به گزارش پاداش سرمایه در وز شنبه 22 مردادماه 1401 ، شاخص کل در نهایت با ۱۸۶۳۵ واحد روند صعودی در محدوده یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد و شاخص کل هموزن نیز با حدود ۶۲۸۲ واحد روند صعودی بالاتر از ۳۹۰ هزار واحد قرار گرفتند.

بیشترین اثر مثبت را بر بازار سهام در روزگذشته  نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ملی صنایع مس ایران داشتند  و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی پارس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 959میلیون ورقه به‌ارزش 12هزار و 477میلیارد تومان در 173هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 113واحد رشد کرد و در ارتفاع 19هزار و 264واحد قرار گرفت.

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

www.padash.ir

در ادامه به بررسی 10 خبر تاثیرگذار بر بازار امروز خواهیم پرداخت:

۱- آن دسته از مشمولان سهام عدالت که تا به امروز اقدام به ثبت نام و احراز هویت سجام نکرده‌اند می‌توانند با بهره مندی از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری به صورت کاملا رایگان در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود در آن را انجام دهند.


۲- طی سه هفته‌ی اخیر نرخ سود بین‌بانکی نزولی بوده و از رقم ۲۱.۳۱ در اواخر تیرماه به ۲۰.۵۹ در حال حاضر رسیده است.


۳- وزارت برق عراق اعلام کرد که در حال مذاکره با طرف ایرانی برای افزایش واردات گاز به عراق برای بهره برداری از ایستگاه‌های برق این کشور است.


۴-افزایش سرمایۀ بپاس از مبلغ ۳۰,۶۱۸,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۵۸,۱۷۴,۲۰۰ میلیون ریال در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


۵- با توجه به نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی دتهران حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ تعلیق می‌گردد.


۶- بر اساس مذاکرات بعمل آمده با مشتری عمده و تصویب هیئت مدیره، نرخ‌های فروش محصولات خموتور به طور میانگین به میزان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.


۷- در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران ۴۴۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، تغییری نشان نمی‌دهد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۴۴۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن تغییری نشان نمی‌دهد.


۸- سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس خبر داد و گفت: این نشست عصر فردا (یکشنبه ۲۳ مرداد ماه) در نهاد ریاست جمهوری با هدف بررسی مسائل روز کشور برگزار می‌شود.


۹- متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه جولای ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) به ۱۰۷.۶۳ دلار رسیده و متوسط قیمت نفت ایران در ۷ ماه نخست امسال حدود ۴۱ دلار افزایش داشته است.


۱۰- رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای توافق هسته‌ای با ایران با اشاره به اینکه هنوز توافقی در کار نیست، ادعا کرد: واشنگتن قصد ندارد استاندارد‌های تحریمی خود را در مورد تجارت شرکت‌ها با ایران پایین بیاورد

 

کلام پایانی :

بازار سرمایه با توجه به اخبار مثبت برجامی عملکرد مناسبی را از خود نشان داد و جو کلی حاکم بر بازار سرمایه مثبت بود خصوصا در گروه های خودرویی و بانکی گروه حمل و نقل و به طبع سایر گروه ها که به اجبار با سبزی بازار همسو شدند ، بازار سرمایه نشان داده است که اخبار برجامی می تواند سمت و سویش را مستقیما تغییر دهد پس اگر برجام صورت گیرد بازاری پرصعود را در پیش خواهیم داشت ، هم چنان اخبار دقیقی گفته نشده اما می توان پیش بینی کرد که بازار با توجه به بسته شدن مثبتش در دقایق پایانی امروز نیز می تواند با رشد همراه باشد اما امان از یکشنبه های پردردسر بازار بورس!

 

آگاه باشید و پرسود

کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه




بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
پیش بینی / نگاهی به چشم انداز...
توسط مرسده گونه 20 شهریور 1402 ساعت 07:37
گزارش بازار / بلاتکلیفی موج...
توسط مرسده گونه 15 مرداد 1402 ساعت 13:22
پیش بینی بورس تهران /بازار به پشتوانه ی...
توسط مرسده گونه 14 مرداد 1402 ساعت 08:09