به گزارش پاداش سرمایه بورس در 12 مردادماه 1401 سبزپوش شد . شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته روز چهارشنبه ، هفت هزار و ۳۳۸واحد، معادل ۰.۵درصد رشد کرد و در سطح یک میلیون و ۴۳۷هزار واحد ایستاد.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رشد کرد و با افزایش بیش از سه هزار واحدی به محدوده ۳۸۴ هزار و ۵۵ واحدی رسید.

از سوی دیگر ارزش کل معاملات بورس، با رشد ۱۰۰میلیارد تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و به دو هزار میلیارد تومان رسید. با این وجود، این سطوح از ارزش معاملات، همچنان کافی نیست .

از سوی دیگر حقیقی‌ها همچنان نقدینگی خود را از بورس خارج می‌کنند و شاهد خروج بیش از ۸۸ میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از بازار بودیم.

 

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

www.padash.ir

 

سه شنبه (۱۱ مرداد ماه) خبر عرضه قطعی خودروی شاهین در بورس کالا منتشر شد و آنگونه که از خبرها بر می آید، خودروی هایما نیز به زودی در بورس کالا عرضه خواهد شد. همین موضوع منجر شد که از اواخر روز سه شنبه تقاضا در گروه خودرویی افزایش پیدا کند؛ شرایطی که در روز چهارشنبه هم ادامه یافت و نمادهای بزرگ خودرویی با صف خرید به تعطیلات آخر هفته رفتند.

 عرضه خودرو در بورس کالا را  می توان تعدیل قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو تفسیر کرد. در صورتی که این موضوع صورت پذیرد، پس از چندین سال می توان امیدوار به سودسازی خودروسازان بود؛ شرکت‌هایی که عملاً از سال ۱۳۹۷ زیان ساز شده بودند و نتیجه آن زیان انباشته بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومانی سه خودروساز بزرگ کشور(ایران خودرو،‌سایپا و پارس خودرو) در فصل بهار امسال شد.

 

با توجه به این اخبار گروه خودرویی می تواند  در بازار امروز باز هم مورد توجه قرار گیرد هم چنین گروه بانکی نیز به همین شکل می تواند با رشد همراه شود .  

با این وجود چند عامل دیگر که بر بازار امروز تاثیرگذار هستند کاهش نرخ بهره بی بانکی است که خبری خوبی برای بازار به شمار می رود و اخبار برجامی که خبری با تاثیر مثبت و منفی برای بازار می تواند باشد  بعید به نظر می رسد که در صورت دستیابی به توافق احتمالی،‌ نرخ بازار آزاد به کم تر از نرخ دلار نیمایی برسد و این عامل مهمی است .

به صورت کلی هنوز دغدغه ی کمبود نقدینگی در بازار وجود دارد و بازار بورس با نمادهایی ارزنده خود ارزنده در روزهای اخیر به شمار نمی رود ولی این روزهای مثبت هرچند کم باز هم به بهبود حال بازار کمک خواهد کرد و نمی توان از این نکات صرف نظر کرد و در بازار امروز نیز انتظار روندی رو به رشد را خواهیم داشت .

 

از جمله اخبار تاثیرگذار بر بازار امروز می توان به 10 خبر برتر زیر اشاره کرد:

۱- دور جدید مذاکرات هسته‌ای بعد از تاسوعا و عاشورا آغاز می‌شود / بسیاری از خواسته‌های ایران در پیشنهاد جدید اروپا محقق شده است.
۲- صبح امروز دیدار دوجانبه‌ای میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی و میخائیل اولیانوف رییس هیأت مذاکره‌کننده فدراسیون روسیه برگزار شد.
۳- هزار میلیارد تومان روز شنبه به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود.
۴- شرکت معادن منگنز ایران، کمنگنز، افزایش سرمایه ۶۳۱ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی و هم‌چنین سود انباشته صورت گرفته بود را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.
۵- صادرات مرغ و تخم مرغ به عراق آزاد شد.
۶- نرخ سود بین بانکی در راستای تصمیمات بانک مرکزی بازهم کاهشی شد و از نرخ ۲۱.۱۳ درصد وارد کانال ۲۰.۶۴ درصدی شد.
۷- مطابق با گزارش هفتگی آرگوس شاهد افزایش جدی قیمت‌های اوره در اکثر مناطق هستیم که سبب خواهد شد اوره صادراتی کشور در هفته آینده افزایش قیمت را تجربه کند.
۸- ایران خودرو دیزل از دادنامه قضایی درخصوص لغو دستور موقت ممنوعیت و توقف فروش سهام حق تقدم "خاور" خبر داد.
۹- ️یک مقام ارشد اروپایی اعلام کرد: پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده / برای نهایی کردن متن توافق در وین هستیم
۱۰- پیشنهادافزایش سرمایه تشتاد از مبلغ ۹۰۲,۷۱۹,۰۷۷,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۰۳۴,۲۶۹,۰۷۷,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها 

 

 

آگاه باشید و پرسود

 

 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
بازار در بلاتکلیفی...
توسط محمدباقر سلیمانی 28 فروردین 1403 ساعت 15:01
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54