به گزارش پاداش سرمایه، خبرهای بسیاری منتشر شد که هر یک به نوعی برای سهامداران حائز اهمیت بود. این خبرها شاید جزء مهمترین اخبار بود که به نوعی می توانند بر روی روند بورس امروز تاثیرگذار باشند.

۱- شرکت لیزینگ ایران با نماد (ولیز) از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل شد.

 

۲- یک مقام آمریکایی: به حصول توافق در وین نزدیک‌تر شده‌ایم.


۳- بدهی دولت به بانک مرکزی برای سه ماه متوالی منفی شد


۴- اولین محموله وارداتی خودرو‌های خارجی، شاید در آذرماه


۵- فولاد درباره گزارش پربحث مجلس درباره تحقیق و تفحص از این شرکت اعلام کرد اظهارنظر قطعی درباره تمامی ادعا‌های مطروحه منوط به رسیدگی و صدور رای قطعی از مراجع قضایی است


۶- مهدی مساحی دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در حاشیه نشست خبری معاون وزیر اقتصاد از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در نیمه دوم سال جاری خبر داد.


۷- افزایش سرمایۀ پارتا از مبلغ ۲,۲۰۲,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۴,۷۱۰,۶۴۷ میلیون ریال در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۹ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


۸- وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی، ارزی بانک‌ها در پایان تیرماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۵۹۹۴.۱ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۳۵.۵ و ۸.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.


۹- شرکت ایران خودرو در نظر دارد اصالتا و به وکالت از شرکت‌های مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو تعداد ۶۰۸۵۰۰۰۰۰ سهم شرکت لیزینگ گسترش سرمایه گذاری ملی (سهامی خاص) با قیمت پایه هر سهم ۱۰۰۰ ریال را از طریق مزایده عمومی واگذار نماید.


۱۰- مساحی دستیار ویژه رئیس سازمان بورس با بیان این‌که اصلاح اساسنامه ETF‌ها در صحن هیات دولت مطرح شد، اظهار کرد: نظرات در این مورد مثبت بود و احتمالا با انجام این کار قیمت دارا یکم و پالایش یکم به ارزش ذاتی آن‌ها نزدیک شود.

 

و اما خبر تلخ فولاد مبارکه: 

www.padash.ir

محمود گودرزی در مورد گزارش تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از فولاد مبارکه که در آن از تخلفات گسترده این شرکت پرده برداشته است، گفت: فقط همین را بگویم که بورس تهران با توجه به ابهامات شفافیت اطلاعاتی ناشر (شرکت فولاد مبارکه) وجود داشت با هماهنگی سازمان بورس از امروز اقدام به تعلیق نماد معاملاتی فولاد در بورس کرد تا بعد از اینکه اطلاعات لازم به صورت شفاف از سمت ناشر اخذ شود، بازگشایی نماد انجام نخواهد شد. مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مورد اینکه چه زمانی نماد معاملاتی فولاد مبارکه باز می‌شود،‌گفت: بستگی به اطلاعات شفاف‌سازی شرکت دارد و تا زمانی که اطلاعات لازم از ناشر گرفته نشود، نماد بازگشایی نمی‌شود.گودرزی همچنین در مورد اینکه آیا بورس تهران نظارتی برگزارش‌های حسابرسی شده شرکت‌ها می‌کند، گفت: این گزارش‌های ارائه شده از سوی ناشران بورسی توسط سازمان بورس رصد می‌شود، البته طبق قانون مسؤولیت صحت و شفافیت گزارش‌های انتشار یافته برای هر یک از شرکت‌های بورسی بر عهده هیأت مدیره و خود ناشر یعنی شرکت بورسی است.به گزارش مشرق، شرکت فولاد مبارکه دومین شرکت بزرگ بورس در بازار اول بورس است که ارزش روز این شرکت بیش از 294 هزار میلیارد تومان ثبت شده است که حدود 36 درصد از سهام این شرکت در بورس به صورت شناور خرید و فروش می‌شود، امروز هم در ساعات ابتدایی معاملات نماد معاملاتی فولاد مبارکه به نام فولاد باز بود و از میانه بازار نماد آن متوقف شد که اکنون مدیرعامل بورس تهران از تعلیق این نماد معاملاتی خبر داده است.

چه خبر از بزرگان بازار سرمایه: 

www.padash.ir

 فارس: صنایع پتروشیمی خلیج فارس در معاملات شنبه بیشترین نقش را در ریزش شاخص کل داشت و توانست ۲۸۵۱ واحد شاخص کل را به سمت پایین هُل بدهد. قیمت پایانی این نماد با ۲.۶۸ درصد اُفت به ۷۹۹ تومان رسید و میزان خروج پول حقیقی در این نماد ۱.۶ میلیارد تومان گزارش شد. همچنان سهامداران منتظر انتشار گزارش صورت‌های مالی سالانه این نماد هستند.

کچاد: این نماد گروه استخراج کانه‌های فلزی هر چند بعد از فارس دومین نمادی بود که بیشترین نقش را در ریزش شاخص کل در روز 29 مرداد ماه داشت، اما برای بعد از یک وقفه در ورود پول حقیقی در روز چهارشنبه، دوباره شاهد ورود پول حقیقی این بار به میزان ۱.۶ میلیارد تومان بود. حجم مشکوک هم خورد میزان معاملات امروز تقریبا سه برابر حجم میانگین ماهانه بود. قیمت پایانی این نماد هم با اُفت ۴ درصدی همراه بود.  

