به گزارش پاداش سرمایه 

در معاملات روز چهارشنبه بیست و نُهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 3 هزار و 3 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 471 هزار و 896 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 2 هزار و 103 واحدی در سطح 403 هزار و 781 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 79 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 539 واحد قرار گرفت. 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای بیست و پنجمین روز متوالی منفی شد و 35 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام نوری (شرکت پتروشیمی نوری) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 13 میلیارد تومان بود. پس از نوری، نمادهای شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و کچاد (شرکت صنعتی و معدنی چادرملو) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

نمای بازار در ساعت پایانی بازار به صورت زیر می باشد:

www.padash.ir

هم چنین امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 606 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 212 میلیارد تومان بود که 55 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 693 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 14 ماه اخیر است. 

رشد صف‌های خرید پایانی بازار

در پایان معاملات امروز تمامی صف‌های فروش جمع آوری شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 83 درصد رشد کرد و در رقم 75 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد غمینو (شرکت صنایع غذایی مینو شرق) با صف‌ خرید 19 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غمینو، نمادهای وملی (شرکت هلدینگ صنعتی ملی) و غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 

از جمله اخبار تاثیرگذار بر بازار امروز می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 آمریکا: توان پهپادی ایران را با چشم خود دیده‌ایم

 

«جان کربی» مقام کاخ سفید:

 

ایران توان داخلی تولید پهپاد را دارد و ما به چشم خود دیده‌ایم که این پهپادها چطور علیه نیروهای ما و تأسیسات ما در سوریه و عراق استفاده شده‌اند.

 

هیچ نشانه‌ای در این باره وجود ندارد که ایران به روسیه پهپاد فروخته باشد، ولی این بدان معنا نیست که روسیه علاقه‌ای به انجام این معامله نداشته باشد.

 

به همین دلیل چنین قراردادی را از نزدیک دنبال کرده و آن را جدی می‌گیریم

 

نقدینگی از ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت

 بانک مرکزی میزان نقدینگی در پایان خرداد سال جاری را ۵۱۰۴ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد که حاکی از رشد ۳۷.۸ درصدی نسبت به خردادماه سال گذشته است.

 

نرخ‌های بازار مسکن پایین‌تر از قیمت ساخت است

 

تورم ایران ۱۸ برابر تورم عربستان و نصف تورم ترکیه

 

حدود ۹۵ درصد محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود

 

افت ارزش صادرات و واردات در خردادماه؛ حجم صادرات افزایش یافت

 

و در پایان بازار بورس امروز توانست رشد خوبی را به همراه داشته باشد و حالش را کمی بهبود بخشد اما این حال اگر با رشد نقدینگی همراه شود می تواند ذات مریضش را بهبود بخشد . شاخص کل با نمایی مثبت اما شاخص کل هم وزن نتوانست با این مسیر همسو شود و بازار هنوز با کمبود نقدینگی روبروست.




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
بازار در بلاتکلیفی...
توسط محمدباقر سلیمانی 28 فروردین 1403 ساعت 15:01
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54