نحوه بررسی وضعیت سهام و تاریخچه عملکرد شرکت در بورس

چطور می‌شود سهام یک شرکت را مورد بررسی قرار داد و خرید کرد؟

منظور از قدرت خریدار و فروشنده چیست ؟

ورود و خروج نقدینگی در بورس چگونه برررسی می‌شوند؟

سایت tse چقدر می‌تواند راهنمایی خوبی در انتخاب ما برای سرمایه گذاری باشد ؟

حال سوال این است ؛ کجا ! و به چه صورت ؟

اگر ذهنتان درگیر این موضوع است و  نمی‌دانید چکار کنید ؛ با ما همراه شوید . . .

 

برای اطلاع از وضعیت شرکت یا یک سهم ( قیمت سهم، سود هر سهم، افزایش سرمایه و ....) باید از سایت‌های اینترنتی بورس اوراق بهادار و یا از طریق سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بررسی کرد .

 

با استفاده از تابلو سهام یک شرکت می‌توانید تصمیم منطقی برای خرید و فروش خود داشته باشید .

زمانی که تصمیم به خرید یک سهم از یک شرکت را دارید برای انتخاب سهام باید به سایت tse مراجعه کنید در قسمت جستجو نماد مورد نظر خود را وارد کنید و اطلاعات سهم را بررسی و سپس تصمیم گیری برای خرید را با توجه به اطلاعات وارد شده در صفحه آن سهم مثل قیمت پایانی سهم در روز گذشته و مقدار نقدینگی که در روز در سهم وارد شده را به نسبت تعداد خرید‌های سهم چک کرده و تصمیم گیری کنید.

 

از طریق سابقه معاملات می‌توانید روند خرید و فروش سهم از لحاظ (تعداد ، حجم ، ارزش معاملات) را طی بازدهی روزهای معاملاتی قبل رصد کنید و تا الگوی رفتاری سهم را بیشتر و بهتر بررسی و انتخاب بهتری در خرید خریدتان داشته باشید .

 

در تب‌های مختلف این سایت می‌توانید اطلاعاتی که مربوط به آن شرکت می‌باشد مانند ( پیام ناظر، سابقه، اطلاعیه، آگهی مجمع، تغییر وضعیت، شناسه، هیات مدیره، حقیقی-حقوقی، سهامداران، EPS، DPS، آمارها، معرفی، تزارنامه، سود و زیان، تولید و فروش، پورتفوی، تصمیمات مجمع) را مشاهده کنید و از اطلاعات موجود می‌توانید مثلا سهامداران را از لحاظ درصد مشارکت حقیقی و حقوقی و یا شرکت‌های که سهامداران سهم هستن را رصد کنید.

 

در قسمت "در یک نگاه" وضعیت کلی سهم شامل ( قیمت خرید و فروش سهم و درصد معاملاتی روز را نشان می‌دهد، بازه روز قیمت مجاز بازه هفته و بازه سال را نشان می‌دهد و همچنین در این قسمت تعداد معاملات، حجم معاملات، ارزش معاملات، ارزش بازار، حجم مبنا و NAV سهم را نمایش می‌دهد و در آخر درصد خرید و فروش سهم را به نبست حقیقی و حقوقی و تعداد معاملات آن‌ها را شاهد هستید.

 

در قسمت "سابقه معاملات" می‌توانید فیلتر روزهای معاملاتی سهم را مشاهده کنید که شامل ( تاریخ معامله سهم، قیمت پایانی، کمترین قیمت روز، بیشترین قیمت روز، تعداد معاملات انجام شده، حجم معاملات روز، ارزش معاملات روز سهم ) را بررسی و نتیجه گیری برای خرید یا فروش سهم گرفت.

 

در قسمت "نمودار نمایشی" نمودار لحظه‌ای سهم را به نسبت حجم و قیمت معامله در ساعت را به قیمت لحظه‌ای نشان داده که روند معاملات آن سهم را در روز به ما نمایش می‌دهد .

 

 

با پاداش سرمایه، آسوده و پرسود باشید...

 

مدیر آموزش: مرضیه گل محمدی 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

p/e  چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.







بررسی نمودار نماد...
توسط مجتبی ترکی 22 خرداد 1401 ساعت 15:49
بررسی نمودار سپاها
توسط مجتبی ترکی 17 خرداد 1401 ساعت 14:18
تحلیل نمودار نماد...
توسط مجتبی ترکی 04 خرداد 1401 ساعت 12:17
بررسی نمودار نماد...
توسط مجتبی ترکی 02 خرداد 1401 ساعت 08:48