 خودرو: ایران خودرو دیروز شنبه 29 مرداد افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب را روانه کدال کرد و خبر از برگزاری مزایده داد. این افشا در ساعت ۱۷ بر روی کدال قرار گرفت. نکته مهم درباره خودرو و خساپا این بود که قیمت این دو نماد خودرویی سرانجام با یکدیگر برابر شدند و آخرین قیمت معامله شده این دو نماد در روز جاری ۲۱۳ تومان بود.  

 خساپا: این نماد گروه خودرویی در روز شنبه دومین نماد با بیشترین خروج پول حقیقی بود. میزان خروج پول حقیقی در این نماد ۱۸ میلیارد تومان گزارش شد. البته قدرت خریدار به فروشنده در این نماد ۱.۱۳ بود.  

وبملت: نام این نماد گروه بانکی نیز در بین ۱۰ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی مشاهده شد. حدود ۱۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در این نماد رخ داد و قدرت خریدار به فروشنده در آن یک بود. این گروه منتظر خبر‌های مثبت برجامی است تا دوباره رشد خود را آغاز کند.  

 و در آخر اخبار مهم کدال از روز گذشته تا به امروز: 

www.padash.ir

عملکرد ۶ ماهه کفپارس

شرکت کفپارس در ۶ ماه منتهی به ۱۴۰۱.۳.۳۱؛ سود خالص هر سهم ۱۳۴ ریال که نسبت به مدت مشابه ۱۱ درصد کاهش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۱۸ درصدی ۴۶۳,۷۶۳ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۲۱۷,۵۳۷ میلیون ریال رسید.

پرداخت سود نقدی آ. س. پ

برنامه اصلاحیه پرداخت سود نقدی سهام شرکت آ. س. پ در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰.۶.۳۱ بدین صورت است که: سود سهامداران حقیقی و حقوقی سجامی در تاریخ ۱۴۰۱.۶.۱ پرداخت خواهد گردید.

شفاف سازی غگرجی

نظر به قدمت بیش از ۶۰ ساله شرکت غگرجی در صنعت غذا و تولید محصولات متنوع و مختلف در طی این سال‌ها و با دارا بودن واحد‌های پویا در آزمایشکاه و طرح و توسعه (R&D) در طی سال‌ها محصولات متنوع و مختلفی را تولید کرده همواره در حال تحقیق و مطالعه برروی بازار هدف، پوشش سلیقه گروه‌های هدف مشتریان و بررسی رقبا و ... بوده است لذا بر اساس قوانین داخلی شرکت، هر نوع تغییر و محصولات موجود که با رویکرد ارتقا محصول از قبیل تغییر سایز، وزن، طعم، بسته بندی، طرح روی لفاف، تغییر برروی در مغز‌ها و ... انجام شود بهبود نامیده شده و محصول جدیدی قلمداد نمیگردد و از طرفی محصول تولیدی جدید در صورتیکه در سبد فعلی محصولات شرکت وجود نداشته باشد تحت عنوان محصول جدیدی اعلام می‌گردد.

شفاف سازی توریل

شرکت توریل حسب قبولی شرکت محترم سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در تاریخ ۱۴۰۱.۵.۲۶ نسبت به پرداخت مطالبات سنواتی سهامدارانی که تا تاریخ ۱۴۰۱.۵.۱۹ در سامانه سجام ثبت نام نموده بودند، به مبلغ ۹۰.۸۱۵.۷۴۴.۹۳۸ ریال اقدام نموده است.

نتیجه برگزاری مزایده خکرمان

مزایده واگذاری ۲۵ درصد سهام شرکت رینگ مارال برگزار گردید و نظر به عدم وجود پیشنهاد جهت شرکت در مزایده، هیات مدیره با واگذاری سهام به قیمت اسمی (هر سهم ۱۰۰۰ ریال) به شرکت بین المللی پارس تجارت جمعا برابر با ۱۲، ۵۰۰ میلیون ریال، که بالاتر از مبلغ کارشناسی شده می‌باشد، موافقت نمود.

برگزاری مزایده خودرو

شرکت خودرو در نظر دارد اصالتا و به وکالت از شرکت‌های مهندسی خدمات صنعتی ایران خودرو و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو تعداد ۶۰۸۵۰۰۰۰۰ سهم شرکت لیزینگ گسترش سرمایه گذاری ملی (سهامی خاص) با قیمت پایه هر سهم ۱۰۰۰ ریال را از طریق مزایده عمومی در تاریخ ۱۴۰۱.۶.۱۵ واگذار نماید.

عملکرد ۶ ماهه امید

شرکت امید در ۶ ماه منتهی به ۱۴۰۱.۳.۳۱؛ سود خالص هر سهم ۲۰۰ ریال که نسبت به مدت مشابه ۶ درصد افزایش داشته است. سود ناخالص با افزایش ۵۷ درصدی ۳,۴۲۰,۱۶۶ میلیون ریال می‌باشد. سود خالص این شرکت به ۳,۰۳۴,۴۳۳ میلیون ریال رسید.

 

کارشناس بازار سهام: الناز جمالی 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 اسفند 1402 ساعت 08:51
بازگشت خودرو در نیمه...
توسط محمدباقر سلیمانی 29 بهمن 1402 ساعت 14:38
پیش بینی بازار / خبر مهم برای سهام...
توسط محمدباقر سلیمانی 22 آذر 1402 ساعت 09:26
گزارش روز / آیا اصلاح پیش روی بازار است...
توسط محمدباقر سلیمانی 18 آذر 1402 ساعت 16:35