مسعود مهدیان کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با "پاداش سرمایه" گفت:  معاملات بازارسرمایه امروز باتوجه به نیمه تعطیل بودن هفته، متعادل،کم حجم همچون روزهای اخیر و با نوسانات منفی در اکثر گروه ها آغاز به کار کرد، اما رفته رفته با برتری تقاضا در گروه خودرویی کمی شرایط بازار تغییر کرده و شکل و شمایل بازار حالت متعادل تری به خود گرفت و کمی خریداران؛ البته از نوع نوسانگیر ظاهر شدند.

وی افزود: در پایان شاخص کل با تاثیرپذیری از بازگشایی مثبت نماد فولاد مبارکه اصفهان توانست رشد حدود 3000 واحدی را ثبت کند و به عدد 451/1 برسد.ارزش معاملات در محدوده ضعیفی؛ همچون روز قبل رقم خورد و حدود 2700 میلیارد تومان  را ثبت کرد، همچنین خروج مجدد نقدینگی حقیقی از بازار  نکته منفی معاملات امروز بود، اما وضعیت چند روز اخیر بازارسرمایه به شدت زیر سایه ابهامات برجامی به سر می برد و بازار چشم انتظار خبرهای نهایی از وضعیت توافق احتمالی است.

مهدیان بیان کرد: همان طور که مشخص است بازار به نواحی حمایتی از لحاظ تکنیکالی واکنش نشان می دهد، اما به دلیل عدم جریان نقدینگی و همچنین نبود اعتماد این خریدها دوامی ندارد و اصولا استراتژی غالب این روزهای خریداران به منظور نوسان گیری و کوتاه مدت است که به واقع نمی تواند اثرگذاری مثبتی در ایجاد تغییر روند معاملات بازارسرمایه داشته باشد.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: بدون شک شرایط بنیادی این روزهای بازار مناسب و می توان گفت ارزنده نیز جهت سرمایه گذاری هستند، اما در این حالت خنثی و فرسایشی که بازار به آن دچار شده قاعدتا شوک های خبری مثبت می توانند نقش ویژه ای در تغییر روند کنونی  و ورود پول هوشمند که از مولفه های اصلی رشد بازارسرمایه است را داشته باشد و باعث افزایش ارزش معاملات که خود باعث رونق در گردونه معاملات بورس تهران هست، شود.

به گفته وی؛ باتوجه به معاملات امروز و همچنین ابهامات برجامی و تردید خریداران به نظر فردا هم معاملات کم حجم و متعادل با نوسانات منفی و مثبت جزئی داشته باشیم. همچنین گروه های خودرویی و بانکی می توانند همچون امروز بیشتر در کانون توجهات فعالان بازار قرار بگیرند.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




ناجی بازار سهام کدام گروه...
توسط الناز جمالی 20 آذر 1401 ساعت 22:11
چشم انداز بازار...
توسط الناز جمالی 26 مهر 1400 ساعت 13:58
گزارش بازار سهام: هدایت بازار با فرمان...
توسط الناز جمالی 19 مهر 1400 ساعت 15:07
گزارش روز بازار: خبر خوش خودرویی...
توسط الناز جمالی 11 مهر 1400 ساعت 15:10