بازارسرمایه گیج و گنگ اخبار برجامی

حمیدرضا افشار کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با پاداش سرمایه گفت: بازارسرمایه همچنان روزهای سردرگمی را سپری می کند و اخبار و مسائل سیاسی به شدت در تصمیمات فعالان بازار تاثیرگذار است. همچنین روند بازار به نوعی تداعی گر عدم اعتماد به بازار است و با وجود جذابیت قیمت ها همچنان شاهد برگشت سهامداران حقیقی نیستیم و به نظر می رسد منتظر مخابره یک خبر ویژه که می تواند احیای برجام باشد، هستند.

وی افزود: شاخص کل هنوز در کانالی نزولی قرار دارد و خروج از این کانال با تثبیت بالای 1460هزار واحد نیاز به حجم های بیشتر و سنگین تری در معاملات دارد و حداقل سه روز باید این رشد نقدینگی تداوم داشته باشد؛ البته یک تغییر رفتار در بازار در این مدت داشته ایم و آن هم واکنش به اخبار مثبت و منفی در صنایع یا شرکت ها است.

افشار بیان کرد: مسئله ای که در یک سال اخیر کم رنگ شده بود و تا حد زیادی فعالیت شرکت ها در روند معاملات کم تاثیر شده بود و این مهم نزدیک شدن به پایان روند نزولی را نوید می دهد.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: صنایع مورد اقبال بازار کاملا به قضیه هسته ای گره خورده و در صورت توافق بانک و خودرو و در صورت عدم توافق پالایشی و معدنی گزینه های جذابزتری به نظر می رسند.

به گفته وی؛ احتمال ادامه این روند تا پایان ماه جاری دور از ذهن نیست، ولی بستن پورتفو و وزن دهی مناسب می تواند گزینه معقولی برای فعالان باشد و مهم تر این که درصد بازده معقول برای خود تعریف کنند.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش




ابهام در نرخ های جهانی عامل رکود...
توسط الناز جمالی 14 شهریور 1401 ساعت 19:08
راه سخت برای برخی از گروه...
توسط الناز جمالی 01 شهریور 1401 ساعت 16:38
برجام بازار را زیر و رو می کند / انتظار...
توسط الناز جمالی 24 مرداد 1401 ساعت 00:08
ارتباط گره خورده برجام با...
توسط الناز جمالی 18 مرداد 1401 ساعت 16:34