محمد رضانژاد کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با "پاداش سرمایه" گفت:  معاملات روز شنبه مورخ 15 مرداد؛ در حالی به پایان رسید که بعد از روزها و هفته های متمادی شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی به بازار بودیم و بیش از 200 میلیارد تومان ورود پول حقیقی را تجربه کردیم.


وی افزود: ارزش معاملات خرد همچنان کم تر از 3 هزار میلیارد تومان بود که برای رشد بازار باید این عدد رشد کند. رضانژاد تصریح کرد: بیشترین رشد امروز مربوط به گروه های خودرویی و بانکی بود که اصطلاحا به صنایع برجامی معروف هستند، تحت تاثیر مذاکرات برجامی مورد توجه بازار قرار گرفتند. 


این کارشناس بازارسرمایه بیان کرد: گروه پالایشگاهی امروز بیشترین تاثیر منفی را تحت تاثیر سقوط قیمت نفت در روزهای گذشته تجربه کردند. به گفته وی؛ برای روزهای آتی در صورت ادامه ورود نقدینگی اشخاص حقیقی به بازار و رشد ارزش معاملات انتظار روند رو به رشد شاخص های مهم را پس از اصلاح قابل اهمیت در هفته های اخیر داریم.


این فعال بازارسرمایه عنوان کرد: دیگر عامل تاثیرگذار در بهبود معاملات روزهای آتی می تواند ادامه کاهش نرخ بهره بین بانکی باشد که در چند روز گذشته روند رو به کاهشی به خود گرفته است. رضانژاد خاطرنشان کرد: در روزهای آتی در صورت توافق هسته ای جدید می تواند انتظار ورود پول و رشد قیمتی نمادهای گروه خودرو و گروه بانکی را داشت و این گروه نقش لیدری بازارسرمایه را به دوش خواهند کشید که همین امر سبب رشد نمادهای کوچک تر در گروه های غذایی، دارویی، لیزینگ و...  خواهد شد.


وی افزود: در صورت شکست مجدد مذاکرات برجامی باوجود رشد قیمت دلار در بازار آزاد انتظار واکنش منفی در بازار و عمدتا نمادهای بانکی و خودرویی دور از ذهن است؛ گرچه در میان مدت شاهد رشد بازارسرمایه به تبع رشد دلار خواهیم بود.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




ابهام در نرخ های جهانی عامل رکود...
توسط الناز جمالی 14 شهریور 1401 ساعت 19:08
بازارسرمایه گیج و گنگ اخبار...
توسط الناز جمالی 12 شهریور 1401 ساعت 16:47
راه سخت برای برخی از گروه...
توسط الناز جمالی 01 شهریور 1401 ساعت 16:38
برجام بازار را زیر و رو می کند / انتظار...
توسط الناز جمالی 24 مرداد 1401 ساعت 00:08