبلغ ۸,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۴,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال، تعداد ۵,۴۵۲,۵۴۰,۷۱۵ سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۵۴۷,۴۵۹,۲۸۵ سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه می‌گردد. مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ ۱۴۰۱.۶.۱۹ لغایت تاریخ ۱۴۰۱.۷.۲۰ و شماره حساب‌های بانک پاسارگاد شعبه الوند جهت واریز وجوه تعیین شده است.

www.padash.ir

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۹۹۶۷-۱۸۸۴۶ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۱۹۱۰۹ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۳۸ درصد افزایش داشته است.

قیمت سکه

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۳۳۵۹۰۰۰-۱۲۹۹۵۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۱۳۳۰۱۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۰۲ درصد افزایش داشته است.

قیمت طلا

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۲۸۳۴۰۰-۱۲۵۶۴۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۱۲۸۲۷۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۸۵ درصد افزایش داشته است.

قیمت دلار

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۲۸۷۳۰-۲۸۴۰۰ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۲۸۴۴۰ معامله شد و نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.عده‌ای از معامله گران معتقد بودند که روزنامه وال‌استریت ژورنال ترمز صعود دلار را کشید. این روزنامه گزارش داده که در جلسه هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد و همین امر موجب شد معامله گران تهران در کانال ۳۰ هزار تومان متوقف شوند و به تماشای اخبار بنشینند. 

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 14 بهمن 1402 ساعت 09:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 دی 1402 ساعت 08:51
رشد در سایه خودرو
توسط محمدباقر سلیمانی 14 آذر 1402 ساعت 14:55
گزارش روز / بازار مثبت و باز هم فروش...
توسط محمدباقر سلیمانی 13 آذر 1402 ساعت 16:07